24 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

24 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

TARİHİ HASANPAŞA FIRINI BEYAZIT-İSTANBUL Meşhur kandil simitlerini bu defa da itina ile hazırlamıştır; AKİS, 24 MART 1956 baş vurmuşlar ve hakarete uğradık- larını iddia etmişlerdi. İfşaatı yapan Muhittin Bulgurlu, iddialarının — de- lillerini ortaya koymak için muhtaç olduğu "ispat hakkı"mn — kendisine tanınmaması karşısında oldukça güç bir vaziyete düşmüştü. Bunun üzeri- ne Bulgurlu, yolsuzluk sırasında ver- gi kaçakçılığının da — mevzuubahis olduğunu düşünerek Defterdarlığa ih barda bulunmuş ye meseleye el ko- yan Maliye müfettişleri Vöröş-Löbo- go organizasyonunda yekunu 20 bin lirayı aşan bir hesap aksaması tespit etmişler ve durumu bir raporla Ba- kanlığa bildirmişlerdi; Muhittin Bul- gurlu da, davacılar hakkında ifti- ra ve isnatta bulunmadığım iddia e- erek bu meseleyi tetkik eden Ma- liye müfettişinin şahit olarak dinlen- mesini istemiştir. Bulgurlunun bu ta- lebi uygun — görüldüğünden 5 nisan günü yapılacak olan duruşmada me- seleyi tahkik eder. raporu tanzim eden Maliye Müfettişi dinlenecektir. Diğer taraftan Fenerbahçe Kulü- bü idare heyetının Vöröş-Löbogo ve Sarajevo maçları — organizasyonunda yolsuzluk bulundugu hakkındaki ih- barı da Savcılık tarafından muame- leye konmuş ve maçlardan sonra tan zim edilen zabıtlara imzalarını koyan Bölge ve kulüp temsilcilerinin ifade- lerine müracaat edilmiştir. Bu retle hususi organizasyon yolsuzluğu davası yeni ve alaka çekici bir saf- haya girmiştir. Yeminli celse Gazeteciler Fenerbahçe Kulübü Hay Divanının yaptığı toplantının dağılmasını bek- liyorlardı. Nihayet kapı açıldı, Şiş- man, gözlüklü, kır saçlı ve yaşlıca biri dışarı çıktı Bu divanın başka- nı Muvaffak Menemencioğlu idi. He- men etrafını saran gazetecilere "Bey- ler, dedı Size söyleyecek bir sözü- ok. Haysiyet Divanındaki ar- kadaşlarımızla beraber yemin etmiş bulunuyoruz, bu celsede — görüşülen konulardan ye alınan kararlardan kimseye bahsedilmeyecektir. - Kara- rımızı idarei heyetine bildireceğiz. İs- tediklerinizi © zaman, onlardan öğ- renebilirsiniz" Bu zden gazeteciler elleri boş Öndü, Haysıyet Divanının 33 ünc toplantısını bir esrar perdesı ortu- u. Ama edilen yemin üyelerin agzım ancak 48 saat bağlayabildi ve meşhur gizli toplantıda konuşulanlar ortaya dökülüverdi: Haysiyet Divanı raportörü bazı üyelerin ifadelerini. zapta yanlış geçirmişti. Adı geçen üyelerin müracaatı üzerine bu zabıt- lar tashih edilmişti. En mühimi Mu- hittin Bulgurlunun üç sene müddetle muvakkat olarak kulüpten ihracı gö- kalan buna itiraz edıyorlardı Bu ce- zaya lüzum varsa Ruîtu Dağlaroğlu, 1 Aladar ve Hayrullah Güvenirin de cezalandırılmasının icab ettiğini ileri sürüyorlar ve aksi halde kararı imzalamıyacaklarını bildiriyorlardı. 33