14 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

14 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

SOSYAL HAYAT Seçilen arkadaşın bu bakandan öne- mi büyüktür. Fakat çocuk, daha ar- kadaş seferken annenin bunu ele al- ması ve belli etmeden çocuğu iyi ar- kadaşlar seçmeye (o yöneltmedi lâzım- dır. Başka çocukları kötülemek ve yasaklar koymak yerine, seçmesini istediğiniz arkadaşları eve davet et- mek; bazı fırsatlar yaratmak çok da- ha iyi olur. Okulda arkadaşsız kalan çocuk okulu sevmez, aşağılık duygu- suna kapılır. Bu yönden de çocuğa yardımcı olmak şarttır. Sınıfta kalan çocuk utandırılma- malıdır. Mümkünse, çocuğun okuluna değiştirmekte büyük fayda vardır. De- ğilse, küçük bir akraba, veya komşu çocuğuyla aynı şubeye düşmemesine dikkat etmek lâzımdır. - Çocuk ceza olarak değil, daha iyi yetişmek, ders- leri kavramak için sınıfta kaldığına inanmalı, aşağılık duygusuna da ka- pılmamalıdır: Ona yeni gayeler aşıla- manın, ona güvendiğinizi belli etme- nin en iyi zamanıdır. Öğretmenle işbirliği gınıf öğretmenleriyle de işbirliği şart- tır. Kalabalık, sınıflarda öğretmen- ler ödevlerini tam olarak yapamaz- lar, ailenin yardımına ihtiyaçları var- dır. Öğretmenlei ders yılı başında ço- cukları tanıyamazlar. Bir ay bekler mek, bundan sonra öğretmenle tanış- mak ve çocuk hakkında konuşmak lâ- zımdır Ama bu ilk karşılaşma büyük bir dostluk ve sempati havası içinde olmalı, Aile - Öğretmen arasında ça- tışma hiçbir zaman meydâna gelme- melidir. Aile ve Öğretmen birbirinin rakibi değil, tamamlayıcıdır. Ama bütün bunlardan da önemli- si, okul meselelerini daima güleryüzle karşılamaktır. Çocuk omütemadiyen azar işitir. cezalandırılır, korkutulur, imtihan endişesiyle tehdit edilirse, o- kulu sevemez. Oraya zorla gider ve öğrenim zevkini, heyecanı bir takım duyguların etkisi altında (kaybeder. Çocuğun başarılarını takdir etmek, güçlüklerine güleryüzle yardımcı ol- k ve ona severek, isteyerek çalış- mayı öğretmek, onu bu konuda sinir- li yapmamak şarttır. Moda Erkek giyiminde değişiklik Şon üç yıl içinde erkek kıyafetleri çok büyük bir değişiklik gösteriliş ve bugün genel hat tamamile yenileş- Büştir. Yeni hatta hâkim olan moda, ingiliz modasıdır. Erkek modası, bi- AKİS 26 lindiği gibi, çok ağır değişir, fakat ye- ni elbise yapan bir erkeğin bu moda- yı bilmesi şarttır. Çünkü bu moda a- ğır olsa da değişmekte ve birkaç yıl içinde göze çirkin görünmektedir. Bugünkü erkek hattı vücuda çok yakın, inceltici bir hattır. (o Omuzlar artık obeslenmemekte, tabii bırakıl- maktadır. Ceket ağırlık veren telâlar- dan da tamamen kurtulmuştur. 3u yeni görünüş daha çok eski, klâsik ir. Kollar . Ceket beli, çok hafif surette göstermekte, bitimine doğru da vücut- tan, ekseriya cepler hizasına kadar 1t- zanan yan dikiş yırtmaçlar ile uzak- laşmaktadır. Kalçaya iyice oturan pantalon diz hizasından sonra düm- düz kesilmiştir. Kruvaze ceketlerine meydana çıkmıştır. Favori renkler si- yah ile deve tüyü rengidir. Abiye erkek paltosu kısa ve vücu- da çok yakın redingot tipi bir klâsik pardesüdür. Giyime meraklı erkekler bu pardesüyü gece için kostümleri ile ayni kumaştan O yaptırabileceklerdir. Fakat gündüz, rahatça giyilen parde- sü empermeab! biçimi opardesüdür. Erkek için çok önemli bir kıyafet de, empermeabidir. Bu yıl empermeabilor siyah veya açık renklidir, birkaç yıl- dır moda olan şanjanlılar yoktur. So- guk iklimler için erkek empermeaöl- leri örgü astarla çevrilmiştir. Kürkle ve kürk taklidi -kumaşla astarlanmış empermeabller de mevcuttur Spor gömleklerin özellikleri Ş por gömlekler ekseriya düğmeli ya- kalara sahiptir. Diğerlerinin yaka uçları bir hayli uzamıştır. Açık renk- li gömleklerin beyaz yaka ile kulla- nılması modası bu yıl daha da rağ- bettedir ve bu moda gündengüne yer- leşmektedir. Gömlekte en moda renk, "whisky" rengidir. o Gömleklerde en büyük yenilik, gençler için düşünül- müştür. Pardesü kumaşından yapılmış spor gömlekler, gençleri ayrıca ceket giymekten okurtarmakta ve durmaktadır. Meselâ kareli bir yün- lüden yapılmış bir gömlek - ceket doğ- rudan doğruya ayni kumaştan yapıl- mış pardesü altına giyilebilmektedir. Kravatlar çok dardır. Altın sarısı ve vâdi yeşili denilen yeşil renk kra- vat çok revaçtadır. Ceket astarına eş süra kravatlar da çoktur. (o Sveterler bu yıl çok göze çarpıcı değildir. Desen ve renk bakımından sade olup, çok yumuşak ve iyi cips yünlerden tercih edilmektedir. Şapkalar, ekseriya pardesü kuma- şından, dikişli (oOolarak Oo yapılmıştır. Katlanarak cebe giren, her şekle so- kulabilen şapkalar da O tutunmuştur. Fötr şapkalar çok yumuşak olup, em- permeabilize edilmişti r. Şapka artık süs diye değil, işe yarasın diye kul- lanılmaktadır. Erkek ayakkabılarının (o burunları karedir. Topukları daha kalıncadır. Siyah ve koyu akaju rengi ayakkabı- lar çok kullanılmaktadır. (İlancılık — 4419)