10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan Büyüklerimiz ve M.E. Bakanlığı binası maketi! Plana elbirliğiyle konulan dinamit Plân — Milli Eğitim Bakanlığının yeni binasının te- meli atıldı. Bina Bakanlıklar sitesinde yapılmaktadır e 18 milyon liraya mal olacaktır. böylece ortaya Planın Anc ilgili son derece önemli bir olay çıkmıştır AKİS/6 Akisler Milli Eğitim Bakanlığı binasının tamamlanması için sarfı gerekli 18 milyon liralık yatırım ne 1933 plâ- nında, ne de 5 Yıllık Planda yer almıştır. Böyle bir ya- tırımın plâna göre yapılması imkansızdır. Açıktan gi- rişilen inşaatın, Planın tatbikatında ilk uygunsuzluk olarak kabul edilmesi gerekmektedir. aata girişilmesi sebebine gelince, bu “oldu bit- tipik misalidir. Milli Eğitim Bakanlığının ge- radyoda programlar dahi tertiplenmiştir. Radyo Son günlerde Türkiye radyolarının haber kı- sımlarında göze çarpan değişiklik, bilhassa gazete oku- yucularım memnun etti. Haberlerde takdim şeklini, ar- tık Radyonun protokol sırasına göre değil, günlük ta- rafsız bir gazetedeki gibi, haberin değerine göre tan- zim edildiği müşahade edildi. Türkiyede okuyucusu en fazla olan haber organındaki değişiklik, okuyucu omik- tarının artmasına sebep teşkil edecektir. Bu programın gerçekleşmesi için radyoda bir Ha- ber - Aktüalite servisi kuruldu. Altemur mn orta- ya a fikrin tatbikatına başlandı. Bu servis vatan daşa en taze haber ve aktüel olayları iletecektir. Ancak şimdilik bu işlem son derece iptidaidir ve gazetecilikle ilgisi olmayan bir takım kişilerin elindedir. Bu bakım- dan, aksamaktadır. Nitekim hazırlanan tüzüğün bir yerinde, Haber - Aktüalite servisinin özel muhabirle- rinden bahsedilmektedir. Özel muhabirler senelerdir bulundukları yerlerdeki masalarından kımıldamadan meselelere eğilen ve olayların gelişşmim masalarından büyük bir ciddiyetle takip eden kişilerdir. Bütün bunlara rağmen radyonun böyle bir adımı gene de memnuniyet vericidir. Tabii, aksaklıkların sü- ratle giderilmesi şa Ormancılık — Türkiyede ellerinde en fazla dosya olan dava vekilleri, Orman Genel Müdürlüğü avukatlarıdır. Gerçekten 1953 den bu yana Orman Genel Müdürlüğü ile ilgili olarak açılan davaların adedi 120 bini bulmak- tadır. Türkiyede pek makbul bir toprak kazanma me- todu olan açmacılık yoluyla orman yakanlar, sonradan buranın orman değil, çayırlık olduğunu iddia etmekte- dirler. Orman Kanununa göre bu gibi hallerde Orman