10 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

10 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

Elçisi Lanı - le - Trinh'in eşi gerek tipleri gerek (o kıyafetleri dolayısıyla pek ilgi çektiler. Mis. Subijakto'nun oboynunda bir zincire asılı olan eflatun elbise- sinin rengindeki taşın ne olduğunu dayanamıyarak soranlar oldu. Çi den gelmiş hakiki ametis imiş. nus Elçiliği müsteşarının türk asıllı eşi Teşrika Arvay çok nezle olma sına rağmen misafirleri ağırlamıya uğraşıyordu. oHıfzı Oğuz Bekata ve Turhan Feyzioğlunun eşleri de bu çayda vardı. pesin ekzistansialist gece kulüple- rine benzeyen Klüp Reşat - eski Can Can- henüz açılmadığı için İstan- bullular -sosyetenin içinde ve dışında olanlar dahil- bu sırada, Sıraselviler- deki Klüp 12 ye taşınıyorlar. Burası da Klüp Reşatın havasına uygun. Vi- zon etollü hanımların yanında etek ve sveterli genç kızlar. Erkeklerin oek- serisi m ve ceketsiz. 12 de eşi İren Bartından ay- rıldığından beri pek neşeli görünme yen Bülent Borsanı teyzezadeleri Be- tül İpekçi ve İnci Ererle sık sık gör- mek kabil. Deniz Bank Umum Müdür muavini Emin Erer, biri 15 diğeri 18 yaşların- da iki güzel genç kızın annesi olduğu halde yanlarında ablaları gibi duran incecik eşi İnci Ererle dans ederken Betül İpekçi kiminle dans ediyor der- siniz. ? Geçen sene ayrıldığı eşi oBü- lent Ezginerle. Son zamanlarda her yerde beraber görülen bu eski karı- koca acaba Gali bir kere daha de- neyecekler mi? İran Şahı İstanbulda iken Yıldızdaki Şale köşkünde kaldı. Hilton oteli yemek işleri müdürü Nezih Ohri ile Vilâyet Protokol Müdürü Şah için icap eden hazırlıkları beraber yaptı- lar. Çünkü yatak çarşaflarından buz dolabına, yemeklerden çiçeklere kadar her şey Hiltondan taşındı. Ayrıca otelden ütücü, ahçı, garson V.S. gibi otuz kadar eleman da Yıldıza gitmiş- lerdi. ıbrıs Büyük Elçisinin eşi tedavi için gittiği (OParisten döndüğü günden beri, doktorların tavsiyesi üzerine iki aydır yatıyordu. o Yeni ayağa kalkan Feride Ertuğrulu tekrar davetlerde görmek mümkün olacak. Mühendis Erol Yaltkayanın zarif eşi Hümeyra Yaltkaya anne ve babasıyla yaptığı iki aylık bir Av- rupa seyahatinden sonra Ankaraya döndü. İstanbulun güzel dullarından Lale Sarı annesinin ameliyatında bulunmak üzere İsviçreye gitti. Ha- sip Çizmecinin eşi, İstanbulun güzel Hümeyra Yaltkaya Yuvaya dönüş hanımlarından biri olan Mehire Çizme ci uzun zamandır zatürreeden yatı- yor. e Büyük Elçisi Atal'ın, mem leketini Çin taarruzuna karşı ko- rumak üzere gönüllü olarak askere alınması için Hükümetine yaptığı mü- racaat Ankaranın diplomatik çevrele- rini tatlı tatlı alâkalandırdı. Konu lâtife yollu çok konuşmaya verdi. Memnun görünmeyenler Ha- beşliler. Zira Ekselans Atal Ankara- dan Adisababaya tayin edilmişti. Şim- di "Habeşistana Büyük Elçi diye git- mektense, demek Himalayalarda ko- münist çinlilere vuruşmak daha ca- '. zip" diye takılınıyor. Büyük Elçi Atal Şövalye Hayat (defierinden YAPRAKLAR Doğdu. (Uydurma Atatürk filmin- de Atatürk rolünü oynayacağı balo- nuyla Türkiyeye getirilip onun bunun huzuruna kabul ettirilen keltoş sine- ma aktörü Yul Brenner ile Şilili eşi- nin Lozanda bir kız çocuktan oldu. Victoria adı verilen bebek 3 kilo ağır- lığındadır. Doğdu. Çinin nüfusu, Türkiyede do- gan bir çinli kızla bir adet arttı. Or- ta Doğu Teknik Üniversitesinde mi- safir hoca olarak bulunan 27 yaşın daki teorik fizikçi C. H. Chan'ın 22 yaşındaki incecik, zarif eşi Kathy Chan bir kız çocuğu dünyaya getir- di. Doğdu . Türk - Amerikan Derneği- nin genç Müdür muavini Aydoğan Hakman ve eşi Ülkü Hakmanın oğul- ları oldu. Mustafa Kaan adı verilen bebek 4 kilo ağırlığındadır. Nişanlandılar. Türkiye Kömür İş- letmeleri Müdürü Nevzat Yerdelin 21 yaşındaki güzel ve cazip kızı Fatoş Yerdel ile Dr. Müfit Arcasoy Anka- rada nişanlandılar. Nişanlılar Aralık ayında evlenip Amerikaya gidecekler. Evlendiler. İkinci Dünya Harbi ön- cesi ve ilk yılları Ankarasının unu- tulmaz güzeli, Burhan Belgenin ilk eşi macar yıldızı Zsa Zsa Gabor ile Amerikalı sanayici -ve tabii zen- gin- Herbert Hutner New York'ta ev- lendiler. Bu, yaşının ilk rakamı 4 olan dilber artistin dördüncü-Belge, Hilton, Sanders- evliliğidir. Eşi, bun- dan önce sadece bir defa evlenmiş- tir Öldü. A. B. D. nin eski Başkanla- rından Franklin D. Roosevelt'in eşi Eleanor D. Roosevelt öldü. Bayan Roosevelt 78 yaşında idi. Öldü. Emekli Tümgeneral (Hulusi Atak, Ankarada öldü. Hulusi Atak Maraşın Sayısoğullarındandır. 70 ya- şında bulunan General, Askeri Yargı- tay üyeliğinden emekli olmuştu. Ölü- müne kalp kifayetsizliği sebep oldu. Öldü . Eski Erzincan milletvekille- rinden rahmetli Sabit (o Sağıroğlunun eşi ve Adil Sağıroğlunun annesi Ham ra Sağıroğlu Ankarada öldü. Eşini bir kaç yıl önce kaybetmiş bulunan Hamra Sağıroğlu 81 yaşındaydı AKİS/35