5 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

5 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberler eçtiğimiz haftanın sonunda Golf Kulüpte Mr. Tumpane'in büyük bir akşam yemeği vardı. (Pek kalabalık olan davette geç vakitlere kadar eğ- lenildi Folklor ekiplerinin gösterdik- leri oyunlar bilhassa yabancılar tara- fından hayranlıkla seyredildi. Bir türk hanım, çiftetelli oynadı. o Vücudunu büyük bir meharetle titretmesi bil- hassa pak beğenildi. Bazı amerikalılar beyaz smokinler giymişlerdi. İisleri Bakanı Hıfzı Oğuz Bekata, geçen hafta Cumartesi günü yeşil dü. Amerikalı eşi ve çocuktan da be- raber döndüler. Küçük Suzan Ke- venkin ingilizceyi babasından bile iyi öğrendiği söyleniyor. BU hafta Pazartesi sabahı, Anka- radaki bütün ortaokul ve liseler ye- ni ders yılma başladılar. Bu arada Ankara Koleji de yeni sistemi ile kar- ma olarak açıldı. Eski Kızlar Kısmı binası liseye tahsis edilmiş. Eski Er- kekler Kısmı da karışık olarak bü- tün ortaokulu barındırıyor. . Açılışı müteakip velilere gönderilen broşür- lar yüreklere su serpici müjdelerle do- O.D.T.Ü. nin açılış töreninde İnönü konuşuyor. “Açılır besmeleyle dükkânımız" plâkalı bir resmi arabada şoförün ya- ralarını tüttürüyorlardı. T2 Fakültesi röntgen doçenti Dr. Cengiz Kevenk, üç aydan beri tet- kiklerde bulunduğu Amerikadan dön- AKİS/26 lu -zaten baş sayfalarda (bildirilen zam haberinden sonra bu müjdeleri de almasak pek üzülecektik! -. Bu yıl Burhan Gökselin müdür oluşu mu- hakkak ki Kolejle alâkalı herkesi pek çok memnun edecek. Sanırız ki bütün veliler de ellerinden Oo geldiği kadar kendisine yardımcı olmıya çalışacak- lardır. Açılış sabahı çocuklarla beraber daha ziyade anneler de okul bahçe- sini doldurmuşlardı. e Babalar ekalli- yette kalıyorlardı. Bu arada, meselâ Fikret Tokat, bütün işlerine rağmen, çocuğunu getirmişti. Fakat o kalaba- lıkta bahçede kızım kaybeden Tokat- ta, yeni okulunu yadırgayan bir ço- cuk hali vardı! Leylâ Feyzioğlu, İs- tiklâl (O Paksüt, Avniye Kurutluoğlu Semra Güreli de çocukları sınıflarına yerleşinceye kadar orada kaldılar. Meydan Sahnesi bu sezona güzel bir amerikan komedisiyle başladı. Ha- fif bir eser olmakla beraber, bütün gecenizi kahkahalarla geçirmek ister- seniz, görmeye değer. Yalnız, onsekiz yaşından küçük çocukları (götürmek doğrusu pek akıl karı olmaz. Hafta başında yine pek kalabalık olan bu ti- yatroda Dr. Sami Sola ve pek zarif eşi, aile dostları ile gelmişlerdi. En ön sırada, Orta Doğu Amme Enstitüsü öğretim üyelerinden Sadri Aksoy ve eşi Yümniye Aksoy vardı. Ön sıranın n da Cumhuriyetin Ankara Bürosundan Halük Besen oturuyordu. Gündengüne kilo alan bu gazetecimiz herkesten birkaç dakika sonra kahka- halarla gülüyordu, nedense!.. Orta Doğu Üniversitesi, 1 Ekim sa- bahı, Eskişehir yolu üzerindeki ye- ni binalarında (o 1963 - 64 ders yılına başladı. Site, 13 bin metrekare üzerin- de, çıplak beton mimari stilinde, Tür- kiyede ilk defa batılı anlamda yapı- lan bir üniversite sitesi oluyor. Tamam- landığı zaman 17 bina olacakmış Bugün için yalnız Mimari Fakültesi bitmiş bulunuyor. Ancak iki senede diğer fa- külteler tamamlanacak. Yedi yıl 'ev- 1 Uç öğretim görevlisi ve kırk öğ- renciyle barakalarda tedrisata başlı- yan bu üniversitenin bugün 2250 öğ- rencisi ve, 65,1 yabancı uyruklu olmak Üzere, 235 öğretim üyesi, 62 genç asis- tanı var. Açılış törenine cidden güzel hazırlanmıştı. Bahçeye osandalyalar dizilmiş, (obasına ayrı yer ayrılmıştı. Yolun daha okula çok uzak kısmın- dan itibaren, yakalarında kırmızı ve