27 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

27 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

edeceğine inanmıyorum ve kurulma- ması için de elimden geleni yapaca- ğım" demektedir. Haklı söze ne denir ? idare "Düşünülmemektesiniz!" pzt bir atasözü vardır: "Baş ol da, istersen soğan başı ol!" C. H. P. nin eski Genel Sekreteri Kasım Gülek de, artık Türkiyede Genel Sek- reterlikten ümidi kesmiş olmalı ki yeni Genel Sekreterlikler peşinde gö- zükmektedir. £ Adananın o becerikli milletvekili, bu defa Avrupadan bir yeni türküyle geldi. Bildirdiğine gö- re, Avrupa Konseyi Genel Sekreter- liği için avrupalılar kendisini düşün- müşlerdi! Ama, bu işte bir de raki- bi vard: Bir yunanlı. Şimdi, yunan- anın değil de kendisinin Avrupa Konsey Genel Sekreteri olması için Hükümetin resmi bir teklifte bulun- ması gerekiyordu. Eh, bir yunanlı Genel Sekreter olacağına, bir tür- kün bu şerefli makamı işgal etmesi nasıl tercih olunmazdı? Ancak Hükümet meseleye baktı- ğında gördü ki, keramet şeyhin ken- disinden menkuldür ve böyle bir dü- şünce Avrupa Konseyinde, kimsede mevcut değildir. Kasım 'Güleğin is- teği, ortaya bir de "yunanlı rakip" hikâyesi atıp milli his istismarı ya- parak kendi adaylığını oHükümete teklif ettirtmektir. Kasım Gülek konuyu önce Bas- na aksettirdikten sonra, Hükümete de resmen müracâat etti. zerine, Hükümet kendisine resmi cevabı verdi : Bunun ü- istediği YURTTA OLUP BİTENLER " Av vrupa Konseyi Genel Sekre- terliği için aday gösterilmemiz Hü- kümetçe düşünülmemektedir!" Ulaştırma Düşman kardeşler Gecen haftanın sonlarında (o Millet Meclisindeki müzakereler tamam- lanarak Senatoya sevkedilen O iktı- sadi Devlet Teşekküllerinin Rsorga- nizyonu ile ilgili kanun, yıllardanbe- ri Maliye Bakanlğı ve Devlet oDe- miryolları arasında gizliden lan müesseseler İktisadi Devlet şekkülü olarak mütalaa edilemez- ler" diyerek, Azimnen de olsa, bu şe- kilde kamu hizmeti görmekte olan AKİS/17