10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı :437 Cilt: XXVIyYyıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- berler Kısmı: Fasih İnal, Sab- ri Öz- Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil - Tiyatro: Lütfi Ay, Naciye Sibel - Kitaplar : İlhami Soysal - Spor: Vildan Aşir Savaşır Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Teknik Sekreter Vural Bayraktar Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazıişleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Idare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 :10 6 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlâk o Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 8.11.1962 Fiyatı 1 Lira AKİS Kendi Aramızda HAFTALIK MECMUASI Sevgili AKİS Okuyucuları, B' hafta bu mecmua, herkes tarafından tartışılan bir meselenin üzerine ışık serpiyor. Çok kimse sanmaktadır ki AKİS bir yeni şekil almakla esas fonksiyonunu unutmuştur. Hayır. "Bir Eski İhtilâlci" nin "Bir Ve- ARZ Var" başlığı altında yayınlanan yazısı gene bir hadise yarata- caktır Türkiyede hemen herkes 27 Mayıs hareketinin hedefine tam mana- sıyla varmamış olduğunda mutabıktır. Bazıları bunu, İhtilâlin bir fikri- yata sahip olmamasına atfetmektedirler; Bir diğer kısım, tatbikçilerin başarısızlığını ön plâna almaktadır. Daha başkaları, “Ah, İhtilâl olma- saydı!" diye dövünmektedirler. Gerçek nedir? Gerçeğin ne olduğunu bu sayıdaki "Biz İhtilâli Niçin Yaptık?" ya- zısı cevaplandırmaktadır. İhtilâlin, onu temsil yetkisini biraz da kendi- liklerinden alan 38 adamın eseri olmadığı, bunun topyekün milletçe be- nimsenip Türk Silâhlı Kuwetlerinin isimsiz kahramanları tarafından başarıldığı bilinmektedir. Belki de faık, o isimsiz kahramanların hiç bi- ri bir şey istemedikleri ve hepsi, gösterişli (o törenlerle olmasa dahi mille te kendilerini adadıkları halde Komiteye girmiş olanlarım sonradan bir de siyasi mevkiye sahip çıkmış olmalarıdır. Bu mevki onlara, temsil et- tikleri kuvvetlere milletin ebedi şükranının delili olarak ve sembolik şe- kilde verilmiştir. Ama, temsil ettikleri kuvvetler İhtilali hangi fikriya- tı benimseyerek kabul etmişler, e yapmışlardır. "Bir Eski İhtilâlci" bu hafta, işte bunu açıklıyor İhtilâlin üzerinde konuşulurken, zerrece şüphe yok ki, yapılacak ilk iş İhtilalin sebebini tayin etmektir. İhtilale sonradan çok sebep göste- rilmiştir. Tıpkı Atatürkçülük ve Demokrasi gibi, İhtilale de karşı kimse yoktur ama herkes İhtilali bir başka şekilde değerlendirmekte, manalan- dırmakta, izah etmektedir. Her Kafadan bir ses çıkarken "Bir Eski İh- tilâlci" nin bütün Türk Silâhlı Kuvvetleri mensuplarının yıllardır. içle- rinde ukte olan bir hususu açıklaması yüreklerde ferahlık yaratacaktır. AKİS, işte bu fonksiyonuna azimle ve daha canlı şekilde devam et- mektedir. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmamak gerekir. AKİS'in bugün- lerde ne çeşit saldırılara maruz kaldığı bir göz önünde tutulursa böyle bir yeni mücadelenin lüzumu kendiliğinden belirecektir. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 6 Sahi Şimdi Neredeler? 32 Yurtta Olup Bitenler 8 Tüliden Haberler 34 Bir Vesikamız var 18 Kitaplar 36 Dünyada Olup Bitenler 25 AKİSçiler sizin için 36 Bir Adam tanıtıyoruz 26 Tiyatro 37 Yabancı Gözüyle Türkiye 28 Jale Candan 38 İş Alemi 29 Spor 40 "Onlar ki verir.." 31 AKİS/5