15 Eylül 1940 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 19

15 Eylül 1940 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 19

immişti art. İ İ böyle temenni ettim. g-- “TURK YOLU, Bir Saat' o Faik ZONDAÇ mekte ve alâka ile okunmaktadır. Bi zim kazalarda, Nabiyelerde ve hattâ Vilâyetin her köyünde hususi Muha- birlerimiz vardır. Türk Yolu, Kecaeli halkının candan bir arkadaşıdır. Şimdi gayemiz ve bütün emelimiz bu gazeteyi yevmi yapabilmektir. Türk Yolu Matbaası önünde okuyucular Başında Cevdet gibi genç bir kıy: metin bulunduğu Türk Yolu'nun bu kadar alâka ve sempati toplamasına şaşmak lâzımdır. Gönül istiyor ki, yürdda tek ve dağınık küçük yapraklar içinde çıkan ve kimseler elinde ziyan ve heba olan, ken- di mubitlerini birköşeyebırakıb da, günü vemodası geçmiş ajans haberlerini sahi- felerine geçiren diğer vilâyet gazeteleri Türk Yolu'nu örnek tutsunlar, Evet, oradan ayrılırken hep böyle Muharrir Cevdet BAYKAL düşündüm ve Türk kültürü namına Muharrir Cevat SAVAŞ İZMİT”TARIHİ YAZILIYOR paratorluklarının gözde şehiri olmuştu, Altı ve üstü birçok eski eserlerle dolu olan İzmit'in Tarihini. yazmak üzere İzmit Halkevi tarafından yeni çalışmalara baş: lanmıştır, o Şehrin münevverleri arasında en salâhiyetiilerinden on bir zat bu ehem- miyetli işe memur olmuşlardır, Uzun tetkiklerin mahsulü olarak mey dana çıkarılmağa çalışılan İzmit Tarihi üç ciltten müteşekkil olacaklır. Birinci cilt Osmanlı devrinden evvelki İzmit'i, ikinci cilt o Osmanlı devrindeki İzmit'i, üçüncü ciltte kurtuluş harbinde ve Cüm- huriyet devrindeki İzmit'i anlatacaktır. İzmit Tarihi'nin o Osmanlı devrinden evvelki kısımlarını £ Mehmet Ali kâğılçı, Nüzhet Unat, Bayan Hasibe, Halit Neşter, Bedri Ahıskalı; Osmanlı devri kısımlarını: Eski İzmit'in Bir Görünüşü Zeki Vural, lelâl Par, Hikmet Öken, Nuri ğ Özdoğan; kurtuluş harbi ve Cümhuriyet armara kıyılarının en eski topraklarına hiptir, o Roma'lılar devrinde bile parlak (| devri kısımlarını: Asım Ardaman, Rifat kurulmuş olan İzmit, yer altı ve yer ( bir mevkii haizdi ve asırlarca birçok istilâ o Yüce, Salih Kalemsi, Cevdet Baykal yaza. üstü eserlerile pek kadim bir maziye sa- (orduları tarafından çiğnenmiş, birçok İm- O caklardır.