24 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

24 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

yapmakta olan Komisyon geçen haftanın sonun- da bir şahidi tevkif ettirmiştir. Şahit Burla Bira- derler firmasının ileri gelenlerinden biridir. Mar- gulis adını taşıyan bu zat karışık bir işte Fatin Rüştü Zorlunun dahil bulunduğunu başka yerler- de beyan ettiği halde komisyon önünde bu iddia- sını tekrardan kaçınmıştır. Komisyonun hareketi çıkarılan bazı maksatlı haberler, yapılan bazı maksatlı gösterilerle gözleri korkutulmak iste- nen çekingen şahitlere cesaret verecek ve Yük- sek Meclis adına vazife gören heyetin işleri ciddi tuttuğunu, bildiğini söylemeyi değil söylememeyi suç saydığım ortaya koyacaktır. Basından Haberler GAZETECİLER — Geçen haftanın sonunda Tür- kiyenin en müşkül vaziyetteki adamı Paikstanın Istanbuldakı Basın Ataşesi Arşadüzzaman idi. bazı muhalif gazeteler mümessillerini de Başbakanla beraber Pakistana davet etmişti. Fa- kat Menderes sevmediği kalem sahiplerini refa- katinde görmeye tahammül edemeyince Arşa- düzzamana özür dilemek düşmüştür. Heyetle mu- tad refakat yazarlarından başka sadece Haldun Simavi - Hürriyet - ve Ercument Karacan - Mil- İiyet - gitmişlerdir. Her ikisi de "yazan gazeteci" lerden değildir. Dünyadan Akisler Şu Karışık Dünya KOMÜNİST ALEMİ — Hitleri yenen adam ola- rak kendisini ilahlaştıran Stalının elinden o sıfatı da alınmak üzeredir. Hakikaten Doğu Alm: nın mutlak hakimi Walter Ulbricht sabık dıktato- rü Rus - Alman harbine Rusyayı iyi hazırlama- mak ve savaşları iyi idare edememekle suçlandır- mıştır. İNGİLTERE — Malenkof'un Londraya ayak bas- tığı gün İngilterede bulunan Rus mülteciler ken- disini İngiltereye ilticaya davet etmişlerdir. lenkof un arabası istasyondan ayrıldığında ar- kasına başka bir otomobil takılmıştır. Hoparlörü unan bu otomobilden mütemadiyen neşriyat yapılmış ve Malenkofa Rusyaya dönmemesi, ak- si kaide öldürüleceği çin Londrada kal- masının ıyı olacagı hatırlatılmıştır Polis takip- çilere mani olmamış, Malenkof ise söylenenleri duymamazlıktan gelmiştir. —Rus mültecilerinin nine de İngiltereye iltica etmeleri teklifinde bu- lunup bulunmıyacakları bilinmemektedir. Eğer bütün komünist şefler batıya iltica ederlerse, galiba eski mülteciler memleketlerine dönmeyi tasarlamaktadırlar. SİNGAPUR — Britanya ımparatorlugunun her tarafında ayaklanmalar birbirini takip etmekte- sefer de Sıngapurda komünist tahrıkçıler bir "Hurrıyet geçidi" ni ayaklanma haline getir- mişler ve İngiliz parlamentosunun fahri ziyaret etmekte olan altı azasına gösteriş yapmışlardır. Milletvekillerinin tayyareyle hareketlerinden beş dakika sonra elli Un kişilik bir kalabalık hava meydanının binalarına taşlar ve sopalarla hücum AKİS, 24 MART1956 etmiştir. Numayışçıler"ellerınde "Singapur ikinci bır Kıbrıs olmamalıdır" diye levhalar taşımışlar- Çekişmeler ORTA DOĞU — Ürdün Kralı Hüseyin tamamiyle müstakil kalmak niyetini bu haftanın başmda bir defa daha ve azimle bildirmiştir. Hüseyi sır, Suriye ve Suudi Arabistan devlet başkan- larının kendisini toplantıya davetlerini mukabil bir davetle cevaplandırmış ve Lübnanla Irak dev- let başkanlarının da katılacakları bir toplantıya katılmaları için Ammana çağırmıştır. İSRAİL — İsrail hükümeti bir kaç aya kadar memleketlerine karşı büyük bir Arap taarruzu- nun başlamasına intizar etmektedir. Başbakan Ben Gurion bu hususu Tel Aviv Parlamentosunda resmen ifade etmiştir. Ben Gurion bu taarruz karşısında müdafaa imkânına sahip olmak için batıllardan silâh talebinde bulunmuştur, YUNANİSTAN — Atina hukumetı İtalya ile Sardunya arasında yapılan hava-deniz manevra- larına iki denizaltıyla katılacağını bildirmiştir. Manevralara İngiliz, İtalyan ve Türk kuvvetle- riyle Akdenizdeki Altıncı Amerikan filosunun ba- zı parçalan da iştirak etmiştir. Böylece Kibrisin yakınında Türk, Yunan ve İngiliz bayrakları ay- nı safta dalgalanmıştır. Tanınmış Şahsiyetler FRANSA — Radyumun kâşiflerinin kızı Mme. Irenne Joliot-Curie bu haftanın başında 58 ya- şında olduğu halde Pariste vefat etmiştir. Alim kadın tecrübe yaparken yakalandıgı lösemiden ölmüştür. Mme. Ire ot-Curie kocasiyle be- raber 1984 kimya Nobel mukafatını kazanmıştı.