22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Bir Harbiyeli ifade veriyor Bir gecenin hikâyesi Haftanın ortasında Mecliste, Sıkı Yönetimin iki ay daha uzatılması tek- lifi görüşülürken Milli Savunma Ba- kanı İlhami Sancar duruşmaların ne zaman bitebileceği hususunda bir 1- şık tuttu. Sorguların tamamı bitince delillerin ikamesi ve (o değerlendiril- mesi faslı başlayacaktır. Bakanın bil- dirdiğine göre bunu tahkikatın tevsii talepleri ve bunun hakkındaki karar takip edecektir. Daha sonra savunma, son söz, tetkik ve hüküm faslı gele- cektir. Askeri Ceza Usulü Muhake- meleri Kanununa göre sanıkların, hü- kümleri -yedi gün. içinde Askeri Yar- gıtayda temyiz etme hakları vardır. Askeri Yargıtay dosyaları, o inceleye- cek, hükümler hakkında kararını ve- recektir. Bozulacak hükümlerle alâ- kalı dosyalar Mahkemede tekrar açı- laçaktır. Tasdik edilen hükümler i- çindeki idam cezalarının infazı. Mec- lisin de tasdikinden, sonra o olacak- tır. Uzatılan Sıkı ise 21 A- e sona erece Yeniden uzatılmadığı takdirde.. Partiler C.H.P. defırtına B: hafta, Koalisyonun en büyük ortağının başı gerçekten derttey- di. üstelik dert, bir de değildi. Evve- lâ, iki Bakanı arasında geniş çapta İhtilâf mevcuttu. Milli Savunma Ba- kanı Sancar ile Dışişleri Bakanı Er- kin arasında cereyan eden olay CHP MEKTUPLAR "Mali kaynaklar"a dair 21! Mayıs sergüzeştçilerinin bir ta- kım mali kaynaklardan faydalan- mış olduklarının ortaya çıkması ü- zerine, değerli derginizin 8 Haziran tarihli sayısında "Çok taraflı oyun- cular" başlığı altında yayınlanan yazıda, şirketimizin veya idarecile- rinin, 21 Mayıs, olayının faillerine para yardımında bulunduğu zehabı- nı uyandıran bazı cümleler yer al- maktadır. Bu yazınızın yazarını, şir- ketimiz veya, idarecileri hakkında bu surette düşünmeye sevkeden tek sebep, her yıl şirketimizin bir rek- lam olmak üzere bastırıp dağıttığı binlerce not defterinden bir tanesi- nin, Talât Aydemirin eline geçmiş olması ve bu şahsın defteri kullan- mire ait Verdi Ticaret Limited Şir- keti başlıklı not defterinden" şek- lindeki kayıt olsa gerektir. Kesin o- larak bildirmek isteriz ki, ne şirke- timiz, ne de idarecileri yahut ortak- ları, 21 Mayıs fail ve sanıklarından biç birisine doğrudan doğruya veya dolanbaçlı yollardan maddi yahut manevi herhangi bir yardımda bu- lunmamıştır ve şirketimiz idarecile- rinin veya ortaklarının bu şahıslar- la uzaktan da, olsa hiç bir münase- beti yoktur. Gerçekleri olduğu gibi yazmak perensibini savunan derginizin, yan- lışlığını bilerek şirketimizi veya o- nun ortaklarını yahut idarecilerini "halkın hakaret ve husumetine ma- ruz bırakacak", "şöhret, vekâr veya haysiyetini zedeleyecek" ve "ticari itibarını sarsacak" bir fiilin faili ve olarak halka takdim etmiyeceğine inandı- gımız içindir ki bu yanlışlığın dü- zeltilmesi amaciyle doğrudan doğ- ruya ki başvurmak o yolunu seçiy ak dâvalar sonunda tama- men meydana çıkacaktır. Ancak or- tada şirketimiz hakkında herhangi bir şüpheyi haklı gösterecek, en kü- çük bir delil şöyle dursun, herhan- gi zayıf bir belirti -emmare- bile mevcut değil ise de değerli dergini- zin yazısındaki bâzı kelime ve cüm- leler, müessesemiz aleyhine zihin- lerde bir müddet korkunç sünhe ve sonuçlar (o yaratabileceğinden, bu mektubumuzun yayınlanmasını ri- ca ederiz VERDİ TİCARET LİMİTED A. Ferruh Verdi ŞİRKETİ AKİS — Gerçekten de Verdi Tica- ret Ltd. Şirketinin adı, dâvada, sa- dece bir not defteri dolayısıyla ge mektedir ve şirketin maceracılarla bir alâkası bulunmadığı yolundaki açıklamasına inanmamak içi iç bir sebep tur. Zaten "Çok ta- raflı oyuncular" yazısında da. b onuda sadece "Bir Verdi Ltd Şirketi bir Talat Aydemir Türki- yesinden ne ümit edebilir. Lütfen söyler misiniz?" denilmektedir. Ancak, "bir şeyler ümit eden mali kay naklar"ın adlarının umu- mi e Arca bilinmesinin o faydası böylece bir defa daha' ortaya çık- mıyor mu Akis Yazı İşleri Md. ne Tekzibdir 15.6.1963. gün ve 468 sayılı der ginizin 13 ve müteakib sahifelerin- de (o (İsyan-Tatlısu (kahramanları) başlıklı yazıda müvekkilim o Turgut Alpaguta taallük eden hususlar kül- liyen hilafı hakikattir. Ankara Sıkı Yönetim Komutan- lığının 1 No.lu Adli yade Alayına gidip alarm verdirtti- ği hakkında bir iddia olmadığı gibi, tahkikat dosyası , muhtevası ve du- ruşma safhaatında da yazdıklarını- za benzer bir hususa (çizildi) rast- lanmamıştır, Sorumluluk hissi taşıyan (o bütün basın ve yayın organları kanunlara e Sıkı Yönetim yasaklarına harfiy- yen bağlı kalırken, Derginizin takib ettiği yol ve pervasızlığının kayna- gını perelen aldığı hususu bilhassa ilgi çekicidi Askeri Mümeme Usulü oKanu- nunun 165-2 maddesini ve sair mev- zuatı ısrarla çiğnemek, Derginizin bilinen özellik ve fi olarak size meydanı büsbütün boş bırakmak da elimden gelmemekte- r. 18. sahifedeki resim altında yazı- lı (abesi savunmak) meselesine ge- lince Avukatlık mesleği ve (o müdafilik Vazifesini abesle iştigal olarak tay- sif etmekteki ohukuk anlayışınızın garabeti bir tarafa bırakılsa bile, A- nayasada, Temel hak ve ödevler baş- lığı altında yer almış (savunma hak- kı) diğer bir değişle (hak arama hürriyetini) bu şekilde tezyif ve is- tihfaf etmek bilgisizlik hududunu telzim bir suçdur. Hâkimleri, Savcı- ları ve Müdafileri ile bir bütün olan Mahkemelerde hiç kimsenin o abesle iştigal etmiyeceğini bilmeniz o gere- kir. 17.6.1963 Avukat Bülent Ağabeyoğlu Turgut Alpagut Vekili ve Müdafii AKİS 13