5 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

5 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Devlet Plânlama Dairesinin 3. yıl töreninde Başbakan İnönü Mum söndü Plânlama — Haftanın sonunda Plânlama Dairesinde Başbakan İnönü, Sanayi Bakanı Fethi Çelikbaş, Çalışma Bakanı Bülent Ecevit, Savunma Bakanı İlhami Sancar ve Devlet Plânlama Dairesi teknisyenleri biraraya gel- diler. Ama mütadları hilâfına, tartışmadılar. (Sadece bol bol güldüler ve karşılıklı iltifatlarda bulundular. Denile- bilir ki, meşhur salonda bu kişileri hiç kimse birbirine bu kadar yakın görmemiştir. Ne rakamlardan bahsedildi, ne de Plânın uygulama politikasından dem vuruldu. Tatlı yenilip, tatlı konuşuldu. Zira bu defaki toplantının sebebi, Planlama Teşkilâtının 8. yıldönümünün kutlanışıydı. Meşhur büyük masanın ortasına bu defa, dosyalar yerine, büyücek çiko- latalı bir pasta oturtulmuştu. İnönü, elinde bıçakla pastaya doğru yavaşça ilerledi, bir-iki saniye duraladıktan sonra: "—Şimdi bu pastayı âdil şekilde dağıtmak en önemli mesele" dedi. AKİS/4 Başbakanın bu sözü üzerine Sancar dayanamadı Milli gelirin dağıtımı konusunda teknisyenlerin ne kadar hassas olduğu noktasından hareketle, nükteyi patlattı: "—Öyleyse Paşam, bu dağıtımı Müezzinoğluna bıra- kalım..." Gülüşüldü. Tabiatıyla, en fazla gülenler Plâncılar oldu. İnönü pastayı itinayla kesti. Kesmeden evvel, üzerin- deki üç mumu bir nefeste söndürmeyi de ihmâl etmedi. Bu arada Sanayi Bakanı Çelikbaş pastaya yaklaştı o ve elindeki tabağa pasta almaya davrandı. Bir yandan da, etrafındakilere lâf atmaktan geri kalmıyordu: "— Bir an evvel payımızı alalım da.." Yakınında bulunan bir gazeteci, Sanayi Bakanının lâfına cevapta gecikmedi: " Siz herhalde özel sektör adına pasta alıyorsu- nuz?. Müsaade ederseniz, Bülent bey de çalışanlar, işçi-