30 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

30 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Mustafa Dağıstanlı güldüren Yüzümüzü sızlıklar neticesinde — kendilerinden beklenileni veremediler. Ama bir Ek- rem Koçak hem 1500 ve hem de 800 metrede Akdeniz Olimpiyatları ve Türkiye rekorlarını tesis ederek bi- rinci gelmeye muvaffak oldu. Ekrem Belgrad — müsabakalarında — kendini göstermişti. Ona çok çok 800 met- rede şans tanıyanlar vardı. 1500 met- rede şampiyon olacağı ve olimpiyat rekoru tesis edeceği hatırdan bile geç- miyordu. İşte tam bu sırada yani ge- çen hafta perşembe günü Ekrem Ko- çak 1500 metrede İspanyol Fransız ve Yunan atletlerini peşine takarak 3,50,2 lik — derecesi ile birinci geldi. Spor otoriteleri güreşçiye benzettikle- ri bu sempatik atletimizin Avrupa de- ğerinde bir kıymet olduğunu bu ha- dise sonunda anlamışlardı. Bunu Ek - remin 24 Temmuz Pazar günü 800 metrede 1,50 ile hem olimpiyat ve hem de Türkiye rekorunu kıran ba- şarısı takip etti. Ekrem Olimpiyat- ların bir numaralı atleti olmuştu. Di- ğer atletlerimizin yapamadığını o tek başına yapmış ve iki altın madalya almaya muvaffak olmuştu. Şu gün- lerde gazeteler bu genç kabiliyetin başarısını öven yazılarla doludur. Bu bir müddet daha devam edecek, yal- dızlı ve şatafatlı sözler aradan ge- çecek zaman zarfında hararetini kay- bedecek sezon kapanacak ve yeni bir müsabaka tarihine kadar Ekrem de diğerleri gibi unutulacaktır. Bir tek şahıs çıkıp da mademki bu gençte ka- biliyet vardır Avrupa çapında kıy- mettir. Buna bir zemin hazırlayalım, bu gence daha fazla çalışma imkanı verelim demeyecektir, Netekim geçen hafta içinde bir sabah gazetesinin Barcelon muhabirinin bildirdiğine gö- re Fransız milli takım antrenörünü Türk atletizminin kalkınması için bir takım tavsiyelerde bulunmuş ve çalış- malarımızı sistemsiz bulduğunu söy- lemiştir. Bu dış objektiften süzülen hakikat bizlerin de, hattâidare eden- lerin de malümudur. Fakat gelin bun- ları o şahıslara anlatın... İşte buna imkân yoktur. Sorulacak suallere ve- rilecek cevaplar formalite noksanlığı tahsisatsızlık gibi klişeleşmiş sözler- dir.. Atletizm müsabakasına iştirak edip te derece alamayan atletlerimiz i- çersinde bilhassa yüksek atlama re- korunu sezonun başında kırmış olan Erdal Akkan üzerinde durmak iste- riz. Erdal 1.97 lik derecesini yapabile- cek kıvamda ve formda olsaydı. Yani kısacası hastalanmasaydı. Bu derece ile olimpiyatlarda pekâlâ bir muvaf- fakıyet sağlayabilirdi. -49,3 lük de- recesi ile Fahir özgüder 400 metrede elimine olmuştur. Bu genç atletin bu- rada yaptığı derece de bu idi. Klüpler Transfer Geride bıraktığımız hafta içersinde transfer piyasasında büyü oMm- balar patladı. Uzun zamandanberi de- vam eden sükut bir anda yerini şid- detli bir fırtınaya terketmış bulunu- yor. Tarık ve Fuat'ın Fenerbehçe ile anlaşmalarıyla başlayan dedikodu fır- tınası hafta içinde diğer kulüplere de sirayet etmiş ve idareciler kontrat yaptıkları kulüpleri itham eden sözler sarfetmışlerdır Ölü mevsimde sahi- belerini spor'a tahsis eden gazeteler bu sözleri birer ganimet telâkki et- mekte ve doğruluğuna veya yanlışlı- ğına bakmadan sütunlarına geçirmek- tedirler. Haftanın en mühim hadise- si Beşiktaşlı Nazminin evvelce şeh- rimizi ziyaret etmiş olan Flümünense takımına altmış bin liralık bir ücret mukabili transfer etmesidır Beşik- taşlı idareci Sadri Usuoğlu : -Nazmi bir yere gidemez diyor. Nazminin da- yısı olan Futbol Federasyonu Başkanı Hasa Polat ise aksini iddia etmek- ve genç kabiliyetin hiç kimse ta- rafından kösteklenemiyeceğini belirt- mektedir. Geçen hafta içinde Fener- bahçe ile mukavelesi sona eren Lef- ter M.Alinin başka kulüplere geçe- cekleri dedikodusu — almış yürümüş hatta Lefterin imzası taklid edilerek Bölge binasına bir istifa mektubu da- hi gönderilmiştir. Müteakip günlerde bu sporcu Fenerbahçe ile beş senelik bir mukavele imza etmiş ve bölgeye yazılmış olan mektubun kendi imza- sını taklid ederek başkaları tarafın- dan kasten yapılmış bir hareket ol- duğunu açıklamıştır. Bu arada M. A- linin sırra kadem basması transfer dedikodularına çeşni vermiş Sarı La- civertli idareciler M.Aliyi saklandığı yerden çıkararak kardeşi ile birlikte 30 bin liralık bir ücret mukabili Fe- nerbahçe ile tekrar mukaveleye bağ- lamışlardır. Son günlerin transfer hâ- diseleri gittikçe kızışmaktadır. Futbol Amatör Türkiye Şampiyonluğu 4 emmuz Pazar günü Bursada Atatürk stadında 15 bin kişiyi a- şan meraklı kütlesi önünde Bursa A- car idman ile Karagümrük arasında yapılan Türkiye Amatör küme dep- lasmanlı futbol maçları karşılaşma- sında Bursa Acar idman Karagüm- rüğü 1-0 yenerek şampiyon olmuş- tur. Evvelki yazılarımızda da belirtti- ğimiz gibi deplasmanlı amatör küme maçları Turk futbolu için bir ham- le teşkil etmektedir. Çünkü faaliyet sahası bütün Türlüyedir. AKİS, A- car İdman takımının şampiyonluğu— nu candan tebrik eder. Futbolda transfer hararetlendı Şimdi idareciler birbirine gol atıyor AKİS, 30 TEMMUZ 1955