30 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

30 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Fred Muggs ve "Keyno" Maymun kalbli adam Amerikada, New York şehri civa- rında Fred Muggs isminde bir genç on bir senedenberi seviştiği Lasly Martin ismindeki genç bir ka- dınla evlenmeğe karar vermiştir. Senelerden sonra bu arzularında muvaffak olan yeni evliler ne yazık ki henüz on gün geçmeden kavga et- mege başlamışlar ve evliliklerinin 34 üncü günü boşanmak üzere mahke- meye müracaat etmişlerdir. Fred Muggs'un evlenmeden evvel yaptığı bir Afrika seyahatinde ge- tirdiği "Keyno" ismindeki maymun başanmalarına sebep olmuştur. Fred Muggs, yavruyken aldığı bu maymu- na o kadar alışmıştır ki bir türlü ay- rılamamaktadır. Karısı ise maymunu son derece kıskanmakta ve kocasının maymuna kendinden daha çok vakit ayırdığını iddia etmektedir. Genç kadın "On seneden beri ev- lenmeyi ümid ederek seviştik. Turlu zorluklara katlandım. Meğer maymunu bana tercih ediyormuş." demiştir. (News-Week) Müzikle — tedavi eskiden beri bazı ruhi hastalıklarda doktorların baş vurdukları bir tedav şe dr Müsbet neticeler 'Verir mi ver bunu ancak tedaviyi tatbik eden dok- torlar bilir. Fakat bir yandan da müziğin ruhı hastalıkları tedavı yo- lunda hakikaten müessir, bır usul Oo- lacağını kabul etmek lâzım on günlerde Amerika' da muzık le tedavi yeni şekiller almağa baş- lamıştır. Amerikalı bazı doktorlar "Musical Therapy" ismini verdikleri bu tedavi şeklinde gariplikler icad edip durmaktadırlar. En son soylenen şey ise klasik mü- ziğin romatizma hastalıgına İiyi gel dıgıdır Bu iddiaya bazı d ktorlar i- makta di gerle ise, "Musikinin sinir hastalarını iyi ettiği ve ruhun giıdası olduğu malumdur fakat Beet- hovenin kemiklerin sızlamasına ne de- rece iyi geleceğini bilemeyiz" demek- tedirler. (Time) e San Fransisko'da James Daily is- minde genç bir duvar işçisi bir bi- nanın altıncı katının duvarlarını ta- mir etmek üzere iskele üzerinde çalı- şıirken ayağı kaymış ve paldır kül- dür aşağı — düşmüştür. Fakat eşya yüklenmiş bir kamyonun arkasında bulunan somyenin üzerine düşmüş oradan çevik bir hareketle yere atla- mıştır. Somyenin üzerine düştüğü zaman James Dally'nın bacakları ve arkası hafifçe berelenmiş fakat hiç bir ta- rafının kırılmadığı ve sakatlanmadığı hayret ile müşahade edilmiştir. Genç duvarcı o hafta bir sirk i- darecileri tarafından trapez numara- ları için angaje edilmiştir. (Time) Amerika işçi federasronu Başkam George Meany 1960 yılında bütün Amerikalıların haftada 30 saat çalı- şacaklarım tahmin etmiştir. Mr Me- any, "Fortune" dergisinde yayınla- nan ve bu mevzuu ele alan yazısında endüstride husule gelen teknolojik i- lerlemeler neticesinde başgösteren meseleleri belirterek şöyle demiştir. "İşçi birliği hareketi teknolojik degışıklıklere muarız değildir. İstik- balde iş saatlerinin azalacağını gözö- nünde tutmalıyız. İş saatlerinin azal- ması sadece İşçiye daha çok dinlen- me imkânı sağlamakla kalmayıp aynı amanda işin yayılmasını da sağlı- yacaktır. 1980 yılında bütün Ameri- kalıların haftada 30 saat çalışmala- rını hedef tutmaktayız". e (A.P) Atom araştırma merkezinden 100 a- det kurşun tuğlanın çalınması A- vustralya'nın yapacağı atom tecrübe- lerinin altı ay geri kalmasına sebep olmuştur. Bu kurşun tuglalar içinde kesmik şuaların zaptedildiği çok hassas ve yıkanmamış fotograf filimleri bulun- maktaydı. Her tuğlanın kıymeti 100 Avust- ralya lirasıdır. (Time) e S ehvet filimleri çekmek ve genç kızlarla munasebetlerde bulunmak sau mahkemesi jürisi tarafından 60 suçla suçlandırılmıştır Jüri kararını vermeden 1 Jerama'ın çekmiş ol- duğu şehvet Alımle rini seyretmıştır Bu filimler Jereme'un evinde çı- kan bir yangını müteakip enkaz kal- dırmağa çalışan ıtfaıyecıler tarafın- dan bulunmuş ve bunun üzerine ha- diseye polis el koymuştur. erome genç kışları kandırarak evine getirmekte ve bir duvara giz- lediği bir film makinesi ile bunlarla olan uygunsuz veziyetlerini filme al- maktaydı Joreme'a isnad edilen suçlar ara- sında, bu filimleri çekmek, uza geç- mek, gayritabii cinsi münasebetler- de bulunmak gibi haller mevcuddur, Jüri 15 şahid dinlemiştir. Bunların 6 sı Joreme'un münasebette bulun- duğu kışlardır. Bu kızlardan biri de ekâlb romatizmasından muztarib bu- lunduğundan mahkemeye sedye ile getirilmiştir. Bu kız henüz 11 yaşın- dadır. Jorem ler ve mücevherler hediye retiyle kandırmıştır. e bu kızları, pahalı elbise- iye etmek su- * Burada “sarhoşluk — emarelerine rast-gelinmez" ismi altında açı- lan bir meyhanenin 26 yaşındaki sa- hibi Albert Krantz'a hergün teşekkür yağmaktadır Albert şöyle demekte- ir "Günde en aşağı 20 teşekkür mek- tubu almama mukabil tek bir şıkayet mektubu dahi almamaktayım Albert'in barına gidenler ne ka- dar ışerlerse içsinler sarhoş olmala- oktur. Albert içki içen- lere ara sıra bir kadeh de bedava ola- rak hususi bir içki vermektedir. İçki- nin formülünü bütün ısrarlara rağ— n Albert kimseye öğretmek niye- tinde değildir. (AP) AKİS, 30 TEMMUZ 1955