19 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

19 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Transfer Sevinenler " edilemez. futbol- — Bu yönetmelik kabul maz mı, bilmiyoruz. Tasarı, düşünül- meden bize getirilmiş, kabul etme- memiz gerekir." vwvelki haftanın sonunda Merkez Danışma Kurulunun Ankarada yaptı- ğı toplantıda bir fiye aynen bunları söylemişti. Futbol Federasyonu yeni bir profesyonellik yönetmeliği hazır- lamış, tasarıyı, a Danışma Ku- ruluna sunmuştu. nışma Kurulu, tasarıyı inceledi ve hisboleulara ve- rilmek istenilen para cezalan tered- düt uyandırdı. Futbol Federasyonu yetkililerinin, Hannover'de bulunan federasyon başkanı Muhterem öz- yurtla yaptıkları görüşme sonucu, tasarı, Merkez Danışma Kurulundan geri alındı. Bu şekilde yeni profes- yonellik, yönetmeliğinin çıkması bir yıl geri kaldı. Bu karar, bütün profesyonel klüp idarecilerinin rahat bir. nefes almala- rına sebep oldu. Eski yönetmelik bu transferde klüpler için daha verimli olacağından klüpler, yönetmeliğin, de- gişmemesinden memnundular. Çünkü Temmuz ayı yaklaşmış ve futbolcu- ların ağızları açılmıştı. Temmuz ayı, arttırma ayıydı. Temmuz ayı, klüp- lerin yıkım ayıydı. İdareciler uzun sü- reden beri Temmuz ayım, mukave- lesi biten futbolcularını ve nereden para bulabileceklerini düşünüyorlardı. Eski yönetmeliğin yürürlükte kalması endişelerini biraz azalttı. Zira eski yö- netmeliğe göre klüp, istediği takdir- de mukavelesi biten futbolcusuna iki yıllık maaş tutarını peşin olarak öde- mek suretiyle mukaveleyi uzatabilme hakkına sahiptir. Bu madde ile, trans- ferde 50 bin lira isteyen bir futbol- cunun mukavelesi 10-15 bin lira üc- retle uzatılmaktadır. bolcuların maaşları 250 ile 1200 lira arasındadır. Büyük klüpler bunu ara- larındaki anlaşmaya göre 500 lira o- larak ortalamışlar ve futbolcularının mukavelelerini 500 lira aylık ücretle tanzim etmişlerdir. e Galatasaraylı Metin Oktay hariç, Türkiyedeki bü- tün tanınmış futbolcuların, mukave- lelerinde gösterilen aylıkları 500 lira- dır. Bu şekilde, meselâ Galatasaray, mukavelesi biten Suata iki yıllık maaş de mukavelesini uzatabilir. 34 Durum Fenerbahçe ve Beşiktaş için de aynıdır. 1961 transferi psi transferi bu bakımdan futbol- larının aylar öncesinden boşalması, borçların gün geçtikçe artması sebe- biyle de transfer . piyasası omuhak- kak ki önceki yıllara oranla çok dü- şecektir. Çünkü, geçen yıl bir futbol- cusuna 200 bin lira veren Galatasaray, bu parayı bu yıl bütün transferlerin- de zor harcayabilecektir. Fenerbahçe ise, transfer ücretlerinin bu yıl faz- la olmıyacağını. Temmuz ayı, gelme- den açıklamıştır. Âdet olmuştur, Temmuz ayı ge- lince söylentiler durmadan artar. Şimdiye kadar bu, daima böyle ol- muştur. Meselâ bir B. Ahmet çıkar, iki klüp arasında bir ay süre ile do- laşır, gazetelerde hergün, B. Ahmetin ayakkabısını nerede boyattığı (dahi yazılır. Bir Hilmi veya Kadri transferleri, . özellikle geçen yıl Galatasaraylı Metinin transferi olayı Türk basınını, Türk sporseverlerini günlerce en küçük noktasına kadar ilgilendirmiştir. Yılın transferi ome- rakı şimdiden başlamıştır. Acaba yı- lın transfer kahramanı kim olacak- tır? Suat mı, B. Ahmet mi, Şenol.mu Birol mu, Can mı ? Bu soruya cevap vermek için. olayları takip etmek ge- rekmektedir. Çünkü bu futbolcular içinde bir tek Can transfer hakkına sahiptir. Fenerbahçeli futbolcu, klü- bü ile üç yıl ön mukavele imzaladığı için, Fenerbahçe Canın mukavelesini uzatma hakkına sahip değildir. An- Can Bartu Satılık ayak cak ortaya Canın askerliği meselesi çıkmıştır. Söylentilere göre Canın as- kerliği kısa bir süre daha uzayacak ve Temmuz ayından sonra bitecektir. Halbuki normal olarak Canın asker- liğinin birkaç gün içinde sona ermesi gerekmektedir. Askerliği ouzamadığı takdirde Can, muhakkak ki transfer ayının kahramanı olacaktır. Bu büyük futbolcu için klüpler keselerin ağızla- rım açacaklar ve açık arttırma bağ- lıyacaktır. AKİS - Reklâm — 25 AKİS, 19 HAZİRAN 1961