22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

likbaşın durumudur. Çelikbaş Grupta büyücek bir çoğunluk tarafından is- tenmemektedir. Bu Sanayi Bakanının sadece petrol meselesindeki tutumun- dan dolayı değildir. Grup Çelikbaşın Bakan olarak yaptığı tasarrufların a- leyhindedir. Kendisini bir ikinci Öç- ten olarak görmektedir. Ancak Çe- likbaş "Feyzioğlu Grupu"nun adamı- dır ve sırtını o grupa dayamıştır. Başbakanı da çok rahatsız etmemek- te, daha doğrusu Feyzioğlu Grupu İ- nönüye bu hissi vermektedir. Aslın- da, bu yü2den "Şimdilik dursun ba- kalım" diyenler bile Çelikbaşın aley- hindedirler: Nitekim Salı günü CHP Grupunda petrol konusunda açılan genel mü- zakere Çelikbaşın istifasını isteyen bir havaya büründü. Üç saat süren tartışmalar sırasında Sanayi Bakanı boşuboşuna bekledi. Kendisine söz sı- rası gelmediği gibi, şikâyetlerin ardı arkası kesilmedi. Sanayi Bakanı ken- disini petrol konusunda pek kuvvet- li görmektedir. Hakkında Meclise de verilmiş bir takrir vardır.. "Feyzioğlu mak için bir cankurtaran simidi bul- du: "Muammer Aksoy i Ata- öve yardım ediyor" dedi. Petrol konusundaki müzakereler sonuca bağlanmadı ve is haftanın sonuna, perşembe gününe bırakıldı. Sanayi Bakanı Çelikbaş Gruptan son derece bozuk ve sıkıntılı gıktı, O gün Sadık Perinçek || Bayarın ziyaretçisi Bakanlıkta geç vakitlere kadar çalış- tı ve evine gitti. Ele verir talkını girem Alican, Y.T.P. Grupun- da konuşuyor: '— C.H.P. ile mücadele, ben C.H.P. nin karşısındayım de- mekle olmaz. Bu lâf bir palav radır.C.H.P. ile mücadele onun elindeki silâhlar alınmak sure- Atatürkçüyüm Mayısçıyım mı diyor ? Ben da- ha çok 27 Mayısçıyım diyecek- Allah, Allah! Hani, le olmuyordut Hani, palavraydı? demek- bu lâf bir Ah Ekrem Alican, şu ger- çeği, bir anlasan: C.H.P. Atatürkçüyüm mü diyar ? Sen daha çok Ata- türkçü olacaksın. 27 Mayıscı- yım mı diyor ? Sen daha çok 27 Mayıscı olacaksın." Adama "Devler Adamı” di- ye o zaman derler. aman "Akl-ı evvel politikacı” demer- er. Belki Alicanınki bir dil sürç- mesidir. Olabilir. Ama hani, dervişin fileri neyse zikri de o- dur da.. CHP Grupunda bir "önemli konu daha ele alındı, Fehmi Mb YURTTA OLUP BİTENLER Ragıp Gümüşpala Trafikçi bir bey takririyle AKİS dergisi okonusunda ir hayli enteresan müzakere cereyan (Bk. "Kendi Aramızda") CHP bu hafta içinde bir noktada çok beraberdir. Sıkı Yönetim konusun da CHP Grupu müsbet oy vermeğe kararlıdır. Nitekim çarşamba günkü oturumda CHP Grupunun kesafeti, denilebilir ki şimdiye kadar Meclis- te hiç rastlanmıyan bir nisbette oldu. edi CKMP'de sükünet Koalisyonun en küçük kanadı CKMP'de Bakanların tayini isi bi- tince sanki herşey bitti. Küçük parti Öyle bir sulh ve süküna kavuştu ki, diğerleri bakıp bakıp imrendiler. Sa- dece Bakanlık mücadelesi yapan bir- kaç bağrı yanığın dili durmadı. Bun- ların şampiyonu Basın-Yayın Bakan- lığı adayı Hazım Dağlıdır. Dağlı ken- disini destekliyen CKMP'li milletve- killeriyle sık sık Hülya pastahanesin- de buluştu ve dertleşti. Tayinlerden ve Dinçerden bahsederken başını acı acı salladı. Hele Ahmet Oğuz adı geç- tikçe: "— Nasıl vazife kabul eder. İnönü kabinesinde?" demekten kendisini a- lamadı Huzur Derneği müdayimlerine ge- lince, oTürkeşle olan yakınlıklarının suyun yüzüne çıkması tatlı su kahra- manlarının kulağına kar suyu kaçır- dığından bu hafta içinde piyasada fazla görünmemeyi tercih ettiler. AKİS/15