16 Temmuz 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

16 Temmuz 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Hâdise haftanın sonunda topla- nan C. H. P. Meclisinin İnönünün ko- nuşmasıyla kapanan kısmının sonuy- du. Genel Başkan haftanın ortasın- da başlayan C. H. P. Meclisi toplantı- sına haftanın sonunda cuma günü. Erzurum dönüşü katıldı ve C. H. P. nin en yüksek organına son seyahati ve intibaları hakkında bilgi verdi. Haftanın sonundaki cuma günü C.H. P. Meclisi saat 10 da çalışma- sına başlıyacaktı. O gün, o saatlerde, Genel Başkan da beklenmekteydi. Bu sebeple oturum 35 dakika geç açıldı. İnönü gerçi erken saatte Genel Mer- keze gelmişti ama, orta katta Nü- vit Yetkin tarafından karşılandı ve kendisine bir Malatyalı heyetin geldi- 13 de 5: P. Meclisi dağıldı. C. . Genel Başkanı öğleden sonra apayrı bir konu üzerinde dur- du. Koalisyon hükümetinin başkanı olarak lideri bulunduğu partinin Mec- lisine iktisadi konular üzerinde bilgi verdi. İnönü bir noktada musirdi. İk- tisadi durumumuz öteden beri bozuk- tu. Bunun için meseleleri açık açık or- taya koymakta fayda vardı. Ancak iktisadi hayattaki düzensizliğin her geçen gün artmadığım, yerinde tedbir lerle izale edildiğini müjdeledi. Sonra da programa göre başlamış bulunan işlerin tamamlanacağım ilâve etti. Başbakan İnönü daha sonra yatırım- lar konusuna da temas etti, "— 10 milyarlık yatırım yapmak YURTTA OLUP BİTENLER Barlasındı. Barlas ve ondan sonra söz alan hatipler daha ziyade hükümetten dilek ve temennilerde bulundular. Bil- hassa Barlasın İstanbulun elektrik ih- tiyacı ile ilgili izahatı pek uzun sür- dü. Barlas bu arada bir de pot kırdı. Hükümetin özel sermayeyi ürküttü- günden bahsetti. Bunun üzerine İnö- nü gevrek bir kahkaha attı ve : — Cemil Sait sosyalistlikten vaz- geçti. Bu sözlerini bir levha halinde partiye asın" diye takıldı. Gülüşüldü. Daha sonra sözü bir başka konuşkan üye aldı. Aksoy, eski derdi olan Çe- likbaş etrafında dolaştı durdu. Son- ra Demokratik gelişmede İnönünün sarfettiği gayretleri övdü.. Genel Baş- kan Aksoyu da cevaplandırarak: ğı bildirildi, 2 dakikalık bir konuşma yapması rica edildi. İnönü neşeli bir şekilde bu arzuyu yerine getirdi. Sa- at 10.35 de Genel Başkan İnönü üst salanda yerini almış ve toplantıyı aç- mıştı. C. H. P. Genel Başkanı gazete- ciler dışarıya Kiri sonra ilk sözü aldı ve konuşmaya : — Hepiniz biliyorsunuz ki dün Er- zurumdan geldim. Edindiğim intiba- lar Son derece müspettir" diyerek baş- ladı ve sonra intibalarını nakletti. Türk ordusunu övdü, gördüğü tatbi- kattan bahsetti. İsmet Paşanın C. H. P. Meclisine verdiği izahat saat 12.30 da sona erdiğinde C.H. P. Mec- lisi pek çok konuda aydınlanmıştı. Ni- tekim daha sonra başka söz alan ol- madı ve saat 16'da toplanılmak üzere AKİS. 16 TEMMUZ 1962 . Meclisi İnönünün başkanlığında Al gülüm, ver gülüm! lâzımdır" diyen İnönü bütçenin bu ka- dar olduğunu, bu sebeple dış finans- mandan temin edilenin yanında iç fi- nansmanın da gerekli olduğunu ifa- de Meni — Mesele bunu bulmakta" dedi. Sonra da sanayi kurmanın güçlükle- rinden bahsetti : "— Ben Rusyayı gezerken Stalin gezdiğim bir otomobil fabrikası için cehalet yüzünden maliyetine 4-5 mis- li para sarfedildiğini söyledi. Yaban cılar plân olmadan para vermezler Plân olmadığı zaman da, geçmişteki gibi büyük hatalar olur" diyerek ko- nuyu plân ve programın zarureti €- sasına bağladı. İnönüden sonra hatipler konuş- mağa başladılar. İlk söz Cemil Sait toplantı halinde " — Parti Genel Başkanı olarak, hareketlerimiz partinin ilgili merci- lerinin kontrolu dışında cereyan et- memektedir. Bütün parti teşkilâtı ve Hükümette demokratik nizamın ko- runması için gerekli inanç mevcuttur" dedi. Ali İhsan Göğüş ise partinin ba- sınla olan münasebetlerine değindi ve basına objektif bilgiler verilmesinin lüzumunu savundu. Bir evvelki gün parti içi meseleler karar altına alın- dığından haftanın sonundaki cumar- tesi günü son toplantıyı (omüteakip yayınlanacak tebliğ için bir komite teşkil edildi. Komitede Turhan Fey- zi oğlu. Cihat Baban ve Emin Paksüt bulunuyordu. İç meseleler Asıl parti içi meseleler ise haftanın 15