27 Ağustos 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

27 Ağustos 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Bir başka asker turun D. D. T. Genel Müdürlüğü koltuğunda iğne üzerinde oturdu- gu sıralarda bir başka emekli Gene- ral zevkle döşediği evinin salonunda aceleci ama e adımlarla dolaşır- ken şöyle "— Sayın “Ulaştırma Bakanıyla davamız kapanmış değildir. Mücade- leye centilmence devam edeceğim..' Sinirli adımlarla salonu adamın adı Şeref Uruldu. Urul, kaç gün evvel Ulaştırma Bakanı Öç- ten tarafından Devlet Hava Meydan- ları Genel Müdürlüğünden emekliye ayrılmıştı. - Urulun devam edeceği mücadelenin ne olduğu bilinmemekte - dir. Ama Emekli Generalin bu ayrıl- madan kırıldığı, üzüldüğü bunu bir prestij meselesi yaptığı aşikârdır. U- rul, Öçtenin kendisini hiç bir sebep yokken işinden ayırdığına kaanidir ve sebebi Öçtenin eskiye olan zaafına bağlamaktadır. Nitekim Urul kendisini ziyaret e- den AKİS muhabirine — Eh 27 Mayıs sonrası altı ay- lık mevkufiyetinin intikamını aldı. Allah bakanlıkta çalışan diğer arka- daşların yardımcısı olsun" o demiş- tir. Urulun, 27 Mayıs sonrası oDev- let Hava Meydanları Genel Müdür- lüğüne getirilmesi evvelâ bu müesse- sede yadırganmış, ama emekli gene- ralin umulmadık nezaketi, ihtisasa o- lan hürmeti kısa zamanda bu inti- bal ortadan silmiştir. Urul Genel Mü- dürlükte ilk defa Beynelmilel (o Si- vil Havacılık Teşkilâtına olan taah- hütleri yerine getirmek üzere paça- ları sıvamıştır. Uçuş emniyeti, Sey- r-i Sefer Yardımcıları, Sivil Hava- cılık Okulu gibi projeleri tozlandıkla- rı raflardan alıp tatbik mevkiine koy- muştur. Urulun bir başka özelliği çat orada, çat burada olması, Hava A- lanlarını sık sık teftiş etmesi, kont- rolünü bizzat yapmasıdır. Emekli Ge- neral, normalin üzerinde çok başarılı bir Genel Müdür olmadıysa da, nor- malin altına da düşmemiştir. Öçten bu kararı Bakan koltuğuna oturur oturmaz verdiği anlaşılmakta- dır. Bakanın Urulun şahsında değil, ancak Emekli askerlere bir allerjisi olduğu özel bir sohbette sarfettiği : "— Nereye baksam asker, bun- larla çalışamam" demesiyle anlaşıl- ıştır. mekli General Urul, emekliye sevkedilişinin - Genel Müdürlükten- bir sebebini de istemiyerek sebep ol- duğu bir olaya bağlamaktadır. o O- lay Öçtenin yeni Bakan olduğu sıra- da cereyan etti. O sıralarda Urul, Yeşilköy Hava Alanını teftiş için İs- tanbulda bulunuyordu. Bu bakımdan yeni Bakanı tebrik edemedi. Bir müd- det sonra geri dönünce fazla üzerin- de durmadan bu nezaket ziyaretini yaptı. Yaptı ama, Urula göre bu zi- yaret hiç bir zaman zamanında yapıl- ması gereken Ziyaretin yerini tutma- dı. Nitekim emekli General bu konu- da eşine dostuna her yerde şöyle de- di: — Bütün aksilik burada.. Her halde gocunmuş olacak. Ama bira- der vazife, vazifedir. Bırakıp ogide- mezsin ki. Bunun böyle olacağını ne- reden bileyim Geride bıraktığımız haftanın so- nunda Bakanlar Kurulunda . Bazı Bakanlar Urulun emekliye sevk kararnamesi kadar ko- laylıkla diğerlerinkini imzalamadılar. Melen, Feyzioğlu ve birkaç Bakan Öç- tene bu iki Genel Müdür hakkındaki tasarrufundan vazgeçmesini rica etti- ler Böylece, D. D.Y. Genel Müdürüyle Denizcilik Bankası Genel Müdürü bir müddet - ama çok kısa bir müddet- yerlerinde kalabildiler. Ancak, Öçtenin bu konuda ısrar edeceği katidir. Bir Genel Müdür için koalisyonun tehlikeye düşmesine kim- senin gönlü razı olmıyacaktır. oÖç- teni fikrinden kendi partili arkadaş- larının caydırabileceği, veya Ulaş- tırma Bakanlığı koltuğunun cazibesi- nin bu fikri geri atabileceği de bekle- nebilir. Partili bakanları tarafından desteklenirse, Öçten istediği kararna- meyi Eylül ayı içinde Bakanlar Kuru- lundan çıkarabilecektir. B.M.M. Kollar sıvanıyor Gi“ bıraktığımız hafta içinde B. M. nin A blokunun büyük ka- Ulaştırma Bakanlığı binası Süpürge tfozuttu