22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

TÜLİ'den Haberler (Gecen hafta Gar Gazinosu gene e- peyce rağbetteydi. Sıcak geceler- den birinde eski Kurucu Meclis üyesi Rifat Çini, bir arkadaşı ile gelmişti. Aynı gece Sosyal Hizmetler Genel Müdürü Osman Yaşar bey iki erkek misafiri ile gelmiş, bekâr eğlencesin- deydater. Başka bir masada Dr. Cemal vr. ve eşi yeni evliler gibi "başbaşa idile Yüksek Mimar Sabih Kayan bir kaç sene ayrılıktan sonra tekrar mem- lekete döndü. Sevimli eşi ve kızı ile akşamlan Yenişehirdeki yeni açılan Milka pastahanesinde görünüyorlar. E General A, P. li senatör, Cahit Tokgöz ve eşi de Hülyadan ziya- de Milkaya rağbet ediyorlar. Yakın- da siyasi toplantılarına orada devanı ederler. Antalya valisi Nari Teoman paşa e- lektrik telleri gerdirmek için şe- hirdeki çınarları kestiriyormuş. An- karada biraz daha kalsaydı her hal- de burası da çöle dönecekti. Avrupa- nın bir çok büyük şehirlerinde ağaç- ları ziyası etmemek için yol geçirmek icap ettiği zaman büyük ağaçları, vinçlerle kaldırıp başka münasip yer- lere dikerlerken bizdeki bu tatbikat biraz garip olduğu kadar da yazık doğrusu. Fakat ne yapalım ki vali paşamız çok enerjik olmakla beraber garip icraatı ile de meşhurdun İ- talyaya gider gitmez işe, horozların seslerini kesmekle başlayıp, kamyon- ların mal getirdikleri zaman yegâne yoldan geçmemesi emrini vermesi gi- bi. O zaman bütün kamyonların top- lanıp hep birlikte korna çalarak bu kararı protesto ettiği söylenmişti. Her halde Antalyalılar çok iyi hatır- larlar. Hasiyetli Maydanoz! ütün cunta övücüleri tükürük- terini yalamakla o meşguller Mayısın arefesinde "Nerede binbaşılar, sorazalanır. Kurtarmayacaklar mı yatanı? diye davetiyeler kaleme o alan- lardan eyyamcı Yusuf Ziya Or- taç da "Ben mi? Haşat Mil par- don, manşer.. Ben, cuntacı ? İlk defa uyuyorum. ” diyerek tornistan yapmada. Ama, bunu bir izah tam var ki, tam Ak- babalık: "Neden cuntazı imişim aca- ba?. Ne umarım ne beklerim, cunta iktidarından ? Parmakla- rım arasındaki kalem düşünce- lerimi, duygularımı daha mı kolay dile getirir o saman ? Da- a mı korkusuz, daha mı per- vasız, daha mı hür bir yazar olurum cunta idaresinde ?." Sanki bunların, Ortaçın u- murunda olmadığını bilmeyen yokmuş ve Ortaçın cuntacılığını böyle heveslere bağlayan o var- mış gibi. Parrra! Menderesin oo devril- mesiyle beraber kapanan Örtü- lü Ödeneğin Aydemirle beraber açılacağı ve okendi çanağına gene beş on para düşeceği ü- midi: İşte, Ortacın cuntacılığı- nın sırrı.. Ortacın cuntacılığı başka ne olacak ? Bant, Allah bilir ya, Menderese yazdığı mektuplardan birinin başını de- giştirip o “Benim aslan Alba- yım.." diye tekrar temize bile çekmiştir. Ortaç! Hatırlatıyor musun o dilenci mektuplarının hepsinit Ama, hepsini.. Ödenek kesesinin iplerini elin- de tutanlara öglen ta mamını Mamakta Aydemir sindi 7 yat ediyor: Bunların hep alisttiler, bugün neler yorlar! Ece, körle yatan şaşı o kal- kar aslanım! Onu senden ev- vel daha kimler denedi... söylü- 2! Mayıstan sonraki'ilk Bakanlardan -Sanayi Bakanı- Şahap Kocatopçu Ankaraya gelmiş. Eski Galatasaraylı arkadaşlarını arıyor ve beraber gezi- yorlar. Bu eski bakanımıza mesuli- yetlerden uzak iş çok iyi gelmiş; gün den güne gençleşiyor. Ygiassa Ankaralıların çok iyi tanı- dığı, esmer, kısa boylu, dansları ve don juanlığı ile şöhret yapmış bir doktorun, yakında bir paşanın koca- sından ayrılacağı rivayet olan kızı ile evleneceği söyleniyor. Nato tarafından, Atom enerjisinin sağlık işlerinde kullanılması Jile il- gili olarak üç ay tetkiklerde bulun- mak üzere, Ankara Tıp Fakültesi Radyoloji doçenti Dr. Cengiz Kevenk Amerika ve Kanadaya gönderiliyor. Dr. Cengiz bu seyahate karısını ve iki çocuğunu da beraber götürüyor. Böylece çocuklar anneannelerini ziya- ret etmiş olacaklar. B' haftanın en sürprizli havadisi R mesi öldü. Gelin çok genç, damat ise gönlü pek genç olmasına rağmen nü- fus kâğıdı maalesef epeyce eski. Bu hikâye de epeyce eski, hemen hemen 10 senelik bir evveliyatı var. Yakı- şıklı Genel Müdür o zamanlar eski hanım ayrılmamakta ısrar ettiği için selâmeti yeni hanımı Avrupaya gön- dermekte buldu. Bu arada Yücel ha- nım da Avrupada gazetecilik tahsil etti. Bu karışık durumun verdiği ü- züntüyü bir zaman pek meşhur bir ses sanatkârı! daha sonra da eski bir güzellik kraliçesi ile avutmaya çalı- şan kır saçlı Genel Müdür nihayet evlenebilecek duruma gelince kur- ban bayramında Avrupaya gitti ve gelin hanımı alıp döndü. Böylece ba- layı önceye alınmış oldu. Evlenme töreni bu hafta içinde oldu. Ankara Palasta yapılan nikâh ve kokteyle banka erkânından başka yalnız ya- kın aile efradı davetliydi. Bir de çok eski dostlar tabii ounutulmamıştı. Kemal Satır ve Yeni Ulaştırma Ba- AKİS/27