11 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

11 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

S P O R Futbol İslâm Orduları Şampiyonası Bir müddetten beri Tahranda altı millet arasında yapılmakta olan islâm orduları futbol şampiyonası ge- çen hafta içerisinde şampiyonluğu- muzla sona erdi. Türkiye, Pakistan, Hindistan, I- rak, Suriye ve ev sahibi İranın 1şt1rak ettıgı bu karşılaşmalarda futbol ta- kımımız rakiplerine büyük bir üstün- lük sağlamış ve neticede Ordular a- rası Dünya Şampiyonluğuna ilâve o- larak ur de İslâm Orduları Şampi- yonluğunu kazanmıştır. Ordu takı- mımızın bu başarısı iftihar edilmeğe değer. Hafta içinde yurda dönen fut- bolcular İranlı dostlarımızın misafir kaldıkları müddet içinde kendilerine gösterdikleri yakın alâkadan sitayiş- le bahsetmişlerdir. Kazanılmış olan muvaffakiyeti ise, idarecisinden fut- bolcusuna kadar bü üyüterek izah eden ur tek şahıs yoktur. Doğrusu bu te- vazu en az şampiyonluk kadar mem- nuniyet uyandırıcı olmuştur. Futbol mevsimi kapandı Sıcaklann birden gelip bastırması büyük kulüplerin mevsimi ur an evvel kapamalarını icap ettirmiştir. Galatasaray ve Beşiktaş ur hafta vvel mevsimi ur antı yaparak kapadığı halde Sarı-Lâcivertliler an- cak geride bıraktığımız hafta sonun- da şehrimizde misafir bulunan E.S.V. München Alman futbol takımı ile ur karşılaşma yaparak futbol faa— liyetlerine son vermişlerdir. 4-0 Sarı Lâcivertlilerin galibiyeti ile sona e- ren bu karşılaşmada misafir Alman takımı bizlere maalesef futbol zevki vermekten uzaktı. Hoş ayni şey Fe- nerbahçe için de söylenebilirdi. Faz- la maç yapmaktan adeta laçka ol- muş olan futbolcular, değil futbol oy- namayı, hattâ yurume i dahi düşü- nüyorlardı. Buna rağmen gene de farklı ur galibiyet elde ettiler. -erbahçenin son defa yaptığı bu maçla 1954 1955 futbol sezonu sona ermiştir. Milit Takım seçmeleri Gecen hafta içinde bölge binasının üst salonunda toplanan seleksi- yon komitesi, Federasyon üyeleri ve antrenör Halil Özyazıcı Uzun uzun münakaşalardan sonra ur netice a- lamadan salonu terk ettiler. Mevzu- bahis hadise 28 Haziranda Trıyestede İtalya milli takımı ile yapacağımız a hangi tertipte çıkmamız icap ettiğinden doğmuştu. İşin garibi ev- velce ayni federasyon üyeleri tama- men genç ve tecrübesiz elemanları kadroya almışken bu sefer basının i- kazı ile ters ur dönüş yapmış ve tec- rübeli eleman almak yoluna gıtmıştı Fakat seleksiyonerler nedense bunun ur temsili müsabaka olduğunu unut- muşlar ve kadroya kendi kulüplerinin AKİS, 11 HAZİRAN 1955 futbolcularını sokmak için uzun uzun münakaşa etmişlerdir. Bu şartlar al- tında genç antrenör Halil çalışamıya- cağım beyan etmiştir. Durumun va- hametini anlayan federasyon başkanı Hasan Polat İstanbula gelmiş, ant- renörlüğü Fenerbahçe ile mukavelesi biten Jarko Mihaloviç'e vermiş ve ur dereceye kadar efkârı umumiyede belirmiş olan menfi havayı yatıştır- maya çalışmıştır. İlk defa tesbit edil- miş olan 23 futbolcudan 18 inin en Ufak ur denemeye dahi tabi tutulma- dan kadro dışı bırakılması bu işi ida- re edenlerin muayyen ur fikre sahip olmadıklarının en beliğ ifadesidir. Maça henüz 12 gün vardır. Bu müd- det içerısınde bütün noksanların ta- mamlanacağına ve Triyestede iyi ur netice alınacağına inanmak ur par ça değil, tam manasiyle hayalperest— olacaktır. Macarlar gelecek mi? Gecen yıl. Macarlar bize milli maç teklif etmişlerdi. O sıralarda biz nedense çekinmiş, kabul etmemiştik. Önüne gelen takımı açık farklı mağ- lübiyetlere uğratan bu sunidir takı- mın karşısında nasıl dururduk? 1952 Helsinki Olimpiyatlarında karşılaştı- ğımız Macarların amatör takımları bıle bizi açık farkla mağlüp etmiş- -| sona eren bu karşılaşmadan sonra buna nasıl cesaret edebilirdik? Ya açık farkla mağlüp olursak? Fakat bu defa yeni futbol fede- rasyonu yenmek kadar yenilmeyi de normal kabul ederek kuvvetli ra- kiplerle ancak tecrübe artımının ka- bil olacağını anlamış olacak ki bu fikri makul görmüş ve mukabil tek- lifte bulunmaya karar vermiştir. Macarlarla milli maç yapmak arzu- muzu havi teklif halen Budapeşte yolundadır Ve belki de yerine vasıl olmuştur. İzhar edilen arzuya göre Macarlarla İstanbul ve Budapeştede karşılıklı birer millii maç oynanması muhtemeldir. Ayrıca İstanbul, Anka- ra ve Budapeştede birer temsili kar- şılaşmanın yapılması da teklifte yer almaktadır. Bunun dışında Futbol Federasyonu İngiltereye de milli ve temsili maç teklifinde bulunmuştur. Gelecek cevaplara intizar edilmekte- dir. Kulüpler Fenerbahçenin umumi kongresi Uzunca boylu, sarışın, dökük saçlı ur genç mıkrof nu eli ile si- nesine bası ve heyecan içinde di- ğer elindeki notlarını okuyordu. Sa- londa ur ölü sükütu vardı. Bütün gözler bu şahsın üzerine toplanmış- tı. Genç, ihtiyar bütün azalar kısık sesli heyecanlı hatibin ağzından dö- külen kelımelerı kapmaya çalışıyor- du. Bu aha ogrusu bu genç kimdi? Beş yüz üyeyi agzının içine baktıracak kadar mühim ne söyliye- bilirdi?... Gencin adı Muhittin Bul gurlu idi ve Fenerbahçe Kulübünün murakıplıgına geçen sene seçilmişti. Mazisi, daha doğrusu kendisi hak- kında bılınen şey bu kadarcıktı. Vaka 5S Haziran Pazar günü Fenerbahce- nin Umumi! Kongresinin yapıldıgı Sü- reyya Paşa salonunda cereyan edi- yordu. Genç hatip bu memlekette bu- gune kadar herkesin kafasında belir- miş olan ur suali cevaplandırıyordu: "Hususi organizasyonlarda — yapılan olsuzluklar". Rey tasnifi Ayıkla pirincin taşını