24 Şubat 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

24 Şubat 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

CEMİYET G:çen haftanın ortalarında Ankara Palasta görülmemiş bir kalabalık, nefis bir büfenin — etrafını sarmıştı. Üzerinde kuş sütünden başka her şey bulunan büfe pek kısa bir zaman sonra Efes harabelerine döndü ve gö- rülmemiş kalabalık iç salondan, dış salona geçti. Kalabalığın hnefesleriyle bir Fin hamamı kadar sıcak hale gelen An- kara Palasta Yozgat Milletvekillerin- den Ömer Lütfü Erzurumluoğlunun düğünü yapılıyordu. 40 bin liraya mal olan düğün son derece neşeli, zevkli ve eğlenceli geçti. —Hele Menderes hükümetinin altı bakanının bulundu- ğu masa pek neşeliydi Neşenin sebep- lerinden biri düğünün zenginliği ise diğeri de muhakkak ki kalabalıktı. Bakanlar -alışkanlıktan- davetlilerin hepsini seçmen, daha açıkçası D.P. li seçmen olarak görüyorlardı. Gçen hafta Ankara Palas, yeni mayo ve gecelik modellerini teş- hir için gelen Fransız güzellerini gör- meğe koşanlarla dolup taşıyordu. Eee. Defile merakı son günlerde bir hayli artmış, hele mayo ve gecelik gibi eş- yaların teşhiri bilhassa erkeklerin ü- zerinde pek fazla durduğu bir mevzu olmuştu. Bir de bunları Fransız gü- zelleri takdim ediyorsa, görülmeden olmazdı. İşte bu yüzdendir ki, Tevfik İle- ri ve Halük Şaman eşleriyle beraber, Mithat Dülge her zamanki gibi yal- nız -bu defa ayrı cinsten yaratıklar da masasında bulunmuyordu ve Dül- genin Umum Müdürlüğünün son gü- nüydü- defileyi zevkle seyrettiler. Güzellerin teşhir ettikleri mayo- lar her ne hikmetse hep bikini mo- deliydi. Geceliklere gelince, bikini mayoların üzerine sanki hafif tüller atılmıştı. Bu bakımdan hanımlar gay- rimemnun; beyler, memnun ayrıldı- lar. Sadece beyinlerde bir hoş seda kaldı: "Güzellerin Fransadaki müsa- " bakada aldıkları dereceler". e Mraşta gazetecilerin başına gelen- den hemen sonra İstanbullu ga- zeteciler bir özentiyle karşı karşıya kaldılar. Hilton müdüriyeti gazete- cilere haber vermeği menetti ve ga- -müşteri olarak gidip gelmelerini yasak etti. Sebep, Hiltondaki işçilerle, idare ara- sında çıkan bir anlaşmazlığın İstan- 26 bul gazetelerinde — yazılması, ancak anlaşmazlık mahkeme kararıyla ida- reciler lehine neticelenince bundan tek satırla bahsedilmeyişi.. Basını taraf tutmakla itham eden ve aslen ecnebi tebaalı olan Hilton idarecilerinin böyle bir karara var- ması için tek bir şeye merak sarma- ları gerekmektedir : "Radyo gazete- sini baştan sonuna kadar dinlemek..". Geçen hafta sonunda C.H.P. gençlik kollarının Otel Balin salonlarında verdiği balo pek neşeli, pek eğlenceli geçti. İnönünün de bir müddet bulun- duğu baloda C.H.P. milletvekillerinin pek çoğu ve Ankara sosyetesinin gü- zide simaları vardı. Balo salon ten- halaştıktan sonra adamakıllı cazip hale geldi. Bu tenhalaşmadan mem- nun olanların başında da aceleyle smokin bulamayan ve kapıdan "Ser- best" kelimesiyle kolaylıkla geçen bazı meraklı vatandaşlar geliyordu. Bu meraklı vatandaşların bilhassa po- litik lâkırdılar edildiği kümeleşmele- re pek fazla alaka duymaları da Ba- lonun eğlencelerinden birisini teşkil etti. AKİS, 24 ŞUBAT 1960