10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Onlar ki verir laf ile Dünyaya nizamat... Tatlı rüya EB Reisicumhur tekrar aday oldu. (Adalet - Manşet - 6 Kasım 1962) 10 numara! vrim ocakları oFaşist Yasa için kampanya açtı. (Öncü - Manşet - 5 Kasım 1962) Şah, Şah TI, Şah II yalan resimde üçlü Şahlık gru- bunu sanayin bahçesinde kahvealtı esnasında gösteriyor. (Son Havadis - Resim altı - 6 Kasım 1962) Bilgiç teyze Şerkerdeler! — Akrabadan bir oço- cuk, gazetede okumuş da manasını anlayamamış. Bana sordu: — Kurum teyze, "Serkerde" ne de- k? me - Serkeş, diye izah etsem, anla- mıyacak... — Serkerde, kabadayı, dedim. (Ad- viye Fenik - Son Havadis - 6 Kasım 1962) Keyf-i âliniz bilir.. cuklarınıza hangi yafta cinsi ter- biye vermeliyiz (Zafer * Başlık - 6 Kasım 1962) Gargara Çipak. nın Türk Milletine Mesa- Jı: A.P. Dikta, Partizanlık Komü- nizmin karşısında (Son Havadis - Manşet - 6 Kasım 1962) Prof. ca söz! irlesik Amerika, bütün azamet kud ret ve haşmetiyle 5 milyonluk Kü- bayı karınca ezer gibi ezecek kudret- te iken... (Şükrü Baban - Yeni Sabah - 6 Kasım 1962) Sabır yoklaması Bk yok (Başlık) Kominist stratejisine (Başlık) Bakanların tekikleri (Başlık) Artık kopan kolu Oparatörler ta- kabiliyor o (Başlık) 2000 bin yerine 120 bin dolar bulup şaşırdılar (Başlık) , Türkiye Harita kadostro ve Teknik İşçiler... (Başlık) Yurda bulunan mallar (Başlık) Mısır Uçakları S.Arabistanı Bomba ladı (Manşet) (Kudret - 5 Kasım 1962) Snobluk, efendim! sela yirmiyi aşkın yaşta bir genç gi kısa kollu kırmızı bir gömlek- le pek ala görebiliyorsunuz ? (H. Ni- had Erer - Kudret - 5 Kasım 1962) Izdırap, muzdarip, mızrap yg Dünya Savaşı'ndan sonra Ma- caristan'da Petöfi'nin ve o Bulga- ristan'da Botefi'nin çocukları o harp- ten yaralı ve muzdarip çıkmış olan memleketlerinde... (Kudret - 5 Ka- 1962) sım Aksayı Şarktan sesler Ke Aksal Çin'de bir Hint üssü- nü dün ellerine geçirdiler (Hür Va- tan - Manşet - 7 Kasım 1962) Yaa! Vah vah... gvümdaki çocuklar bu kuşun bü- yük hizmetini gördükçe içimdeki öfkeyi güçlükle bastırıyor ve duruma şefkatle anlatmaya çalışıyordum. (Za fer - 6 Kasım 1962) Mayk Hammere müracaat fareniz bir hale gelen Konserva- tuarın kapısında, dün talebe velile ri ve gazeteciler saatlerce bekletildi- ler (Zafer - 6 Kasım 1962) Pöh! Pöh! Pöh! n, en verimli anında kaç. Ben en güçlü demimde firar edeyim. Son- ra... Sonra kime bırakacağız bu vata- 1... Ölülerimize mi.. (..) Ve galiba bir gün kabirlerinde ümitleri ile ya- bir firar eden çocuklarının ardından bir tek damla gözyaşını şakaklarına ter- kedip o zaman, evet o zaman haki- katen ölecekler. (İlhan Bardakçı - Tasvir - 6 Kasım 1962) “Şecaat arzederken.." 7 Mayıstan sonra Demokrat Parti kapatıldı seçimlerden az önce kuru- lan Adalet Partisi ile Yeni Türkiye Partisinin saflarında toplanan vatan- daşların büyük çoğunluğu Eski De- mokrat Partili vatandaşlardır (...) Kanun bakımından herhangi bir par- tinin Demokrat Parti'nin devamı ol- duğunu iddia etmek yasaktır. (Tas- vir - 6 Kasım 1962) Sari hastalıklar Di. adalet müessesesinin en bü- ti Ömerül Faruk, Şam'a ziyareti es- nasında... (...) Hukuk ve adalet ni- zamı ve icabında müdahaleci mura- kabe sonunda iktisadi refah seviyesi bütün topluluklara sirayet ettirildiği zaman iktisadi tevazün ile birlikte içtimai muvazene de kurulmuş olur. İktisadi refahın temini ise milli şuu- run kuvvet derecesine ve irade riyetinin haysiyetli metanetine lıdır. Devletler, kuvvetli milli sahip ve içtimai tesanüde malik te- baalariyle yükselir ve yücelir, (Se- mahaddin Cem - İstanbul - 6 Kasım 1962) Üslüp meselesi B.! tavsiye ve teklifler de redde uğ- rarsa ve en son çare olarak Cum- hurbaşkanının Anayasa Mahkemesine baş vurması kalır, (Recep Bilginer - Tasvir - 6 Kasım 1962) Allah düşürmesin.. Ikı firaka düşürür ve bu cemi- Heierin fiziki düşkünlüklerinden sonra tabii olarak ahlâki süküt ge- lir. (İlhan Bardakçı - Tasvir - 6 Ka- sım 1962) AKİS/31