24 Şubat 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

24 Şubat 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

şıya kaldı. Kaleciyi de atlatan Gün- düz bir futbolcunun o anda yapacağı en zor hareketi yaptı ve topu dışarı atmak maharetini gösterdi. Maç böy- lece kaybedilmiş ve Galatasaray Tür- kiye şampiyonluğundan olmuştu. O akşam Gündüz üzüntüsünü içki ka- dehiyle paylaşmağa çalışırken iste- miyerek Muslih Hocanın şu sözlerini duyd — Mahvetti bizi. Keşke ayagı kırı- laydı da bugün oynamasaydı" Kılıç hemen ertesi gün Galatasa- raydan ayrıldı. Zira futbolda en faz- la ehemmiyet verdiği şey moraldi. İ- darecılerının bu sözleri genç futbol- cuyu üzmü düzelmiyecek bir moral kırıklığına uğratmıştı. kanı Suphi Batur, Gündüzle konuş- mak istemedi. unun üÜzerine Kılıç Ankara Demirspor kulübüyle anlaştı. O sene Demirspor, Türkiye şampiyon- luğunu Gündüzün Fenerbahçeye attı- ğı 4 gölle kazandı. Ankarada oyna- nan şampiyona — maçlarında Demir- sporun ilk maçı Galatasarayla idi. Gündüz eski takımına karşı oynamak istemedi. Israr üzerine sahaya çıktı ve bir turist gibi dolaştı. Ama bir gün sonra sahada hakiki Gündüz vardı. Demirspor Fenerbahçeye attığı 4 gol- le maçı 4-3 aldı ve şampiyon oldu. e bu maçlardır ki Galatasaray 1darecıler1n1 uyandırmış ve Gündüzün yuvaya ikinci defa dönüşünü sağla- mıştır. Kılıç ertesi sene Galatasaray- Gündüz, teknik komitede Kırcan ve Tosuncukla Ayak, kafanın emrinde Ankara sahaları. ndüz bunu takıp eden yıllarda muhtelıf klüplerde oynadı. İlk ola- rak Kömür İşletmelerinin Antrenör - oyuncu teklifini kabul e- derek Zonguldaka gitti. Kılıçın sıkın- tılı günler geçirdiği bu devir askerli- ğini bitirinceye kadar devam etti. 1945 yılında terhis olduktan sonra Ankarada kaldı ve bazı Galatasaray- lıların da bulunduğu Stadyum kulübü- ne girdi. İyi bir form tutan Gündüz Ankara muhtelitine seçildi. Temmuz ayında Galatasaraylılık ruhu ağır ba- sıyor ve eski kulübüne girmek için te- şebbüse geçiyordu. Ankaradan tele- fonla kulübü aradı. Zamanın klüp baş- AKİS, 24 ŞUBAT 1960 da oynadı ve Gündüzlü Galatasaray o sene şampiyon oldu. Futbola veda.. G nduz 1953 yılında futbolu resmen bıraktı. sene Galatasarayın antrenörü olan Locked, Gündüzü yaş- lı diye takıma almamıştı. Yaşlılık is- nadı Gündüzü pek fazla üzmüş olacak sıkı bir çalışma yaptı ve form takıma girmesini . Ayrıca Antrenör Türkiyeden ayrılırken idarecilere — antrenör ola- rak Gündüzü tavsiye etti. Artık Galatasaraylı futbolcuların "Baba Gündüz"ü olan antrenör Gün- düz, futbola hoca olarak devama baş- SPOR lamıştı. O sene Galatasaray başarılı maçlar çıkardı ve şampiyon oldu. Bu- nun en mühim sebebi bütün itirazlara rağmen Gündüzün takımı gençleştir- mesiydi. Klüplerde devamlı olarak huzur- suzluk yaratan idareci enflâsyona Gündüzü bir kere daha Galatasaray camiasından ayırmak zorunda bı- raktı. Aynı sene Kadri Dağla arala- rında çıkan anlaşmazlık sonunda Kı- lıç Vefaya antrenör oldu. Ne var ki Galatasaraylı Gündüz Vefa idarecile- riyle anlaşırken, "Galatasaray çağırır- sa gene giderim" şartıyle anlaşmıştı. Nitekim birkaç ay sonra Galatasaray camiası Gündüzü tekrar vazifeye da- vet edecekti. O sıralarda oynanan Vefa - Galatasaray maçını Vefa 5-2 gibi kötü bir skorla kaybetmişti. üz Kılıç için bu devre tam bir hamle senesi oldu. Takımı tama- men gençleştirdi ve yılların şöhretle- rini bir çırpıda takımdan çıkarıverdi. Takım o sene de lig şampiyonluğunu kazandı. Hele bir sene sonra Gündü- zün keyfine diyecek yoktu. Galatasa- ray takımında yaş vasatisi 23 ü geç- memekteydi. Büyük bir cesaretle ü- çüncü kümedeki bir takımdan aldığı ve ürerinde Iısrar ederek oynattığı Suatlar, İsmailler, İzmirden alıp ge- tirdiği Metinler yerlerine oturmuş ve Galatasaray ekibi Türkiyenin en genç ve kuvvetli 11 i olarak muvaffakiyete erişmişti. Gündüz bu sıralarda klüp- te el üstünde tutulmaktaydı. Ne var ki şanssızlık Baba Gündüzü çok sevdiği kulübünden ve çocukla- rından bir kere daha ayırmağa hazır- lanıyordu. Galatasarayın iki yıl üst- üste şampiyon olduğunun ertesi yılı İstanbul liginde puan cetveli son de- rece kritik bir durum arzetmekteydi. Galatasaray ezeli rakibi Fenerbahçe- en | puan Önde lig lideriydi. Şam- piyonluk iki takımın son maçına bağ- lıydı. Galatasaray bu maçı 3-0 gibi açık farkla kaybetti. Böylece klüp hem şampiyonluğu, hem prestijini ve bunların yanında Baba Gündüzü kay- bediyordu. —İdareciler — mağlübiyeti her zaman olduğu gibi antrenöre yık- mışlar ve Gündüzü harcıyarak vazi- yeti kurtarmanın çarelerini aramış- lardı. Gündüz bir kere daha Galata- saraydan ayrılmak — mecburiyetinde kaldı. Futbolda moral.. Bundan sonraki yıllar Gündüz spor yazarlığı ve ticaretle uğraştı. Fut- bola neredeyse tamamen veda edecek ve hoca olarak dahi alâkadar olmıya- caktı. Galatasaray kulübü kongrele- rinde uğradığı mağlübiyetler de ba- şından geçenlere eklenince Kılıç yeşil sahadan elini eteğini çekmeğe karar verdi. Ancak aynı sene Vedii Tosun- cuk, Fikret Kırcanla birlikte milli 33