9 Nisan 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

9 Nisan 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SAN AT Haberler önemli bir sergi Geride bıraktığımız hafta cuma gü- nü nkara Arkeoloji Müzesinde önemli bir sergi açıldı. Sergiyi, Türk- Fransız Kültür Cemiyeti ile Ankara Fransız Kültür Merkezi birlikte dü- zenlemişlerdi. Milli Eğitim Bakanı i- le Fransa Büyük Elçisi de serginin koruyuculuğunu üzerlerine almışlar- dı. Fransız Dekoratif Sanatları (Ha- lıcılık - Seramik - Vitray) sergisinin açılışında seçkin bir topluluk vardı. Serginin, Fransız dekoratif sanatları- nı tanıtması yönünden de önemliliği- ni kabul etmek gerekir. Ankara Fransız Kültür Merkezi, ek sık düzenlediği bu çeşit sergi, kon- ferans ye gösterilerle, bir oyandan Türk - Fransız Kültür ve sanat ya- kınlaşmasını sağlamakta, bir yandan da geniş bir sanat faaliyetini Başken- te getirmektedir. Sinema Klübü Fransız Kültür Merkezinin Sinema Klübü de çalışmalarını hızlandır- mıştır. 12, 13, 14 Nisan günleri hem film gösterileri yapılacak, hem de Le Monde gazetesinin sinema eleştirme- cisi M. Jean de Baroncelli tarafından İki konferans verilecektir. Gerek gösterilecek filmlerin, o ge- rekse Baroncelli'nin vereceği konfe- ransların ilgi çekici olacağına muhak- kak gözüyle bakılmaktadır. Köşekapmaca Meydan Sahnesi önümüzdeki günler- de yeni bir oyunu Ankara seyirci- lerine sunmak için çalışmalarını hız- landırmıştır. Bu yeni oyun bir Fran- sız komedisidir. Eserde Çetin Köroğ- lu, Esin Avcı, Deniz Serez, Yılmaz Cüda, Nur Sabuncu ve Yıldız Demir Oynıyacaklardır. Bu ayın ortalarında başlayacak olan yeni oyunla Meydan Sahnesi bu mevsimi kapayacaktır. Bu eserde, Ankaralı seyirciler Yıl- maz Gruda ile sahneye yeni kazandı- rılmış Deniz Serez ve Yıldız Demiri göreceklerdir. "Günlük" özel sayısı Türk Dil Kurumunun yayın organı Türk Dili dergisi, uzun bir süreden beri hazırlıklarını yaptığı "Günlük - Jurnal" Özel Sayısını bu ay çıkardı. Bu sayı, bir derginin özel sayısı ol- maktan çok, bir eser; niteliğindedir. 34 " 232 sayfalık bu "Günlük özel Sayısı nda, Alman. Amerikan. Danimarka, Fransız, Hollanda, İngiliz, İsviçre, I- talyan ve Türk Edebiyatımda "Günlük -Journal" yazmış en ünlü yazar ve sanatçıların günlüklerinsen seçmeler bulunmaktadır, özel Sayı Atatürkün günlüğü ile başlamaktadır. 70'den faz- la yazar ve sanatçı bu sayıda yer al- mıştır. Belli başlı adlar (o şunlardır: Goethe, Paul Kloe, Fraıız Kalka, He inrich Böll, Emerson, Walt Whitman. Kierkegaard, Stendhal, Delacroix, Baudelaire, Gide, Maurlac, Maurois, Cocteau, Anne Frank, Maugham, Stephen Spender, Max Frisch. Türk Edebilyatından da Âli Bey, Nigâr Bin- ti Osman, Lütfi Simavi, İbnülemin, Mahmut Kemal İnal, Ahmet Refik, ö- mer Seyfettin, Ali Canip Yöntem, Ru- şen Eşref, Falih Rıfkı Atay, Cemal Tollu, Ataç, Selâhattin Batu, Burhan Arpad, Samim Kocagöz, Salâh Birsel, Turgut Uyar, Orhan Duru, Ferit Ed- günün , Günlüklerinden seçmeler ve- rilmişti Bu özel sayıda "Günlük Üzerine" adlı "Günlük"ün özelliklerini, önemi- ni ve değerini belirten bir tanıtma yazısından başka, Suut Kemal Yetkin ile Memet Fuat ve Talât S. Halmanın "Günlük" ile ilgili birer yazıları bu- lunmaktadır, özel sayının sonuna "Günlük"lerinden seçmeler (o yapılan sanatçıların biyografileri de (o konul- muştur. Bir açık oturum Türk Dil Kurumu, 19 Mayısta İstan- bulda bilim adamlariyle gazetecile- rin katılacağı bir açık oturum düzen- lemeğe karar vermiştir. Açık oOtu- rumda "Dilimizde özleşmenin sınırı ne olmalıdır?" konusu tartışılacaktır. Kurumun Tanıtma Kolu bu konu üze- rinde gerekli çalışmalara başlamıştır. Açık Oturumun Türk dilinin özleşme- si konusunda çeşitli düşüncelerin or- taya dökülmesine, tartışılmasına İm- kân vermesi bakımından geniş ilgi toplayacağı tahmin edilmektedir. AKİS, 9 NİSAN 1962