10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER kü bütün teşkilâttan yükselen ve Ge- nel Merkezi hedef tutan "alâkasız- lık", "uyumak", "dağılmış olmak" it- hamları en ziyade İsmail Rüştü Ak- salın bir parti idarecisinden ziyade rahat şartlar altında iyi çalışacak bir devlet adamı hüviyeti taşımasın- dan doğmuştur. Genel Merkezdeki bu hava dalga dalga bütün teşkilâta yayılmış, D. P. devrinde teşkilatı kenetleyen müşterek mücadele de or- tadan kalkınca ipler kopmuştur. Çok C.H. P li, bunun derin üzüntüsü i- bakılırsa e Genel âdece sâdece, her hangi bir ciddi işin üzerine eğilmek imkânından tamamiyle mahrum, yü- zündeki tebessüme kadar her şeyi gayrisahih Gülekin Genel o Sekreter- likten uzaklaştırılması ile 27 Mayıs arasında memnun kalmıştır. O devre- deki Genel Merkezdir ki C. H. P. ye aradığını vermiş, bir yandan Araştır- ma Bürosuyla fikri olgunluğa kavu- şulmuş, diğer taraftan gezilerle mem- leket hallaç pamuğu gibi atılmıştır. Şimdi C. HK. P. liler gene o çeşit Ge- nel Merkezin hasreti içindedirler. Paravananın arkasında abii Kurultay yaklaştıkça, eski parti .içinde faaliyet de hızlan- maktadır. Bu hafta Kemal Satır ken- disinden al sormak isteyen bir ga- zeteciye "Şimdi İstanbula gidiyorum. önüm dönüp Niğdeye geçeceğim" diye cevap verdi ve aceleci adımlarla Hava Yolları terminaline yollandı. C.H. P. Genel Sekreterinin arka- sından gazeteci sordu "— Peki kime sorayım o bunla- r17” Satır gülümsiyerek : — Vallahi, partide tek bir fert bulamazsın. Hepsi kongrelere dağıl- dılar" dedikten sonra gazeteciyi eliy- le selamladı ve yoluna devam et- ti .H. P.de durum, sahiden de budur. Düşünmek lâzımdır ki Dışiş- leri Bakam partisiz, fakat C. H. P. kontenjanından Feridun Cemal Er- kin bile Bursa il kongresine gidecek ve dış politikamız konusu önem- Lebit Yurdoğlu ise şimdilik üç vermiştir. Buna yeni kiloların ekle- neceği - inşallah!- anlaşılmakta dır. Hızla hazırlanan bu Kurultay a- refesinde bir başka Kurultay dikkat- leri çok çekmektedir. Gençlik Kurul- tayı bu ayın 22'inde Gölbaşı Sine- masında toplanacaktır. Gençlik Kol- ları o hazırlıklarını oOtamamlamıştır. AKİS/10 Turhan Kapanlı çalışma masası başında A.P. ye düşen yıldırım Gençliğin Kurultayında hizip yok gi- bidir. Gençler arasında Güleke bağ- lılıklarıyla meşhur olan bir kaç kişi bile, parti içinde kendi davalarını yü- rütebilmek için böyle iddialardan vazgeçmişlerdir. Gençlik Kurultayın- da üzerinde önemle durulacak ko- nu, Gençlik Kollarının C. H. P. için- Kulağa Küpe En son solcu / G7 mü, şu alçak kapi- alistlerin bizim taze ve na- zenin sola ettiklerini. Yusuf Ziya Ortaç solcu oldu, dostlar! Evet, sevimli Akbabacı... Hani, ulufe avcısı. Menderese pek dokunaklı mektuplar döşe- nip biraz 'parrrra" istemişti. O Yusuf Ziya, şimdi bir sosyalist, bir sosyalist, bir "Ağa düşmanı", bir “Ağa düşmanı", bir sosyal adaletçi, bir sosyal adaletçi ki etrafi toz ediyor. Yok, yok.. Bu işte mutlaka bit yeniği var. Acaba hangi ai- çak kapitalist itti Akbabacıyı, gelişen solun içine? Hani Türkiyede solun geliş- memesi için bin yıl düşünseniz, tatlı Yusuf Ziya Ortaçı solcu yapmaktan daha tesirli çareyi zor bulurdunuz. deki yeri olacaktır. Gençlik kendi a- rasında bunu karara bağladıktan sonra Büyük Kurultayda davasını savunacaktır. Gençlik Kolları, su anda Genel numaralı savunucusu C. H. P. nin Gençlik Kolları, rejime karşı her te- şebbüsü bir anda hezimete uğratma- ya muktedir inançta, ideali olan. memleketin realitelerini bulutların ü- zerinden değil, yerden gören bir teş- kilât haline getirilecektir. Gençlik nuşma bu yönden ışık tutacaktır. Şu anda C. H. P. içinde Genel Sekreter olma şansı fülen mevcut üç isim vardır: İsmail Rüştü Aksal, Ke- mal Satır, Turhan Feyzioğlu. Bir hat- taya kadar durum berraklığa kavu- saçaktır. Zira Aksal ile Feyzioğlu he- nüz birer istifham halindedirler. A- KİS'in önümüzdeki sayısı, bu husus- ta asıl bilgiyi ihtiva edecektir. T. B.M. M. İncir çekirdekleri clis içindeki Başkan Vekili ose- Mnleriğle ilgili onükteyi, gene beklenen milletvekili yaptı. o Halük Nurbaki Bu Meclisin Kasım Küfre- vi'sidir. Ama, onun pervasızı ve ba- gımsızı.. -koridorda uzaktan görünen Turhan yy işaret ederek : sonra A. P. nin mı- züligilık edeceği bir kanun Senatoya