22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Fransa yolunda Feyzioğlu Dış yardım elçisi Konsorsiyum — Geçen haftanın ortalarında Çarşam- ba günü Başbakan Yardımcısı Turhan o Feyzioğlunun başkanlığında Devlet Plânlama Teşkilâtı İktisadi Plân- lama Dairesi Başkanı Prof. Besim Üstünel, Hazine Da- iresi Genel Müdür Yardımcısı Erhan Bener ve Yıldız İh- cesudan müteşekkil bir heyet 21 Haziranda yapılacak olan Konsorsiyum toplantısına katılmak üzere Parise gitti. Konsorsiyumun bu toplantısında 1963 Yılı Uygula- ma Programının dış finansman meselesi ve bu konu ile AKİS/4 Akisler ilgili olarak yapılan müzakerelerin neticeden üzerinde durulacak ve görüşmelerin ağırlık merkezini bundan kısa bir süre önce Türkiyeye gelmiş olan Konsorsiyum Heyeti tarafından hazırlanan bir rapor teşkil edecektir. rıca Konsorsiyumun son toplantısında alman bir kararla 1964 yılı dış finansman meselesi de gündeme dahil edilmiştir. 1964 yılı için tahmin edilen miktarda ihracatın gerçekleşemiyeceği düşüncesiyle Türk Heyeti- nin bir ek yardım isteyeceği ve buna sebep olarak bu . yıl tütünlerimize büyük zararı dokunan mavi küf has- talığı ile pamuk ekiminin gecikmesinin (o gösterileceği sanılmaktadır. Politika — Millet Partisi Turgutlu İlçe Başkanı Ahmet Kaya geçen haftanın sonunda bir basın toplantısı yapa- rak gazetecilere memleketin kalkınma hamlelerine pa- ralel olarak, tatbikinde fayda gördüğü bazı fikirlerini açıkladı. Türkiyedeki politika anlayışının tipik bir ör- neğini teşkil etmesi bakımından çok enteresan olan bu fikirlerin bazıları şunlardır: . — Bar ve plajlar derhal kapattırılmalıdır. — Fuhuş, hırsızdık, cinayet ve dolandırıcılıkların yegâne sebebi kadınların açık saçık gezmeleridir. En kısa zamanda bir kıyafet kanunu -Kaya böyle bir mec- buri kıyafet kanunu hazırlamıştır- çıkarılmalıdır. Bu kanuna göre kadınlar tespit edilen kıyafetin dışında bir kıyafetle dolaşamıyacaklardır. Bu fikirlerini partisinin 5 Temmuz 1963 de yapıla- cak olan genel kongresinde de ileri süreceğini ve daha şimdiden kendisini destekliyen bir çok delegenin bulun- duğunu belirten Kaya gazetecilerden kendisine yardım- cı olmalarını rica ederek: " — Ayrıca partimizin senatör ve milletvekillerin- den bu tasarının gerçekleşmesi için gerekli gayreti gös- termelerini isteyeceğim. Memlekette ahlâk ancak böyle ce temin edilebilir" dedi. Plân — İzmir Valisi Enver Saatçigil kürsüde konuş- makta olan Devlet Plânlama Teşkilâtı Müsteşarı Ziya Mücazinoğluna seslendi: "— Konuşmanız daha uzun sürecek mi beyefen- di 7"