5 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

5 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL Dekorasyon Öğrenci odası B' çocuğun ve bir yetişkinin haya- tında önemli bir rol oynıyan şey, odasıdır. Çocuk bu odada sadece ya- tıp, derslerini çalışmaz. Çocuk bu oda- da hayatını yaşar, hayâl kurar, dün- yasını yaratmaya çalışır. İçinde ya- şadığı oda ile çocuğun mutluluğu ara- sında tahmin edilemiyecek kadar bü- yük bir bağ vardır. Her çocuğun kendisine has bir oda- lı olmalıdır. Bu odada çocuk, hayatı- nı düzenliyebilmeli (oOve arkadaşlarını kabul edebilmelidir. Kendisine has o- dası olmıyan çocuk hiç olmazsa evde, kendisine ait köşelere (o sahip olmalı ve bunları benimseyebilmelidir. ocuk odasında a pahalı eşyaya lüzum yoktur. Ama, çocuk bu odada rahat bir yatağa, bir Yazı masasına, sevdiği eşyaları ve kitapları dizebile- ceği bir rahat köşeye sahip olmalıdır. Odanın orta kısmı mümkün mertebe boş bırakılmalı, eşyalar zevkle ve sırf ihtiyaç karşılamak için değil, aynı za- manda göze hoş görünmek üzere tan- zim edilmeli, çocuk odasını istediği gi- bi düzeltip, orada kişiliğini göstermek- te serbest bırakılmalıdır. Çocuğun kişiliğini (o aksettiren bir oda, zengin döşenmiş bir odadan da- ha güzeldir. Güzel, iç ısıtıcı, zevkli bir AKİS/28 HAYAT odada çocuk daha iyi gelişir, daha iyi çalışır, daha muttu olur. Buluşlar H” çocuğun bir yatağı vardır. Bu yatak, kirini belli etmiyen bir ör- tü ile şık bir eşya haline gelebilir. Me- selâ basma mendillerin yanyana dikil- mesi ile meydana gelen bir yatak ör- Sporcu bir çocuğun odasının duvarla- rından birini oOmeselâ mecmuaların spor sayfalarıyla kaplamak güzel bir fikirdir. Çocuk bu işi kendisi yapabi- lir. Çocukların döküntüleri çoktur. Bu emi duvarın birisini boydan- boya gizli ve açık gözlerle kaplamakta fayda vardır. Fakat bu yapılamıya- caksa, aynı zamanda oturma yeri o- larak kullanılan yastıklı bir sandık ve ucuz etajerler bu işi görebilir. Ucu- za mal olan rafları bir takım buluş- larla elde etmek mümkündür,. Meselâ çocuğun renk renk boyadığı tuğlalar ayak vazifesi görür ve düzgün düz tah- talar bu ayakların üzerine oturtulur. veyahut ucuz fiyata satın alınmış iki askılık uzunlamasına duvara asılır ve palto asmak için yapılmış otokmak'ı kollara muntazam tahtalar uzatılır. Kız çocukları tuvalet masasına çok meraklıdırlar. Yerden itibaren duva- ra uzun bir ayna yerleştirilecek olur- sa, bunun önüne, yere konulacak olan bir çekmece veya iki gözlü bir basit dolap en şık bir tuvalet masası vazi- fesi görecektir. Buna japon tipi tuva- masası denir. Ufak çekmece veya dolap, siyah lâke veya yağlıboya ola- bilir. Uzun bir eski tepsiye makara- lar ekleyerek, yetişkin çocuğun oda- sına hareket eden bir çay masası te- min etmek mümkündür. Çocuk bunu, misafirleri gelince (omeydana çıkarır. Diğer zaman o dolabının "bir tarafına asar. Çocuklar odaları için çeşitli a- bajurları (okendileri, oyardımla imal edebilirler. Meselâ abajur ayağı ola- rak, boş bir şişenin içine, yazın top- lanmış renkli taşlar, deniz kabukları doldurulabilir. Çocuklara buluş zevki aşılandıktan sonra, onlar bu işi mü- kemmelen başaracaklardır. çocuklar okul kitaplarım da zevk- li bir şekilde kaplayıp, onları da raf- larına dizebilirler. Çalışma masasında zevkli buluşlar, güzel bir harita, bir küre, tarih ve edebiyat albümleri, çe- şitli araçlar oçocuklara zevkle ders yapma fırsatını verecektir. Çocuk İçlik en güzel bir hediye de, odasını can- landıracak olan bir küçük radyodur. Moda 1963'ün kadını st başa, düşman ayağa bakar" derler ama, 1963 yılının yeni hattı, dostu ve düşmanı hem başa, hem de ayağa baktıracaktır. Çünkü bu mev- sim vitrinlerde çizme ve çizme tipi a- yakkabılardan, şapka, türban ve boy- nu başa kadar örtecek olan şık ve ısıtıcı eşarp yakalardan geçilmiyecek- Gerçek şudur ki, 1963 yılının ka- dını dış hayatta çalışan, didişen, ko- şuşan bir kadındır. £ Geçen senenin Avrupayı saran şiddetli soğukları o- nun gözünü korkutmuştur . ve kışa tam teçhizat girmek istemektedir. Bu yıl o artık incecik topuklu açık ayak- kabıları, kuğu gibi uzanan çıplak boy- nu ile üşümek niyetinde değildir. Sıcak ayaklar ve sıcak baş... İşte yeni moda- yı bu birkaç kelime ile anlatmak mümkündür. Boylar bilindiği gibi gene kısadır ve diz kapakların biraz altına kadar uzamaktadır. Omuzlar biraz daha be- silidir. . Mantolar vücuda (yakındır. Dar ve kısa eteklerin üzerine giyilen uzun, rahat sveterler ve bluzlar ba- zen çuval hattını muhafaza etmekte, bazen de, zevke göre eteğin veya el- bisenin kumaşından yapılmış, takat dore metal tokalı bir kemerle sıkıl- mış veya toplanmıştır. Tayyör ceket- leri üç çeşittir: Kısa, uzun veya bel- den sıkılmış uzun hat Saçlar kısa, çok sade ve düzdür.