14 Mayıs 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

14 Mayıs 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

KADIN kullanırken dikkat edilecek bir baş- ka nokta da, havagazı musluklarını sonuna kadar açmama) Azami hararet yeşil damarlı mavi alevle el- de edildiği için, bunu temin ettikten sonra muslukları fazla açmak beyhu- dedir.. Kaynayan tencere küçükse a- levlerin tencerenin yanlarına değil, ortasına vurmasını temin edecek şe- kılde ayar yapmı malıdır. lektri ekonomısı. Işık bir se- vınç, neşe zevk membaldır, ışık ha- yattır.. Oturduğunuz odanın daima bol ışıklı olmasıııa dikkat ediniz.. Fa- urmadı arın elek- trıklerını, banyoyu, mııtfagı açık bı- rakmak için bir sebep değildir.. ış yapıyorsamz, sık sık girip çıktıgı— odanın elektriğini de mütem: yen kapayıp açmayın. İşiniz bıtınce- ye kadar açık bırakın daha az elek- trik sarfedersiniz.. Sabun ekonomisi: Islak sabun ku- ru sabundan beş defa daha çabuk bi- ter.. Evin ihtiyacı olan sabunu top- tan almak vi un kullandık- ça, daha yenı alman yaşlan yerine koymak faydalıdır. Banyoda kullan- dığınız. sabunları da daima delikli kaplarda muhafaza edın Boylece sa- bun suyunu akıtır ve kuru Tuvalet malzemesi ekonomısı Krem kavanozlarını hiçbir zaman a- çık bırakmayın kaloriferlerin, sıcak u borularının yakınında bırakılan kremler kurur ve bozulur. Tübleri da- lma alttan', di kkatle sıkınız, kolonya şişelerinin ağızları delikli olmalıdır. Genış agızlı şışelere kolonya koydur- riyantini de şişesinden de- vaponzator ile kullanın.. Ruj tüplerının dibinde kalan rujları atma- bunun faydası size değil, ruj fabrıkatorlerınedır Çünkü — yapılan hesaplara göre, atılan bu rujlar sa- yesinde, dünyadaki ruj sarfiyatı üç- te bir nisbetinde artmaktadır.. Hal- , tüpün dibinde kalan Tuj bır kalemle alınıp mükemmelen labilir. Pamuk paketinden çekılıp a- hnan pamuklar da daima ziyan olur. İhtiyacınız olan pamuğu aynı boyda parçalara ayırıp, bir kutuya yerleş- tirin ve kestiğiniz bu parçaları kul- lanın.. Meslekler Parisli hostes Yeni meslek Hostes olmak için.. Dünyanın en çok turist celbeden şehri Paris, gene de bu işi ka- nıksamamış.. Misafirlerini ağırla- ak, onları memnun etmek için ça- lışıp duruyor İlkbahar ziyaretçileri- ni karşılamak içte -30'hostes yeniden kursa tabi tutuluyor. Bunlardan mi tanesinin vazifeleri, fakir, bütün zıyaretçıleri, en zari tebessümleri ile karşılamaktır. Bun- lar Paris hostesleridir. Diğer 10 ta- esi ise, bürolarda otururlar, resmi kagıtlarını tanzim edemiyen, muhte- lif izahatlar istiyen, sıkıntıya düşen yolculara yardım ederler. Günde vasati 15 tane genç kız hosteslik için müracaat edip, ımtıha— na tabi tutulmaktadır. İcabeden ev- safı haiz olanlar böylece, seçildikten sonra 2 aylık kurslara tabi tutularak, mesleğin inceliğini öğrenirler. stes olmak için sevimli, zarif seki ve çalışkan olmak kâfi değildir. Bir seyyahın bütün problemlerini hal- ledebilecek kadar, her şey hakkında Teşekkür Jale CANDAN Sabah erkenden tos şeker la- oldu. Çocuk gidip ala- cak fakat bende bir telaş: Ya yok derlerse. Kaç defa şekerl| almaya gittik, bakkal hayretle a ara — Habı yok ma, kaç gündür yok demedi mi Akşamdan aramak lazımdı diye kendi kendime söyleniyor- . Şimdi bakkalın çırağı kü- regl kasanın dibine daldıracak ve toz toprak ne varsa verecek.. Tabn çocuk diye tartısı da ek- Ç ocuk gitti ve çok çabuk döndü. Herhalde eli boş döndü diye evhamlanırken,o bana, tuz paketi gibi kapalı temiz bir paket uzattı. kelimeler vardı: Dolgu ve tartı makinede, el dokunmadan yapılmıştır. Oh! sevindim, çocuk gibi sevindim. Ne hoş bir sürprizdi bu! Kocam evden çıkmaya hazırlanıyordu Durdu. Paketı elınde evire çe- vire tetkik ett — Ne guzel değil mi? Paketi açlık. Tertemiz be- yaz bir şeker.. Onu tencereye boşaltırken ikimiz de gülüyor dok. Belki size biraz muhali" galı gelecek ama, mesuttuk, Meğer biz bunun gibi medeni ihtiyaçlara ne kadar, ne kadar susamışız' di birazdan kapı çalma- cak. Sütçü gelecek. Ben geni ahki gibi, endişeli na— zarlarla, onun süt kabını tet- kik edeceğim. Her gün çocuk- lara içirdiğim bu süt mikroplu mudur, lim.. pıkettekı şeker yüzünden. Boan düşünüp tatbik eden- lere tefekkür etmek istiyoru. Bize yalnız temiz ve hilesiz toz şeker temin ettikleri için değil.. Verdikleri bu sevinç ve bu ümit bilgi sahibi olmak; otelleri, öğlence yerlerini, lokantaları tanımak; ha- yat şartlarını, fiyatları bilmek; an- layışlı olmak, karar verebil- mek, şakadan anlamak fakat ciddi- yetini muhafaza edebilmek şarttır.. Bunlar öğrenilecek şeylerdir.. Bunun için hostes yetiştirenler, genç kızla.- rın yalnız yaradılıştan sahıp olduk- ları meziyetlere bakmayı; onl. kurslara tabi tutmayı normal addet- Hostesler, bazen sürprizlerle de karşılaşırlar: Geçeklerde Pariste bir tayyare istasyonunda, şöyle bir vaka cereyan ediyor: AKİS, 14 MAYIS 1955