30 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

30 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN. küllü, çiçekli, rengârenk yaz şamsi- yeleri icat etmiştir. Elbiselerin ku- maşından yapılan bu zarif şemsiye- ler, şapka yerine kullanılmaktadır. Jacgues Heim'in önden dize kadar u- zanan ve arkada belde biten emprime ceketleri çok dar pantalonların üze- rine gıyılmektedır Givenchy ise ak- sine, çok cazıp, sıyahlı beyazlı fisto- lu mayolar üzerine — giyilmek üzere önde belde biten ve arkada frak gi- bi uzayan beyaz keten ceketler icat etmiştir. Bu yeni icatları mankenlerden ve kaprisli birkaç zenginden başka kim- se giymiyecektir. Ama bu etmekler büsbütün de heba olmuş sayılmaz Aslında, bunlar küçük denemelerdir ve begenılen tutulan bazı acaiplik- ler, giyilebilir hale getirildikten son- ra, gelecek yaz modasının esasını teş- er; Günahkâr moda Büyük terziler, kadınlara giyinme- değil soyunmayı Öğretiyorlar ve halk da, derhal tatbikata geçiyor!. Işte Ingılız din adamı Leslie Ait- ken'in meslekdaşlarına yazdığı açık mektup böyle başlıyor ve şöyle de- vam ediyor: "Sıcaklar ve mevsim do- layısiyle, kadınlar o derece soyunma- başladılar ki, geçenlerde bulun- duğum bir dini nikâh merasiminde ne yapacağımı şaşırdım. Oturduğum yerden, kadınların ancak üst beden kısımları görülüyordu ve diyebilirim ki hepsi, bilâ istisna, gelin de dahil olmak üzere, çıplak görünüyordu. Hele sırtlarını döndükleri zaman, san- ki hepsi plajda dolaşıyorlardı.. Din adamının, buna mukabil dini bir yasak koyacağı tahmin edilir de- ğil mi? Fakat Leslie Altken zamana uymasını bilen bir insandır. Şikayet- lerini yalnız bir moda tavsiyesi bitirmekle iktifa ediyor: dini mera- simlerde, çıplak elbıselerın uzerıne güzel ve geniş bir şal alm Buna mukabil, Panamalı dın ada- mı Francis Beckman daha dişli çık- mış ve bikini giyerek 'güzellik müsa- bakasına iştirak eden genç kız- ların hususi bir günah, moda günah* işliyeceklerini ve bundan böyle, kili- senin takdis âyinlerineden mahrum olacaklarını bildirmiştir. Netice şu- dur ki Long Beach' teki müsabaka- ya, Panamalı güzeller iştirak etmi- yeceklerdir. Portre Kimsesiz milyoner 4 yaşında bulunan Jane Stewart Liberty, ondra — sosyetesinin en mümtaz simalarından biri ve Regent Jacgues Fath - Jacgues Heim modelleri Küçük isimleri ayni, çıplaklık tarzları ayrı Givencly'nin modası Her şey hafife doğru Street'deki meşhur "Liberty" mağa- zaları sahibinin kız kardeşidir. Beş sene içinde hem kocasını, hem de ba- basını kaybeden bu genç dul, kendisi- ni çok yalnız hissediyordu. Yalnız ba- basının mirasından hissesine 574 bin sterlin düşmüştü. Liberty mağazala- rındaki hissesi ve kocasının serveti ile parası milyonları aşıyordu. Bu kadar genç ve yaşamayı seven bir kadın için Londranın kasvetli ye sisli havası tahammül edilmez bir şeydi. Jane de bunun için kız kardeşi Faith ıle birliktte Akdenize seyahate Çıktı. Cote d'Azur ve İspanyada bir müddet kaldıktan sonra iki kardeş Korsikaya geçtiler. Bu ada ruhundaki maccraperestlikten başka, damarla- rında dolaşan. Korsikalı kanın- dan dolayı da kendisini cezbediyordu. Stewartlarm ceddinden Pierre. Pag- lioni 15inciasırda Korsikanın şimali garbi sahilinde bulunan. Calvide ya- şamıştı. Bu, Pierre Paglioni, müstev- li İspanyolları memleketinden kov- mak için düşmanla savaşırken' yara- lanmış ve "Liberta.. Liberta..". diye diye ölmüştü. Ecdadının bu hatırası, Jane Stewart-Liberty'yi ilk defa 1949 da buraları ziyarete sevketmişti." kadın, ahfadına ait başka malümat toplamak maksadiyle Celvi'de halk arasında dolaşırken.32 yaşında güçlü kuvvyetli ve yakışıklı bir adam olan balıkçı. Touissant Orsini ile tanışmış- tı. Fakat, bu karşılaşmada Jane genç balıkçı ile. ancak bir kaç kelime ko- nuşmuş, sonradan Londranın zengin AKİS, 30 TEMMUZ 1955