11 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

11 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 463 Cilt: XXVII Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Civa- oğlu. Egemen Bostancı ve Kenarı Taşçıoğlu (İstanbul), Seyri OÖz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - iktisadi ha- berler kısmı : Fasih İnal - Maga- zin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sez- ciye Fevzi -Sinema : T. Kakınç - Spor : Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgen Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi İlân İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 113992 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 30 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Anlak (o Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 9.5.1963 Fiyatı | lira HAFTALIK Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, BU yıl Mayıs ayı, âdeta bir "Tatil Ayı" haline geldi. Mutad I Mayıs ve 19 Mayıs bayramlarına 27 Mayıs bayramı eklenince, üstelik Kurban Bayramı da Mayıs ayına düşünce baharın başlangıcında millet için derin bir nefes alma imkânı hasıl oldu. Ancak bu çeşit nefes atmalar, gazeteci- ler için çok güç devrelerdir. Nitekim elinizde tuttuğunuz mecmuanın kap- ladığı hafta gündelik gazeteler üç gün çıkmadı, Meclis tatilde kaldı, hü- kümet daireleri kapandı ve herkes bir köşeye gittiğinden âdeta her çeşit hareket durdu. AKİS'in iç politika ile ilgili kısmını teşkil eden arkadaşv kırımız "Ne yazacağız?" diye kıvranıp durdular. Ancak mecmuanın yap- rakları görülecektir ki dokuz yıldan beri her hafta olduğa gibi bu hafta da AKİS aktüalitenin en alâka çekici kısmını okuyucuları- na aksettirmektedir. Tabii, Mayıs ayı "Tatil Ayı" da olsa hayat durma- maktadır, akıp gitmekte devam etmektedir. Ama her şey göstermektedir ki Meclis tekrar açıldığında gündelik ha- yatımızda büyük tesirleri olacak bir takım kanunlar, tedbirler, kararlar çıkarılacak, kaybolmuş olan nizam yeni baştan ve şartlarımıza uygun olarak geri getirilecektir. AKİS bunların her bilini, herkesten önce, hatıra getirdiği fikir, tefsir ve tenkidlerle birlikte okuyucularına haber verecek, onları bunlar üzerinde düşündürecektir. Hayatımızın iki büyük sahası, Politika ve Basın en önce ele alınacaktır. Bir yandan Siyasi Partiler Ka- nunu, diğer taraftan modern bir basın mevzuatı çok karışıklığın ve huzur- suzluğun doğmasına yol açan bu iki sahada ortalığı derleyip toplayacak, başıbozukluğa, dağınıklığa son verecek, kapkaççılığın kapısını kapayacak- tır. Bu nizam verme ameliyesinde model Batı olacaktır ve oralardaki de- mokrasilerin esası mutlaka muhafaza edilecek, hiç bir arka düşünce tan- zim çalışmalarını karartmayacaktır Başlayacak olan hareket, önümüzdeki hafta ömrünün ilk dokun sene- sini tamamlayarak onuncu yaşına basacak olan AKİS'i yeni bir merak ve alâka mihrakı haline getirecek, her hafta AKİS okunmadan edilemeye- cektir. AKİS gene, memleketin siyaset hayatının pusulası halindedir ve çok şeyi, AKİS okumadan doğru olarak değerlendirmek imkânı yoktur. Savcılarımızla AKİS İçindekiler Günlerin Getirdiği Sahi Şimdi Neredeler? 24 Yurtta Olup Bitenler 6 Radyo 26 Haftanın İçinden 7 Tiyatro 28 İş Âlemi 19 Sinema 30 Dünyada Olup Bitenler 21 Sosyal Hayat 37 Kitaplar 28 Spor 34 AKİS/3