27 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

27 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Dilinifareler yemiş!" Farzediniz ki bundan dört, beş yıl kadar önce Türkiyede bir lima- yükleme boşaltma kapasitesi misli arttırıldı. Bunu sağlayan tesislerin açılış töreni yapıldı. işilecek propagandanın azameti- söylenecek nutukların hacmini, iplenecek bayramın ihtişamını, in nasıl yerinden ooynatılacağını erinizin önüne getirebiliyor mu- uz? Bu limanın senede 200 bin olan çalışma kapasitesinin 1 mil- tona çıkarıldığını acaba yirmi- saat içinde bütün "vatan sat- ında duymayan bir tek kul kalır dı? Bunlardan kaçı, Oo kulakları arılan gürültünün akisleriyle do- Yahu, şöyle böyle ama, bu ikti- çalışıyor!. Bak, gene bir tesis meye açıldı.." diye (odüşünmek- kendini alamayacaktı, bu da ha- getiriliyor mu? lenderes koşup, törene gidecek- yüzbinlerle insan sokaklara odö- AKİS/6 Yıl: 10 27 Temmuz 1963 Sayı: 474 Cilt: XXVII Trabzon limanının eski hali İş bilmeyince kılıç kuşanılır mı? külecekti. Şehir bayraklar ve tak- larla donatılacaktı. Parti o teşkilâtı seferber olacaktı. Kurbanlar kesile- cek, evliyalıklar ilan olunacak, böy- le bir Başbakanın, böyle bir oİdare- nin Türkiyeye şimdiye kadar o gel- mediği söylenecek, yazılacak, işittiri- lecekti. Görülmemiş Kalkınma tuklarının en canlısı çekilecek, ("27 yılık duraklama devri" dile getirile- cek, hiç bir şeyi olmayan bir mem- leket teslim alınıp onun üzerinde ma- mureler yaratıldığı bildirilecek, bir zafer havası estirilecekti. Bir liman, kurulan yeni tesisler sayesinde, 200 bin tonluk kapasite- den 1 milyon ton kapasiteye o geçi- yor! Küçük iş değildir, bu! Bir çeş- me yapıldığında gökleri (o inletenler elbette ki böyle bir açılış törenini Sezarın zafer alayı haline getirecek- lerdi. Mübalağa! Muhakkak., Zaten mü- balağa edildiği içindir ki D. P. ikti- darı kendisini bir fasit dairenin il- zerinde bulmuş ve adım adım mu- kadder akibetine doğru ilerlemiş, en sonda ona kavuşmuştur. Ama, bu haftanın başlarında bir gün Trabzon limanının yem tesisle- rini adeta gizli kapaklı, tertiplenen tören etrafında hiç gürültü yapma- dan, bir uçağa adam doldurup oraya götürerek ve sonra geri (ogetirerek açmak, ters taraftan da olsa mübalağa günahını İşlemek midir? Trabzon limanının kapasitesinin beş misli arttırıldığını şu anda acaba Türkiyede kaç kişi bilmekte, bunun manasım anlatmak- tadır? Gazetelerde, en kabadayısı, üç sütunluk bir başlıkla ve sayfanın orta yerinde verilen bir haber.. Böy- le bir havadis Ulusta göze çarpmaz- sa, kabahat duymayanda mıdır, yok- sa duyurmayanda. duyurmanın öne- mini anlamayanda, bunun nasıl ya- P'lması gerektiği hususunda hiç bir fikri olmayanda mıdır? Türkiyede hiç bir iktidarın umu- mi efkârla münasebeti, bugünkü İnönü Hükümetininki kadar kötü, cahilane, hatta —hiç kimse kusura bakmasın— budalaca olmamıştır.