27 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

27 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

TÜLİ'den Haberler pa ortasındaki beklenmedik yağ- mur, Ankara Palasa gidenleri bah- çeden mahrum etti. Maamafih hava nın bozması kimsenin programını bozmamıştı, salon gene doluydu. A.P. Maraş senatörlerinden Nedim Evliya ve kendisine göre pek iri damı pist- ten ayrılmak istemiyorlardı. Gece çı- karken üşüyen hanıma ceketini ve- ren centilmen senatör, yağmur altın- da beyaz gömlekle taksi gelinceye kadar bekledi. Fikret Tokat, sadece erkeklerden müteşekkil bir grupa başkanlık edi- yor, masanın başında gayet ağırbaş- Cemil Sait Barlasın meğer bilme- diğimiz marifetleri de varmış: Dost- ları, çiğ köfte haklarından vazgeç- mediklerini söylüyorlardı. İşçi Sigortaları Hastahanesi dok- torlarından oZülfikâr Berkmen. Dr. Cemal Kiperle gelmişti. Bu iki yaz bekârı geç vakitlere kadar oturdular. .Dr. Cemal Kiper, zenci şantözle uzun uzun dansetti. Sonra, siyah-beyaz far- kım teşhis etmek için olacak, iki dans da, oryantal danslar yapan u- zun boylu sarışinla yaptı. Giresun milletvekili ve Vatan ga- zetesinin sahibi Naim Tirali kalaba- Polonya Büyük Elçiliğindeki kokteylde Çelikbaş atıştırıyor Yediğin iinkâretmiyor, maşallah! oturuyordu. Masanın piste en ya- kın ucuna oturmak şansı Denizli mil- letvekili Hüdai Orala düşmüştü. Or- yantal danslar yapılırken, dansözün getirip boynuna sardığı turuncu şifon eşarptan pek mi memnun kaldı, yok- sa çıkartmayı unutacak kadar ken- dinden mi geçti, bilinmez! Karşı ma- ada Turgut Göle de vecd içinde ay- nı dansı seyrediyordu. Cemil Sait Bar- las birkaç ahbabı ve Devlet Tiyatro- sunun genç ve güzel artistlerinden Ayten Kaçmazla birlikte gelmişti. lık bir grupla gelmişti. Bej renkli şık bir döpiyes giymiş olan Senato sekreterlerinden Sevim Akmanla üst üste danslar etti. Tirali epeyce de iyi dansediyor. Aynı masada, Vatanda yenliden yazmağa başlayan Babür Ar- dahan da vardı. Ardahan, ceketinden epeyce dışarda kalan manşetleriyle doğrusu pek şıktı. Bu arada, masadan masaya ziya- retler de eksik olmuyordu. Adnan Öztrak. gecenin sonunu Turgut Güle- nin masasında tamamladı. Turgut Göle bir ara, arkada, köşede oturan Raif Aybarla görüşmek üzere o ta- rafa geçti. gvkei Rado birkaç gün için Anka- 5 raya. geldi. Yemeklerini "Restoran Bekir'de yiyor. r. Fevzi Renda, eşi Suzan Ren- da ve ikiz Dozları Cemile ve Fe- ride ile- tatili geçirmeğe Istanbula git ti. Rendalar, hafta sonlarında Pen- dikteki akrabalarını ziyaret ediyor- lar. o pi aksamı Polonya Büyük El- -iliğinin bahçesinde, son günlerde, bizde de âdet olduğu üzere, dönerli dır kokteyl verildi. Ankaradaki elçi- liklerden, bahçesi en büyük ve güzel olanı muhakkak ki Polonya Büyük Elçiliğidir. Bütün ağaçlara renkli fe- nerler asılmıştı. Bir köşede içki büfesi vardı. Biraz daha aşağıda iki döner ocağı görülüyordu. Etrafa rahat kol- tuklar ve masalar da konulmuş ol- duğu için, çok kokteylde olduğu gibi, insan ayakta durmaktan yorulmuyar- du. Yalnız, toprak nemli ve yumuşak olduğundan, hanımların sivri topuk- ları gömülüyordu. Davet çok kalaba- lıktı. Pek çok yabancı, bir o kadar da türk misafir vardı, Evsahipleri çok nâzik ve misafirperverdiler. Çoğu da gayet, iyi türkçe konuşuyordu. Tunus Elçiliği Müsteşarı Fehamed- din Arvayla pek sevimli ve nazik bir tütk hanımı olan eşi erken saatler- den itibaren oradaydılar. Bayan Ar- vayin üzerinde, pastel renklerde, iri çiçekli bir emprime elbise vardı, açık sarı saçlarına çok yakışmıştı. Habe- şistan Büyük Elçisi ekselans Berha- nou Tessema, eşi rahatsız olduğu i- çin, yalnız gelmişti. Pakistan Büyük Elçisi ile beraber oturuyordu. Bakan- lardan Hıfzı Oğuz Bekata ve Fahret- tin Kerim Gökay, bir de değişmez Sa- nayi Bakanı Fethi Çelikbaş oraday- dılar. Hepsi de yalnız gelmişti. Amil Artüs, M.P. milletvekillerinden Ze- kâi Dormen ve eşi ile beraberdi. Dor- menin eşi nedense daima siyah gözlük takıyor. Kasım Gülek, yüzünden eksik et- mediği gülümsemesiyle herkesin elini