27 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

27 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Piyasa — Haftanın başında Pazartesi günü Hükü- met ve özel sektör temsilcileri bir toplantı yaparak karşılıklı dilek ve temennilerini açıkladılar. Tİcaret Bakanlığında yapılan toplantıya Hükümet adına Başbakan Yardımcısı Turhan Feyaioğlu, Maliye Bakanı Ferit Melen,. Çalışma Bakanı Bülent Ecevit, Ulaştırma Bakam İhsan Şeref Dura, İmar ve İskân Bakanı Fahrettin Kerim Gökay ve Ticaret Bakanı Ah- met Oğuz katıldılar. Toplantı sabah saat 10'da Tur- han Feyzioğlunun yaptığı bir konuşmayla açıklı. Sa- nayi Bakanı Fethi Çelikbaş ve Maliye Bakanı Ferit Melenden sonra söz alan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Nuri Ciritoğlu bu mahiyetteki top- Özel Sektör temsilcileri Hükümet üyeleriyle yaptıkları Al takke, AKİS/4 Akisler lantıların kısa fasılalarla sık sık tekrar edi mesinin bü- yük faydalar sağlayacağını belirterek: "— 20-21 Mayıs hâdiselererinden sonra İktisadi faa- liyetlerde hissedilir bir duraklama müşahede edilmiş- se de, hükümetimizin isabetli idaresi ve olaylara za- manında müdahalesi ve Türk Ordusunun yurt sevgisi bize bu memlekette demokratik rejimin inanılır bek- çileri bulunduğunu bir kere daha ispat etmiştir" dedi. Ciritoğlu konuşmasının dileklerle ilgili kısmında ise XI. Kotadan şikâyet ederek şöyle dedi: — XI. Kota sanayicilere tahsisti ithal malların- dan yapacakları ithalat için yüzde 10 nispetinde nakdi teminat yatırmaları külfetini yüklemiş (obulunmakta- toplantıda ver külah!