10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Genel Müdürlüğü mütehassıs elemanlarının verdiği porlarca duruma bir hal çaresi aranmaktadır. davalar bu gerekçeye dayanmaktadır. Ancak son bir buçuk yıl içinde, Genel Müdürlük çok sıkı bir çalışma sonucunda bu 120 bin dosyadan 110 binini tamamlayarak karara bağlamağa muvaffak olmuştur ra- Ziyaretler — Milletlerarası ye gelecektir. İçinde bulunduğumuz yılın son ayında, Para Fonu Başkam Mr. Sturc Türkiye- Türkiyeye sağlanacak dış yardımların Dünyadan Almanya — "Der Spiegel Hadisesi" yavaş yavaş Adenauer'in Koalisyonunu tehdit eden bir "Der Spiegel Rezaleti" haline gelmektedir. Zira mecmuaya bulunan kusur ne olursa olsun, bu kusuru işleyen başkalarına aynı muamelenin yapılmamış olması işin içinde Savun- ma Bakanı Strauss'un hışmının rolü bulunduğunu gös- termektedir. Şimdi Almanyada formül şudur: "Mesele nasıl kapanırsa kapansın, her. halde galibin adı Franz Joseph Strauss olmayacaktır. "Kim olacaktır ?" sualinin cevabı ise ortadadır : 500 bin basılmakta olan mecmuanın yeni sayısının ti- rajı 700 bindir! Japonya — Japon heyetleri, şu anda Avrupayı adeta işgal altına almış haldedir. Japon Başbakanı İkeda Al- manyaya gelmiştir. Oradan Fransaya, İngiltereye, Bel- çikaya, İtalyaya, Vatikana ve Hollandaya gidecektir. 19 gün sürecek bu tuürnenin hemen bir eşini geçenler- de Dışişleri Bakanı Chiro yapmıştı. Japon iş adamları federasyonuna mensup bir heyet ise Avrupa başkent- lerini dolaşmaktadır. Yakında bir japon atom heyeti bu heyetleri takip edecektir. Japonya dış ticaret bakımından dünyanın en ileri memleketlerinden biridir. Şimdiye kadar Tokyo büyük önemi Amerikaya vermekteydi. Yeni teşebbüsler o Müş- terek Pazarın gittikçe artan kudretinin ifadesidir. Hiç' bir elden temin edilmesi amacıyla Pariste kurulmuş olan Konsorsiyumun bir üyesi olan Para Fonu iktisa” den geri kalmış ülkelere uzun vade ve düşük faizle ge- niş çapta "Kalkınma Kredileri" vermektedir. Nitekim Fon Başkanı Sturc'un bu ziyareti de 5 Yıllık Kalkınma Planı ve Plânın dış finansmanı ile ilgili olacaktır. Bu arada, yardımların şekli, Konsorsiyum meseleleri ve gene Plânın iç finansman durumu müzakere edilecektir. Dış yardımın verileceği tarihe rastlaması dolayısiyle ziyaret Türkiye için büyük önem taşımaktadır. Akisler bir memleketin Müşterek Pazarı İhmal dünyada gittikçe daha iyi anlaşılmaktadır. edemeyeceği İtalya — İtalyanın Kamu İktisadi Teşebbüslerinin kudretli diktatörü ve dünyanın en büyük iş adamlar dan ii olarak bilinen Mattei'nin - Petrol. kin "e 5 © 50" prensibini bozup petrollü memleketlere Ve a yenerek bu şirketlere duman attıran adam - es- rarlı bir uçak kazasında ölümüyle boşalan yerine, mua- vini Prof. Boldnini tayin edildi. Ama 2 numaralı ada- mın | numaranın yerini tutup tutamayacağını henüz kimse bilmiyor. Her halde, şahsiyet olarak Mattei'nin kabına kimse varamayacaktır. Milyarlarla oynayan bu adamın maaşı 30 bin dolar civarındaydı. Ama Mattei eşiyle bir otel odasında oturtmakta ve bu parayı bir Ye- timler Yurduna vermekteydi. İtalyada dolaşan rivayet, kast yapıldığıdır. Mattei'nin uçağına sui- n — Yemende savaş devam ediyor. Ama İmamla İhtilâlcilerin arkasında savaşanlar aslında iki rejim, sistemdir. Biri, Nasırın 20. Asıra uygun rejimi, diğeri, Kral Suud ile Kral Hüseyinin Orta Çağdan kalma sis- temidir. Şimdi memleketin sahil kısmı ve büyük şehir- leri İhtilalcilerin, çölün kabile ve aşiretleri İmamın kuvvetleri tarafından görülmektedir. Nasır da, Krallar- da koçlarına ellerinden gelen yardımı yapmaktadır- lar. AKİS/7