10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

bul görüldüğü içindir ki Ordu hare- kete geçmiştir. lanlar basittir. Memlekette de- mokratik düzen bir çıkmaza saplanmış ve millet bir kardeş kav- gasına doğru sürüklenirken, Tü Silâhlı Kuvvetlerinin müdahalesi si- vil ve asker her vicdanda bir vazife olarak tecelli etmiştir. Hareketi plan layanlar, yahut günü gelen harekete sahip çıkanlar "3 ay sonra seçime git mek, kan dökmemek, diktatör ve kahraman yaratmamak, isimleri giz- litutmak, hareketi Orduya ve mil- lete maletmek..." gibi vaadler ve fi- kirlerle askeri kuvvetleri, ilk saatte Radyonun bu fikirleri resmen ilanı ile de diğer kuvvetleri ve milletin ço- gunluğunu kendi o saflarına almaya muvaffak oOolmuşlardır. 27 Mayısın fikriyatı var idi. 27 Mayısın fikriyatı, işte bu idi. Bu, ilk gün ihtilalin Başı nın da radyoda açıkladığı gibi 3 ay, içinde seçimdi. Esasen bunların dı- tasvip etmiş ve desteklemiştir. garlık düzeyine kavuşmak”, ketin bin yıllık istikbalini sağlamak”, "Politikacıların yapamayacakları köklü reformları başarmak" hep iktidara oturanların Orayı sevdikten sonra icat ettikleri for- müllerdir. Biz bunların hiç birini duy- mamıştık bile... Ömrü çocukluğundan beri mesleğinde geçmiş, verilen sö- zü en az edilen yeminler veya yazı- lı taahhütler kadar mukaddes ka- bul eden askerler ve askerleri de İstanbul da 27 Mayısı anma töreni Kendilerini millete asıl adayanlar ş 27 Mayıstan sonra İstanbul sokaklarında tanklar Sisteme değil, zalime toplarını çevirdiler AKİS/19