22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 469 Cilt: XXVII Yıl: — Xx Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçı oğlu . (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Magazin Kısımı : Jale Candan, gül Sezgin, Binin te Hüsey Korkmazgil Fen : "Daniyal Eriç . Tiyatro : e ciye Fevzi, Lütfi Ay - Sine kınç - Spor : Vildan Aşir Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgen Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Özdogan Klişe Atelyesi Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 77 39 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 1061 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan Şartlar Santimi 20 lira 3 renkli ma mi 1500 lira AKİS Basın Ahlak o Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzâgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 21.6.1963 Fiyatı I Lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta AKİS, temeli aynı olan fakat değişik kesimlerden gelen yeni bazı hücumlara uğradı. Kesimlerin değişikliği ilk bakışta şaşırtıcıdır. AKİSİ Mamaktaki 1 Numaralı Sıkı Yönetim Mahkemesinde bir 20-21 Mayıs sanığının avukatı tarafından bahis konusu edildi. Bir gün sonra, C.H.P. Grupları Müşterek Toplantısında adı etrafında bir tartışma cere- yan etti. Mamaktaki teşebbüs hakkınca, resmi bültende verilen bilgi şudur: "Sanık avukatlarından biri duruşma safahatının A.A. tarafından ta- rafsız ve dürüstlükle intikalinden dolayı memnuniyetlerini ifade ettikten sonra haftalık bir dergide çıkan bazı yazılan okudu. A.A. bültenleri dı- şında gazetelerde bu şeklide çıkacak yazıları, bazı yanlış yorumlara yol açacağını ifade ile, mahkemenin bunu men edici tedbirler almasını istedi. Hâkim, durumun adli amirliğe ulaştırılacağını bildirdi." . Grupunun tanınmış ve nesli tükenmek üzere bulunan Gülekofillerinden İsmail Ertemin Grupta bir çıkışı takip etti. Efendim, AKİS Sıkı Yönetim yasaklarım hiçe sayıyormuş. Bu, çok fena tesir ya- pıyormuş. AKİS'in C.H.P. ile ilgisi bulunmadığını açıklamak lazımmış. Zaten bu AKİS Bakanlar Atıyormuş, Bakanlar tayin ediyormuş ve yaz- dıkları hep çıkıyormuş. Neymiş bu? İsmail Ertemi, Mamaktaki duruşmaların ilk günü adı, Asilerin avu- kattan arasında okunan, fakat sonradan, mahkeme heyetince milletvekili ve senatör avukatların bu dâvada avukatlık alamayacaklarına karar ve- rildiği için bu hizmeti görmek şerefinden mahrum kalan bir C.H.P. Sena" törü, Fehmi Alpaslan bir önergeyle destekledi. -Alpaslanın bir "yakını", 20-21 Mayıs sanıkları arasındadır-. Fehmi Alpaslan, AKİS'in C.H.P. ile alâkalı olmadığının Grupça resmen ilânını istiyordu! Hattâ mecmua, tu- tumundan dalayı takbih de edilmeliydi. Grupta bir garip hava oldu. Genel Sekreter Satır söz aldı ve "Olur mu, böyle şey?" dedi. Sonra anlattı ki, bu mecmuanın Başyazarı Metin Toker, İnönünün partisi veya hükümetiyle değil, kızıyla evlidir ve ne isterse onu yazmakta serbesttir, ne partilidir, ne particidir, hakkında partice karat almaya kalkışmaktan daha abes şey yoktur. Bunun üzerine, Alpaslanın zaten alay mevzuu önergesi gündeme bile alınmadı ve herkes gülüp geçti. Saygılarımızla içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Fen 25 Yurtta Olup Bilenler Tüliden Haberler 27 . Sosyal Hayat 28 Haftanın içinden 7 Sinema 31 Eğitim 19 Tiyatro 32 Dünyada Olup Bitenler 23 Spor 33 AKİS/3