14 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

14 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER birçok kimse bu yeri tercih ediyor. Ge- çen akşam bunlar arasında (Doçent Dr. Ahmet Esendal ve eşi, dostları Dâ- niş Koper ve eşi ile birlikte gelen birkaç ahbapları da vardı. (Gen hafta Perşembe gecesi Milka gene adamakıllı kalabalıktı. (Bir masada tek başına oturan Kâmuran Evliyaoğlu nedense çok neşesizdi. Be- reket versin biraz sonra A.P. senatör- lerinden emekli General Cahit Tok- göz ve pek siyasi eşi de geldiler de, Evliyaoğlu hararetli bir sohbete dal- dı Çoktan beri ortalarda görülmeyen Fethi Doğançay da o gece oradaydı. Yirdoğan Ulus nişanlanmış. Bir ava kadar evleniyor. Ondan sonra da eşini alıp, işe başlamak üzere avru- paya hareket edecek. Gelinin ismi çok değişik: "Bir içim". Dostları, "ulusun soyadı meselâ Su olsaydı, karısının is- ini Bir İçim Bu olacaktı" diyorlar! Kıziayalardan Cenevreye giden ka- abalık kafile (nihayet seyahatini tamamlayıp Ankaraya döndü. Yalnız, dönüşte azalan oldu. Mecdi Savman ve kafileye misafir olarak katılmış olan eşi bir müddet için daha İsviçrede kal- dılar. Dönüşte toplantıda bulunmamız lâzım diye acele edip otobüs yolcula- rını dört gün devamlı olarak yola de- vam ettiren General Şükrü Ansay da İstanbula gelince, herhalde toplantıyı unutmuş olacak, orada kaldı. Bu se- yahat sırasında çıkan bir çok pürüzde Melâhat Ruacan daima hak tarafını tutarak ara buldu. na Doğunun Eymir gölü bu hafta da, senenin son sıcak pazarlarını da serinliyerek geçirmek istiyenleri e doluydu. Bu haftaki misafirler ara unda Merkez Bankasından Naci Ti bel, eşi, oğlu ve bir ahbapları, Dı Gazanfer Bingöl, eşi, çocukları ve ka yınvaldesi, (oTıp Fakültesinin genç gözcüsü -yani göz doktoru! - Dr. Ve- dat Yiğitsubay, eşi ve pek sevimli kız ları da vardı. CHP. Kadınlar Kon İdare Kurulundan Muzaffer Antetoel' de arkadaşlarıyla arka taraftaki, kü çük havuzun yanında küçük almar çocuklarını seyrediyordu. Ankara Koleji kızlar kısmı müdürü Tank Asal istifa etmiş! Zaten Dü- günlerde kolej için için kaynıyor. Mü- tevelli heyeti bir karar almış: Bütün AKİS/24 kolej karma oluyor. Orta kısım eski erkekler binasında, lise kısmı da şim- diki kızlar (obinasında (o okuyacakmış Bu fikre taraftar olan pek çok idare- ci ve veliye -hoş, velilere bir şey so- rulduğu yok ya! Onlar uzaktan kendi kendilerine fikir beyan ediyorlar - karşılık tamamen aksi tezi savunup, binaları ayırmanın bütün müşkülleri hallettiğini iddia eden grup da epey- ce kalabalık. Neticede karar alınmış, çocuklar bu yıl hep birlikte okuyacak- lar, inşallah, arzu edildiği gibi müs- bet bir rekabet hissi çocukları daha çok çalışmaya sevkeder. Birbirlerin- den çekinme, kıyafetleri biraz düzene sokar... B: hafta Pazartesi akşamı Ameri- kan Barış Gönüllüleri o teşkilâtın- dan Mr. Davâd N. Weinman'ın Ka- vaklıdere Güven sokaktaki evinin ge- niş bahçesinde bir kokteyl verildi. Mr. ve Mrs. Pritchard ve Stacey çiftleri- nin gelişleri münasebetiyle verilen bu kokteylde pek çok amerikalı, epeyce türk ve daha başka milletlerden dost- ları vardı. Devlet Plânlama Teşkilâ- tında çalışan hindli mütehassıs Hüse- yin ve mahalli kıyafetini giymiş genç eşi, Mr. Wrinkle ve mavi, sade bir el- bise giymiş eşi, Dr. Nusret Fişek ve eşi Perihan Fişek, Dr. İhsan Doğramacı ve eşi, E. Kurmay Albay Burhan Gök- sel ve sosyal faaliyetlere canla başla katılan eşi Emel Göksel ile pek zarif tozları, Kızılay Genel Sekreteri Ad- nan Öztrak davetliler o arasındaydılar. Kokteyl geç vakitlere kadar devam etti. çtiçimiz hafta içinde İstanbul Be- ediye Başkanı Emirgân korusun- da büyük bir resepsiyon verdi. Davet- te, İstanbulda bulunan bütün kor- diplomatik vardı. e Şehrin ileri gelen çiftleri de bu fırsatı kaçılmamışlardı. Toplantı hakikaten güzel oldu. Basın mensupları da davetliler arasındaydı- lar. Falih Rıfkı Atay ve eşi, Bedii Faik ve eşi Pırlanta hanım, Necati Zincir- kıran ve eşi, Anadolu Ajansı İstanbul Müdürü Selâmi Akpınar ve eşi; eski gazeteci, şimdi Bosfor Turizm Şirketi sahiplerinden OoFeyyaz Tokar ve eşi, İstanbul Valisi Niyazi Akı ve eşi, tüc- cardan İzzet Akosman ve eşi geç va- kitlere kadar kaldılar. ulgar oKonsolosluğunda bu hafta Pazartesi akşamı verilen kokteyl- de İstanbul Belediye Başkanı Necdet Uğur, basın mensupları ve İstanbul- daki kalburüstü yabancılar hazar bu- lundular. Ankara Radyosunun muzip sesli spi- keri Jülide Gülizar kendi arzusu ile İstanbul Radyosuna nakletti. OO yüzden çoktan beri sesi duyulmamak- tadır.