24 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

24 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

S P O R Futbol Portekiz maçı Milli takımımız bu pazar Lizbonun 80 bin kişilik "Oliveri Salazar" adlı stadyomunda Portekiz milli ta- kımı ile revanş karşılaşmasını — ya- pacaktır Milli takımımız salı gecesi uçakla Hasan Polat'ın başkanlığı altında Lizbona hareket etmiştir. Tek seçici Eşfak Aykaç'in hava — meydanında gazetecilere söylediklerine bakılacak olursa takımda esaslı bir değişiklik . düşünülmemektedir. Yani Macaris- tana karşı çı muvaffak kadro muhafaza edilecektir. Takımdaki tek değişikliğin santrahaf mevkiinde İs- tanbulsporlu Kadrinin yer alması o- lacağı tahmin edilmektedir. Esasen Macaristan gibi —şöhretli bir ekibe karşı netice alan bir kadroyu değiş- tirmek duşunulemezdı on'daki ç bizim için bir prestij meselesidir. Galıbıyet Macar maçından sonra çok sarfedilen "te- sadüf”, "kaza" gibi kelimelerin za- ferımıze düşürmek istediği gölgeleri temizleyecektir. Galatasaray — Adalet amur deryası haline gelen bir sa- hada oynanan maçın son dakika- sı gelip çatmış olmasına rağmen han- gi tarafın galip çıkacağını — kestir- mek mümkün olmadı. Son senelerde bu kadar kötü hava şartlarına muka- bil bu derece kaliteli, sür'atli ve he- yecanlı bir mücadeleye — şahit olun- mıştı. "L" trübününde oturan ve kâğıt üzerinde Galatasaray'ı galip ilân eden spor otoritelerinden en mü- tevazi seyircilere kadar, herkes geri- de bıraktığımız haftanın Cumartesi gunu Mithatpaşa stadını terk eder- "çok güzel maçtı" demekten ken- dılerını alamadılar. — Adalet takımı lig lideri Galatasaray'ı ikinci devre- nin 39 ncu dakikasında attığı bir gol- le çok müş duruma sokmuştu. Sarı-kırmızılı renklere gönül veren- lerin sesleri bir anda kesilmişti. Ne- ticeden endişe duymamak hakikaten imkânsızdı. Geriye kalan altı dakika da Galatasaray'ın bir gol çıkartaca- filerinin yaptığı lüzumsuz bir favul neticesinde Kadrinin kafa ile attığı gol bir anda yirmi bin kişiyi lâstik' SAYFİYE Galatasaray — Adalet maçı Bir puan uğruna... top gibi havaya fırlattı. Tezahürat son haddini bulmuştu. Maç bu hava içersinde 3—3 berabere neticelendi. Sevincin manasını izah etmek yer- siz olurdu. Çünkü Galatasaray son dakikalarda iki puvan yerine bir pu- van kayıp etmeye çoktan razı olmuş- tü Kulüpler Galatasaray 50 yaşında Memleket sporunun — uzun seneler alemdarlığını yapan Galatasaray kulubu gerıde bıraktığımız hafta Pa- r günü 1030 da bü y k bir merasımle ell yıldönüm kut- ladı. Gala saray lıse sinin konferans salonuna o saatte bir göz atanlar bu yuvaya gönül veren ve büyük hizmet- ler eden pek çok tanıdık simanın o- rada hazır bulunduğunu gördü. Elli yıllık hizmetlerin — muhtelif hatipler tarafından kısaca muhasebesi yapıl- dı. Anlatılan ve söylenen şeyler cid- den sevindirici ve Türk sporu adına memnuniyet uyandırıcı idi. Bundan sonra Prof. Vali Gökay tarafından LOKANTASI İddiasız dekoru, mükemmel servili ve müzikli akşam ye- mekleriyle muhterem halkımıza hizmete devam etmek- tedir. Tel. 443344 32 Oriantal Pasaj - Tünel - Beyoğlu - İstanbul Şeref madalyaları dağıtıldı ve mü- teakiben Galatasaray'ın ananevi "Pi- lav"ı yenerek merasime son verildi. Tebrikler Yurdun — dört bir tarafındaki kulüp- ler, spor teşkilâtları Galatasaray- lıların bu büyük bayramım candan tebrik etmekte idiler. Bu arada en şatafatlı tebriklerden birinin Fener- bahçe Umumi katibi Ertuğrul Ak- çadan geldiği gözden kaçmadı. Ha- tip avukat elli senelik kardeşçe mü- cadelenin memleket sporuna temin ettiği faydaları belirten — mesajında şöyle diyordu: "Fenerbahçeyi, Fener- bahçe yapan ve Galatasarayı da bu- ünkü şerefli mevkiine — ulaştıran faktörler bu iki kardeş teşekkülün yarım asırdan beri er meydanında koçlar gibi toslaşması, — dışarda ise kuzular gibi koklaşmalarıdır". Koç- lar gibi toslaşmak tabiri siyasi mi- tingleri ve meydan konuşmalarım dinleyenlerin hafızasında eski hatıra- ları canlandırdı. Bu söz bundan tak- riben dört beş sene evvel çok revaçta idi. C. M. P. Başkanı Osman Bölük- başı o zamanlar hemen her gittiği yerde bu teşbihe baş vuruyordu. Ak- ça da eski bir Millet Partili idi. Si- yasi hayattan — çekilirken kendisine miras olarak herhalde siyasi miting- lerde çok sarf edilen bu söz kalmış olmalıydı 20 bin liralık yolsuzluk Geçen sene, sıcak bir haziran günü sarışın, uzunca boylu, seyrek saçlı bir gene Fenerbahçe kulübünün top- lantı salonunda yaptığı ifşaatla orta- lığı birbirine katmıştı. "Husus! Or- ganizasyon yolsuzluğu" adındaki me- karışan bir çok idareci mahkemeye AKİS, 24 MART 195$