22 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

22 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

bu olumlu inancı yaratacak olan en başta ailedir. İmtihan hazırlıkları sırasında ço- cukları azarlayan ve onları tehdit fi- den aileler, herşeyden evvel çocuk- larla başarı şansını düşürürleri Bu- i vermek, mek, evde anlayışlı, a müşfik bir hava yaratmak lâzımdır Maddi faktörler A nlayış ve sevgi, imtihan hazırlık- ları sırasında, çocukların en bü- yük yardımcısıdır. Bunun yanında daha kolaylıkla uygulanabilecek bir lışma programı başta gelir. Çalışma iyi tertiplenmezse, faydalı olmıyabi- lir. İmtihan hazırlığı sırasında sür- menaj, hem imtihanlar bakımından, hem de çocuğun ruh sağlığı bakımın- dan çok tehlikelidir. İmtihan hazır- ku istirahat saatlerin- den vaz geçmesi şeklinde ele alınma- malıdır. Dinlenmek için, bu devrede de çocuğun, eğlenmesi şarttır. Ancak birçok ailelerin düşündükleri ve bir- çok çocukların yaptıkları gibi odin- lenmek, sinemaya gitmek o değildir. Sinema nadiren dinlendiricidir. Eski devirlerde, çok çalışan öğrencileri su sesleri ile dinlendirirlermiş, serin bir parkta oturup, arkadaşları ile iki laf eden, güzel manzara seyreden, açık havada kendini yormadan dola- şan, biraz spor yapan çocuk çok da- ha iyi dinlenir ama devrimizde spor yapmak ta, açık havada dolaşmak ta, bazen yorucu olabilmektedir. Ço- cuklarını, hafta sonu tatilinde bo- zuk yollardan acele ile, güneşin al- fanda 8 - 10 saatlik mesafelere götü- rüp getiren aileler, onları yorarlar. İmtihan aralığı gezmeler, kısa, ölçü- lü, çok dinlendirici olmalıdır. Çalış- ma devamlı yapılmamalıdır Uykuyu, kaçıran haplar gök teh- likelidir. Bu yüzden akıl hastahana- lerine amina, öğrencilere rastlan- mıştır. Özel bir durumda, doktor tavsiyesiyle bu tip bir ilaç, belki alına- bilir ama doktor tavsiyesi olmadık- ça böyle bir tedbire başvurmak çok hatalıdır ve imtihan sonuçlarına da fena şekilde tesir edebilir. Bazı eski ilâçlar, doktor tavsiye- si ile ve sinirleri takviye amacı ile alınabilir. Striknin, asid fosforik ve- ya arsenik ihtiva eden bu tip ilâç- lar, vitamin hapları bazı bünyeler i- çin faydalı olabilir. Fakat gıdanın ilaçtan daha önemli olduğunu da u- nutmamalıdır. Annenin iyi tertipli- yeceği bir yemek rejimi doktor re- çetesinden çok daha faydalı caktır. İmtihan aralığı çocuklara proteinden zengin gıda maddeleri yani et, balık ve yumurta vermeli- dir. Bu sırada şekerli maddeler, bol vitamin de ihmal edilmemeli, yağlı yemeklerden, kızartmalardan, çok pişirilmiş yemeklerden sakınmalıdır. Telâş ve asabi tansiyonun, çocuk- ları, çalışmaktan daha çok yordu- gu bilinen bir gerçektir. Aile, imti- han aralığı yardımını ancak bu yol- dan sağlar. Çocuğa, huzur içinde ça- lışabileceği bir ortam yaratır. Moda Yaz kıyafetleri Parisli büyük terziler yaz koleksi- yonlarını çoktan teşhir ettiler. Fakat kış bitmeden teşhir edilen bu koleksiyonlardan çok, daha ileri yaz aylarında, butiklerde teşhir edilen el- bise ve kıyafetler ilgiyi oçekmekte- dir. Kadınlar Hayatlarına ve bütçe- lerine uygun modelleri, pratik, sa- de ve aynı zamanda çekici modelleri daha çok bu butiklerde buluyor, bun- arı pir süre vitrinlerde seyrettikten so bir kaç metre kumaş alıp, evlerinde tatbik ediyorlar Parisli büyük en bazıla- rı Mayıs ayında bir "Tatil Defilesi" daha yaparlar. Asıl yazlık modeller bu "Tatil Defilelerinde" teşhir edi- SOSYAL HAYAT lir. Mevsim başlarında ortaya attık- ları ana hatlara sadık kalırlar ama bunları daha cazip, daha kullanışlı, daha pratik hale koyarlar. Nefis yaz kumaşları, güneş altında (giyilecek parlak renkler "Tatil Defilelerine" büyük bir çekicilik katar. Bazı bü- yük terziler, deniz kıyısında, plajlar- da giyilecek kıyafetler üzerinde oy- namasını, delilikler yapmasını se- verler. Ama çağımızın pratik kadı- nı onu kendisine uydurmasını gene becerir. Fikirleri (oOalır, Oo delilikleri fantezi diye seyreder Şehirde yaz kıyafetlerini şehir ve o sayfiye kıyafetleri, diye ikiye (ayırmak gerekir. Şehirde serin tutan fakat oldukça ciddi, omazbut kıyafetler seçmek gerekir. Renkler daha soluk, emprimeler daha az göze dekolteler ölçülü olmalıdır. sayfiyede, deniz kıyısında' giyilecek elbiseler çok daha açık, daha göze çarpıcı, daha değişik olabilir. En gü- zel şehir kıyafeti, köyde omanâsız durur. En cazip köy kıyafeti ise, şe- hirde, bazen çirkindir. Şehir için süra ve ipek emprime- lerden yapılmış düz hatlı elbiseler çok pratiktir. Bunlar, tam kolsuz veya truvakar kollu olabilir. Bunlara ufak tefek o fanteziler kat- mak çok modadır. Meselâ sivri ya- ka değişik bir kumaştan yapılır, er- kek biçimi kol kapakları buna uydu- AKİS/29