27 Ağustos 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

27 Ağustos 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXIV; Sayı: 426 YURTTA İs Millet Kısa bir bilanço "Türkiye Büyük Millet Meclisinin ye- niden çalışmaya başlamak üzere olduğu şu sırada, iki aylık tatil dev- resinin bir bilançosunu yapan insaf sahiplerinin yüzlerinde yumuşak çiz- gilerin belirmemesine imkan yoktur. İnsanlar, hele XX. Asrın ikinci ya- rısında pek günü gününe yaşadıkla- rından en yakın geçmişi dahi kolay unutmaktadırlar. Bu yüzden, böyle bir bilanço yapmadan katettiğimiz mesafeyi, bir süredir gündelik haya- tımızda dahi hissetmeye başladığımız halde farkedemememiz kabildir Türkiyenin üzerinden, bir İkinci İhtilal kabusu kati olarak kalkmıştır. İlkbaharın son günlerine kadar, ke- sinliği en çok sevenlerin tarihini ve saatini dahi bildirerek, üstelik ziya- 4 A K İ S HAFTALIK AKTUALİTE MECMUASI OLUP desiyle emin kaynaklara bağlamak suretiyle haberini verdikleri (o Darbe bugün kimsenin aklına gelmemekte, kimsenin ağzından işitilmemektedir. Uzun aylar, bu kehanetin sâdece lâ- fının bütün hayatı nasıl dondurduğu göz önüne alınacak olursa kaydedilen orleme kolay anlaşılır. Hükümet, plânlı kalkınmanın dış finansman işini prensip kararı hudu- dundan almış ve fiiliyat sahasına in- tikal ettirtmiştir. Bir konsorsiyumun kurulmuş olması, bunun, başında Baş- kanı, faaliyete geçmiş bulunması, ih- tiyaçların tesbitine başlanması yıllar- ca hayalini kurduğumuz bir hususun gerçekleşmesidir. İkinci Dünya Har- bi sonrasının, 1948'den itibaren he- men hemen on yıl bol keseden dağıtı- lan Amerikan Yardımının artık tali- he karışmış olduğu ve şimdi dış yar- dımın aslan ağzında yattığı düşünü- 27 Ağustos 1962 BİTENLER met İnönü Plânlamadaki çalışmaları izliyor Her işin başı lürse Hükümetin başarısı daha iyi takdir edilebilir. Bunun altında yatan sır, ciddi niyetli ve sağlam bir hükü- metin Ankarada mevcudiyetidir. Her koalisyon hükümeti gibi bizim hükü- metimizin de şekli ve teşekkül tar- zı elbette değişebilir. Ama dostlarımız anlamışlardır ki Türkiyenin sağlam kuvvetleri, plânsız ve proğramsız bir iktidarın kurulmasına asla müsaade altında memleketi idare etmek zorun- da olacaktır Ortak Pazara da şu anda Türki- ye, bir ucundan çengelini takmış du- rumdadır. Ortak Pazarın iktisadi yönü een ifade ettiği sosyal ve medeni mefhumu bağlantı- nın kıymetini ortağa koymalıdır. Nihayet, milli hayatın her saha- sında ciddi ve devamlı olma istida- AKİS, 27 AĞUSTOS 1962