24 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

24 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

ya yanaşmayı kabul — edeceklerdir. Bazı tefsirciler, Eisenhower ile Bul- ganin arasında teati edilen son mek- tuplardan böyle bir anlam çıkarmak- tadıri Anc. bunun büyük bir iyimserlik havası içinde yapılmış bir tefsır olduğu da unutulmamalıdır. Zi- kongrede soylenenler ve bun lardaıı sonra yaratılan bir iyimserliği doğru kadar şumüllü değildir. Esasen Sovyet Rusya ve Batılılar, son günlerde, silâhsızlanmanın kont- rolü meselesinde fikir ayrılığına düş- müş bulunuyorlardı. Başkan Eisen- hower, Cenevre konferansı sırasında, Amerika — ile Rusya'nın eri Us plânlarım degış-tokuş etmeyi ve bu değiş-tokuştan sonra da, bu üslerin havadan kontrol edılmesmı teklıf et- mişti. Ruslar tarafından realist de- ğildir dıye reddedılen bu pla son- böyle çıkarabilecek tılmıştı. Stassen, kontrollerin müna- kale merkezler ava meydanları, ana yol ve lımanlar gibi başlıca stra- tejik noktalara yerleştirilen müşahit- ler vasıtasıyla apılmasını isteyen uslara, kontrol ekiplerinin, bu stra- tejik noktalardan başka, bütün sınai ve askeri tesisleri de kontrol etmele- rini teklif ediyordu. EFisenhower planına havadan yapılacaktı. teklifinde Amerikan ve Rus görüşle- ri telif 'edilmiş — oluyordu. Havadan kontrolden vazgeçilmemişti, fakat karadan kontrol de kabul ediliyordu. Londradaki görüşmeler sırasında da eğer bir neticeye varılacak olur- sa bu Stassen teklifinden pek fark- h olmayacaktır. Gerçekten, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, onuncu otu- rum devresinde kabul ettiği bir ka- rar sureti ile Silahsızlanma komis- yonunu, çalışmaları sırasında, Eisen- ower'in havadan kontrol teklifi ile Bulganin'in bazı stratejik noktalara yerleştırılecek müşahitler teklıflerı- celikle dikkat nazarına almaya Eisenhower, Mar eş; ığı ve 7 martta açık- lanan son mektubunda, Rus ve Ame- rikan görüşlerini telif eden bu hal şeklini bir kere daha teklif etmekte ve Rusya'dan bunu kabul etmesini istemektedir.. haftalar içinde Ingılız ve Fransız mealde, bir teklifle bu konferans karşısına çıkmak niyetinde oldukları Başbakanlarının söyleniyor. Şimdi bütün iş Sovyet Rusya'dadır. Ancak, yukarda da işa- ret ettıgımız gıbı, bu gıbı konularda t Rusya'ya güvenm lay degıldır Rusya, temennı edılır ki, şimdiye kadar her beynelmilel konferansta takındıgı uzlaşmaz tav- p, artil atmaya başlasın. gün bir yenisi imal edilen atom bom- basının ınsanlığı tehdit ettiği günle- rin geldiğini görmek, bu gidişle, pek uzun sürmeyecektir. 22 KADI N Güzellik Cilt güzelliği bakımı, güzelliğin 1 numaralı dostudur. Güzel ve temiz bir cilt, bugünkü tabırıyle "bakımlı bir cılt" yüzdeki bütün gayri muntazam hat- ları ve diğer kusurları maskeleyebi- lir. Cilt bakımı için tavsiye edilen bir çok formuller, maskeler ve güzellik kremleri vardır. Bunların çoğu tat- biki her zaman kolay olmayan usul- lerdir. Fakat her kadın için cilt ba- kımının temel kaidesine riayet etmek mümkündür. Bu kaide cıldı daima temiz tutmaktır Hiç bir zaman ma- kiyajı iyice temızlemeden yatağa girmemelidir. İnsan gece eglenceden de gelse, sabaha doğru da yatsa yağ- h bir kreme batırılmış bir pamuk parçası ile yüzünü — temizlemelidir. Yağlı bir krem ile yüzdeki boyaları, kirleri iyice aldıktan sonra ılık su ile yıkanmak, sonra da yüze soğuk su çarpmakta fayda vardır. Eğer makiyajımzı temızleyecek yağlı — bir kreminiz yoksa hiç telâş etmeyiniz. Mutfaktaki zeytınyagı bu işi mü- kemmelen halle eçe uyurken yüzdeki mesamet butun vucuttaki- lerde olduğu gıbı, serbest olmak, ne- fes almak ihtiyacındadır. Bu tem edilince cilde bir tazelik gelır İşte mesamatı serbest bırakmak için cildi yumuşatan, besleyen kremleri gece değil, sabahları sürmek lazmıd . Ça- hşan kadınlar için bu bel miimkün değildir ama bu işi gündüzleri yap- mak fayda Bundan başka her kadının kendi hususiyetlerine uygun kremi seçmesi için tecrübelerden lâzımdır. Bunun istifade edilebileceği gıbı bir müta- hassısa da başvurula Gündüzleri cildi yumuşatmak için kullanılan bu kremleriki üç saat son ra güzelce çıkarılmalıdır. — Böylece cilt temizlenir. Buhar banyoları: Nasıl evlerde büyük temizlik yapı- lırsa haftada veya on günde bir de cıldımızın de buyuk temizliği yapıl- alıdır. min eden vasıta da buhar banyolarıdır Bir çanağa ko- nan kaynamış suya bir miktar ıhla- mur çiçeği, okaliptüs yaprağı veya bir kaç damla ben_ıuan atıp başı iyi ce havluyla sarm: buha tutmak, sonra da so ğuk suyla yıkan- Soğuk suya mak cildi guzelleştırır bir kaç damla limon sıkmakla me- samatı sıkıştırmak ve cildi germek kabil olur. Yumurta maskesi: Ayda bir kere de yumurta maskesi şayanı tavsıyedır Bu çeşıtlı guzellık maskeleri içinde eh vaffa akiye t isidir. Bir yumurta sarısının için l zeytınyagı karıştırarak yı mek ve cildin iyice gerıldıgını hıssettıkten sonra ılık suyla temizlenmek lâzım- dır. Her şey mutfakta başlar: Her kadın günün bir çeyrek saati- endine hasrederse cilt güzelli- tavsiyeler cildin harici bakımına ait- tır Buna mukabil bir de iç temizliği ardır. Bunu temin edecek olan da gıda rejimidir. ağır ve bağır- sakların faaliyetim ağırlaştırıcı, do- layısıyla kabızlığa sebep olan bir gı- Telkinle güzelleşme metodu Ayna kafi değil mi? AKİS, 24 MART 1956