22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Bu soru üzerine Müezzinoğlu sinirli bir sesle: "— Görüyorsunuz ki konuşuyorum" dedi. Ancak el tatmin olmamıştı. Bu sefer ikinci bir -ihtarda bulundu — İki dakikadan fazla devam eder mi?" Bu sözler üzerine daha fazla sinirlenen Müezzinoğ- lu, Saatçigile ters ters bakarak soruyu: "— İlci dakika değil ama, her halde be? dakika ka- dar devam eder" sözleriyle cevaplandırdı ve konuşması- a devam etti. Ancak henüz birkaç kelime söylemişti ki Saatçigil heyecanla yerinden fırladı ve eliyle top- lantının sona erdiğini gösteren bir işaret yaparak: — Konuşmanızı burada kesiyorum. Sayın İçişleri Bakanı ve Sayın Amiral çelenk koymak üzere bizleri heykelde bekliyorlar" dedi. Olay geçen haftanın sonlarında Cuma günü İzmir- de, 5 Yıllık Kalkınma Plânının 1963 Uygulama Progra- mı ve toplum kalkınması konusunda idari teşkilâtı ay- dınlatmak üzere tertiplenen seri toplantılardan birinde geçti. Ö gün, toplantının son günü olması sebebiyle sa- at 12,30 da -Saatçigil, Mücazinoğlunun sözünü kestiği sırada saatler tam 11,45 i gösteriyordu- Atatürk Anı- tına bir çelenk konulması kararlaştırılmıştı. Saat 12.05 de törenin yapılacağı Cumhuriyet Alanı- na gelen heyet burada bir süre Amiral Denizmeni bek- lemek zorunda kaldı. Denizmen tam tespit edilen saat- te, 12,30 da Atatürk Anıtına geldi. Karışıklığın tek sebebi Saatçigilin heyecanı Ve ace- miliğiydi. Asıl amacı plân tatbikatı ve toplum kalkın- ması konusunda valileri aydınlatmak olan bu toplan- tıda Saatçigilin tamamen işgüzarlık amacıyla Müez- zinoğlunun sözünü kesmesi hoş karşılanmadı. Tarım — Bu yıl yağmurların olağanüstü yağış göster- mesi ve bu yüzden bazı bölgelerde küçük çiftçinin za- rar görmesi, yeni tedbirleri icap ettirmektedir. Bu yön- den hareketle Ziraat Bankası vasıtasıyla çiftçiye güz ekim kredisi verilecektir. Banka bu hususta temaslara başlamıştır. Ancak bu kredilerin dağıtımı bir evvelki ler gibi olmıyacak, kontrol edilecektir. Bu hususta Zi- raat Bankasından bir komisyon çalışmaktadır. Komis- yonda yabancı uzmanlar da görevlidir. Yağmurların bir başka yönden de zararı olmuştur. Tahmin edilen hububat rekoltesine ulaşmak imkânı or- tadan kalkmıştır. Başakların sararması için gerekli sü- hunet hâlâ memleketin pek çok yerinde mevcut değil- dir. Bundan dolayı buğday ithaline gidilecektir. İthalât Uç yıllık hububat anlaşmasına göre gene Amerikadan yapılacaktır. Dünyadan Akisler Suriye — İhanet suçu ile aranan sekiz politikacının başını getirene, hükümet 30 bin lira vereceğini ilân et- ti. Şam radyosunun bildirdiğine göre arananlar 1961 de Nasır taraftarı hükümeti devirenlerdir. Bunlar ara- sında, ihtilâlden sonraki ilk Suriye kabinesini okuran Memun Kuzbari, Sosyalist lider Ekrem Hurani ve eski Dışişleri Bakanı Assad Mohassen de vardır. Radyo, ik- ramiyenin bunlardan herhangi birisini tevkif ederek ge- tirene verileceğini söylemiştir Yunanistan — Başlayan hükümet buhranının yanı sı- ra, yabancı ülkelerde Yunanistana karşı açılmış olan kampanya da bütün şiddetiyle devam ediyor. Son ola- rak, İngilterede atom bombasının yasaklanmasını sağ- lamak üzere faaliyet gösteren Yüzler Komitesi nükleer silâhları protesto etmek için Atinada yapılacak bir mi- tingi desteklemeye karar vermiştir. Hükümetin kendi- lerini Yunanistana kabul etmeyeceğini bildirmiş olma- sına rağmen mitinge katılmaya çalışmaktadırlar. Ay- rıca Danimarkanın en büyük talebe teşekküllerinden birisi bir açık mektup yayınlayarak, Danimarka hükü- metinin, kendi prenseslerinin Yunan prensi ile evlen- mesi konusunda bazı siyasi şartlar öne sürmesini iste- miştir. Yayınlanan mektupta solcu mebus Lambrakis'in katlinden de bahsedilerek Yunanistanın demokratik hak ve hürriyetlere saygı göstermesi gerektiği beiirttlmek- tedir. AKİS/5