19 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

19 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

tin İnönü tarafından Gürselin sıhha- tini öğrenmek çin yapıldığına inan- mak biraz güçt Ertesi gün, modası ai an "Zafer taktikleri"ni kullanan Son Havadis, başlığında şöyle iyidi. Gürsel "İsmet Paşa Sıhhatimi Merak Etmiş, Nasıldır Diye Gelmiş.." Dedi. İnönü Görüşmeden Çok Yorgun Çık- tı Ve Gazetecilere Söylediği Söz An- laşılamadı! Birgün gün sonra ise, halkın Yetim- ler Partisi adını verdiği Y.T.P. organı Öncüde İnönünün Gürseli zi- yaretten "pek neşeli çıkmadığı" be- lirtiliyor, OoGürselin bu ziyaret hak- kında "özeldi" demesi "pek manidar" bulunuyor ve C.H.P. nin "artık aklı- nı başına toplayacağı" ümit olunu- yordu. Başkan oGürselin, Başkanlığın merdivenleri önünde sarfedilmiş "şa- kadan lafına Kuyruk Edebiyatı şampiyonları böyle sarıldılar ve Gür- seli bol bol güldürdüler. Davet edilen lider A ziyaret, C.H.P. nin ciddi Genel Sekreteri İsmail Rüştü Ak- salın da kendisinden bu hususu so- ran gazetecilere açıkladığı gibi Dev- let ve Hükümet Başkanının daveti üzerine yapıldı. Cemal Gürsel İnönü- ye, kendisiyle görüşme arzusunu ev- velâ Behçet Kemal Çağlar vasıtasıy- la bildirdi, tekrarladı. İnönü daveti memnunluk ve şeref doyarak kabul etti, Devlet Başkanını ertesi gün saat l1l'de ve- ya saat 17'de ziyaret (edebileceğini bildirdi, "Ne zaman emrederlerse giderim" dedi. Ertesi sabah İnönüye, Cemal Gürselin kendisini saat 11'de Başbakanlıkta (o beklediği haber ve- rildi. Ziyaret sabahı, Başbakanlığın ö- nünde Mütad veçhile bir kaç gazete- ci nöbetteydi. İnönünün geleceği Başbakanlık Basın oBürosuna bildi- rilmiş, fakat gazetelere haber veril- memişti. Saatlerin 10.10'u gösterdi- ği bir sırada (Başbakanlığın önüne siyah renkte, Chevrolet marka bir station - wagon yanaştı. Arabadan bej rengi yazlık elbiseli, başında ma- vi havacı şapkası bulunan genç .bir Korgeneral indi. Yanında yaveri ile beraber, seri adımlarla merdivenleri çıktı, kapıdaki inzibat erlerinin sert fan Tanselin Gürseli ziyarete gelişini tesbit edebildiklerinden dolayı mem- nun, ellerini uğuşturdular. Kendileri için anlaşılan, verimli bir gün baş- lıyordu. Dakikalar ilerledikçe Baş- AKİS, 12 HAZİRAN 1961 Ke önündeki muhabir toplu- luğu kabardı. İnönüyü taşıyan 12 275 plâka nu- maralı siyah Ford taksi göründü- günde saat 10.55 idi. C.H.P. Genel Başkanı, mütadı o veçhile, tam zamanında geliyordu. durdu. İçinden beyaz saçları, kahve- rengi elbisesi, gri kravatı ve elinde gri fötr şapkası ile İsmet İnönü in- di. Ciddiydi. Hiç etrafına bakınma- dan çevik adımlarla (Başbakanlığın merdivenlerini tırmandı. Gazeteciler, İnönünün arkasından giremedikle- rinden soluğu Basın Bürosunda aldı- lar. Fakat içerisi bomboştu. Bu sıra- da, nazik Cemal Gürsel kapıya çık- mış, iç merdivenlerin başında misafi- YURTTA OLUP BİTENLER rini karşılıyordu. Devlet Başkanı İ- nönünün elini sıkarak yol gösterdi. Bu hâdiseler cereyan ederken Gür- selin odasında bulunan Korgeneral İrfan Tansel oradan sessizce çıkıp Sıtkı mayın yanına geçti. Ulayın o- dasında M.B.K. nin Havacı Kurmay Albayı Haydar Tunçkanat da vardı. Bürosunu boş bulan gaze- tecilerle fotoğrafçıların koridoru geç- me teşebbüsü Özel Kalem Müdürü tarafından mahirane şekilde önlendi. Foto muhabirleri, isteklerini Özel Kalem Müdürü vasıtasıyla Başkana duyurdular: Acaba mülakattan bir resim çekebilirler miydi ? Özel Kalem Müdürü iki siyaset adamının bulun- duğu Başbakanlık omakam odasına İnönü Cemal Gürseli ziyaret için Başbakanlığa geliyor Süküt altındır