10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Sayfaya ait küpürler

çabuklukla oya sundu. Önerge tabi- atıyla reddedildi ve Bilgiç : "— Bozbeylinin yeniden adaylığı uygun görülmüştür" diyerek oturumu kapadı. Hafif mırıltılar, kafa o salla- malar, mutedil milletvekillerinin ye- gane tepkisi oldu ve A. P. de müfrit ler bir kere daha galebe çaldılar. Kaynayan kazan B' yandan fazla çoğaldıkları -bun- ların çoğu Resmi İlan beslemele ridir-, diğer taraftan satılma imkân- larını kaybettikleri için (obugünlerde gittikçe az kimse tarafından görülen A. P. ağ karıştıranlar, şu sıralarda bunlar leleriyle ziyadesiyle meşgul maktadırlar. Gerçi bu organların her biri A. P. nin bir hizbine bağlıdır ve onun gemisini "basın yoluyla bas- kı" sayesinde oyürütmeye çalışmak- tadır ama partinin bir keşmekeş i çinde bulunması temeldeki sebebi teşkil etmektedir. His ve heyecan partisi olarak ku- rulan A- P. demokratik düzenin yeni- den işlemeye başlamasının üzerinden geçen bir yıl içinde milleti ilgilendi- ren konular değişince açıkta kalmış- tr. Bir süredir hissedilen bu vaziye- te, Küba olayları tuz biber ekmiştir. Küba olayları haber gazetelerinin sa- tışlarını o an içinde yüzde 25 civa- rında arttırmışken, A. P. gazeteleri eski seviyelerinde bile uramamış- lar ve yüzde 25 civarında gerilemiş- lerdir. Şimdi, A. P. nin iç çamaşır- ları gittikçe daha az adamı alâkadar ederken hiziplerin organlarında hep o tarz meselelerin üzerine eğilinmesi iade dağlarını daha da yükseltmekte- YURTTA OLUP BİTENLER Muallâ Akarca - Ragıp Gümüşpala İçi kimi yakar, dışı kimi? dir. Gazeteleri için varit olan hal, A- P. nin kendisi için de gerçektir. Bu durumun farkedilmesidir ki A. P. içinde mevcut Mutedil - Müf- rit ayrılığını yeniden ön plana çıkar- mıştır. Zira, Mutedillerin haklı bu- lundukları, Müfritlerin partiyi bir çıkmaza soktukları şimdi ortadadır. ii P. nin, eline geçen "İktidar Par- si olma şansı” 'nı mirasyedice yok et- mesi bugün partinin türk siyaset ha- A.P. li Senatörler kuliste Dediği dedik olmayanlar.. yatında üçüncü plana, hatta dördün- cü planda M. P. nin yanına düşmesi- nin sebebini teşkil etmiştir. Hele A. P. nin ciddi ve bugünün meseleleri seviyesinde bir Muhalefet Partisi hü- viyetini dahi Müfritlerin mütemadiyen "politika" yapması yüzünden alama- ması, öldürücü darbe omesabesinde- dir. Pala Paşa u OT... (Oyların gelişimi evvelâ hasta ya- tağında Gümüşpalaya tesir etti. A. P. Genel Başkanı mutedillerin tu- tumları itibariyle gelişmeğe başladık- larını, umumi efkârda tesir sahala- rının genişlemeğe doğru gittiğini his- sedince hâdiselere başka yönden bak- tı. Evinde her iki gruptan bazı sivri uçları kabul etmek ve arabuluculuk yapmak yolunu tuttu. Henüz tam ma- nasıyla iyileşmemiş bulunan Gümüş palanın haftası, bu gruplarla temas- la geçti. Gümüşpala temasların belki sonucundan değil ama şeklinden pek hoşlandı. Ziyaretler sırasında geçmiş günlerin politik olaylarını hatırlı- yarak, kendi kendine benzetmeler dahi yaptı! İzmir milletvekili Nihat Kürşat ve birkaç genç milletvekili (oMutedil Grubun sözcüleri olarak Pala Paşa- yı ziyaret ettiler. Gümüşpala millet- vekillerine durumun kritik olduğunu söyledi ve dikkatli davranılmasını tembihledi. A. P. gürültüye getiril- mek isteniyordu! AKİS/13