14 Mayıs 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

14 Mayıs 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Kanayan kalp Bu bir şarkı ismi değildir Fransada — Gisors'da bir binanın te- melinde çalışan işçiler kazı sıra- sında kurşundan, kalb biçiminde bir kutu bulmuşlardır Kutu açılınca i- çinden, gayet iyi muhafaza olmuş ha- kiki bir insan kalbi çıkmıştır. Kalb havayla temas edince bir kaç dam- la kan yere düşmüştür. Işçiler bunun üzerine kutunun üzerindeki ibareyi okumuşlar ve kalbin 1665 senesinde yaşamış olan asil bir kadına ait ol- duğunu görmüşlerdir. Kadın kralın şövalyelerinden Messire Nicholas de Boulainvillers'nin karışıdır (İntercontinentale) Amerikanın Massachussetts eyale- tindeki Northampton — şehrinde Smith Kız Koleji talebeleri tarafın- dan bir orkestra kurulmuş ve büyük alaka toplamıştır. Orkestranın kon- serleri o derece muvaffak olmaktadır ki radyo ve televizyon şırketlerınden cazip kontrat teklifleri yağmakta- dır. (U. P.) Avusturya'nın Takenbah adlı kasabasında geçenlerde bütün ka- sabayı heyecandan ayağa kaldıran bir hadise olmuştur. Kasaba çocukları, tatil olunca, hep birlikte büyük bir meşe ağacının altında oynarlardı. O gün de meşenin altında küçücük bir ev yapmağı akıl ettiler. Bir kısmı ormandan işe ya- rıyacak çalı çırpı toplarken ilkokul öğretmeninin oğlu temel atılacak çu- kuru hazırlıyordu Çocuk birden bire eline bir taş parçasının değdiğini hissetti. Biraz daha kazınca bu taşın sapsarı ve par- lak olduğunu gördü. Arkadaşlarına seslendi. Hep beraber dört köşeli, muntazam taşa ve parlak renge bak- tılar. lşın içinden çıkamadıkları için küçükler'öğlretmene- gıttıler Adam ço cuğun elindeki şeyı Örür görmez "Bu bir külçe altın" dedi. Tarttılar, tam bir kiloydu. Meşenin altı bir hay— lı kazıldıgı halde başlıca külçe bulu- madı. Bulunan külçe altm nahiye mudu rüne teahm edildi. Nihayet Salzbungdaki Milli Banka şubesine yatırıldı. Meşe ağacının bulunduğu toprak kilise vakfın ait olduğundan Avusturya kanunları gereğince çocuk bu altını kilise ile yarı yarıya payla- şacaktır. Altının 1809 yılında şehri işgal eden düşman ordusunda kurtarmak için meşenin altına gömüldüğü tah- min edilmektedir. (News Week) İalyanın Adriyatik sahillerinde bir şehirdeki sinemada dört el bomba- sının patlaması üzerine iki kişi öl- müş ve kırk kişi yaralanmıştır. Po- lis bombaların kimin tarafından ve ne sebeble atıldığını öğrenememiştir. Bunun akli muvazenesi bozuk biri ta- rafından yapılmış olmasına ihtimal verilmemektedir. âdise, akşam vakti saat sekizde Metropolitan sinemasında Gina Lol- lobrigida'nın "Ekmek, Aşk ve Rüya" adındaki filmi gösterilirken — vuku bulmu: ştuı' mba makine dairesinin ya- kmmda patlamış, bunu diğer üçü ta- kip etmişti (A, P.) Standard Oil şirketine yerleştiri- len yeni bir âlet geveze hatiplerin lüzumundan fazla konuşmalarına mani olmuştu u alet bır ışık tertibatı ve bir duman bombasından müteşekkildir. Bir hatip konuşurken vaktinin dolmasına iki dakika kala sarı bir ışık yanmaktadır. Vakit dolunca da kırmızı bir ışık son ihtarı yapmakta- dır. Fakat hatip konuşmakta inat et- tiği takdirde bu duman bombası pat- lamakta ve geveze hatibi yerine dön- meğe mecbur etmektedir. Kongrede elli kadar uzun vesika okunacağından vakit kaybetmemek için bu tedbire baş vurulmuştur. (Time) e Bir kaç senedir fenni terakkilerin başında güneş ışığının doğrudan doğruya elektrik kuvvetine çevrilme- si gelmektedir. Amerika Fen Akade- misinde mühendisler güneş ışığının tesiri ile çalışabilen ve bir ra transformatörünü — işletebilecek bir batarya yapmışlardır. Henüz tecrübe mahiyetinde çalıştırılan bu batarya tabii zamanla tekâmül ettirilecek, be- şeriyete büyük hizmeti dokunacaktır. Zira bir saatlik güneş ısısı yirmi bir milyon ton kömürden alman enerjiye eşit olduğundan bu batarya ile in- sanlar çok ucuza ısınabileceklerdir. Bataryanın diğer bir iyiliği de şu- dur: Elektrik cereyanına çevrildiği esnada güneş ışığı hıç bir enerji kay- bına uğramamaktadır Batarya traş bıçağı genişliğinde müteaddit silisyom şeridinin bir ara- ya bağlanıp terminallere raptedilme- si ile meydana getirilmiştir. Bu ter- minaller diğer bataryalar gibi rad- yo, motor ve elektrikle işleyen her hangi bir âlete bağlanmaktadır. Saf silisyuma muayyen miktarlarda ar- senik tosu püskürtülünce bu noktaya vuran güneş ışığı arsenik molekülle- ri ile birleşik elektrik cereyanı ver- edir. (Time) (New Time) e Kömünist Çine gizlice caz plâkları sokup, Çinlileri dansettiren bir komunıst Çinli iş adamı, Hükümet makamları tarafından hapse atılmış- lar. Hükümet ayrıca, caz müziği ile dansederken yakalanan 12 çifti da tevkif etmiştir. AKİS, 14 MAYIS 1955