11 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

11 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Ordu — Bir kas türk ordu komutanı bir kaç yıldır amerikalıların gönlünün olmasını bekliyor. Bu ovdu ko- mutanlarının kolordu komutanlığından -üç yıldız- ordu komutanlığına -dört yıldız- terfi süreleri gelmiştir. Bu- nu hak etmek için bütün vasıflara ve meziyetlere de sahiptirler. Ancak, tamamile kendilerinin ve türk ordu- lunun dışında sebepler dolayısıyla dördüncü yıldızlarını alamamaktadırlar. Hâdise sudur: Türk Silâhlı Kuvvetlerinin bir çok esaslı parçası, NATO komutanlığının emrindedir. Buna hiç kimsenin bir itirazı yoktur ve böyle olması da lâ- zımdır. Zira bu birliklerin ihtiyaçları NATO tarafından karşılanmaktadır. Ancak, bizim bulunduğumuz bölge- nin amerikalı komutanının rütbesi korgeneraldir. Ordu komutanlığı yapan korgenerallerimiz orgenerallikleri- ni aldıkları takdirde bir korgeneralin emri altına gire- ceklerdir. Bu ise, askerliğin esaslarından biri olan hi- yerarşiye aykırıdır. Amerikalılardan, korgeneral oolan komutanlarına Akisler itibari olarak orgenerallik payesi verilmesi istenmiştir. Böylece bizim komutanlarımız da haklara olan dördün- cü yıldızlarını alacaklardır. Ancak bir hal çaresine ha- şekil almaktadır. Duruma süratle bir çare aranıp bu- lunmasında her iki taraf için fayda vardır. Dördüncü yıldızını bekleyen korgenerallerimiz Ce- mal Tural, Ali Keskiner, Refik Yılmaz, İrfan Tansel ve Necdet Urandır. Tıp — Ankaranın tıp profesörleri ve doktorları ara- sındaki "Fakülte olma savaşı" devam ediyor. Fakülte olmaya namzet hastahane ve tıp merkezi, Hacettepe- dir. Hacettepenin, gerek zihniyet ve gerekse personel bakımından bir yenilik ve bir ilerilik getirmiş olduğu hiç kimsenin meçhulü değildir. Ankara Tıp Fakültesi, meharet itibariyle yüksek seviyede hocalar barındırsa da, maalesef örümcekli kafanın bir çok tezahürünü de bununla birlikte göstermektedir. Hacettepenin modern metodları bu hocaları ürkütmektedir ve bunlar, yeni fakültenin kendilerini geride bırakacağından endişe et- Hacettepe Sağlık Merkezinin umumi görünüşü Kim haklı? AKİS/4