5 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

5 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

beyaz çiçekler bulunan üçer erkek öğ- renci kısa aralıklarla dizilmiş, gelen arabaları selamlıyor ve "Hoşgeldiniz" diyorlardı. Merasim sahasında ise kız öğrenciler ev sahibeliği yapıyorlardı. Misafirlerin basında İnönü, Feyzioğ- lu, Bülent Ecevit ve daha bazı Bakanlar ve Üniversite mensupları vardı. Rektör Kemal Kurdaş, kırmızı bordürlü be- yaz bir cüppe giymişti. Diğer öğretim görevlileri ise yine kırmızı bordürlü si- yah cüppeler giymişlerdi. Cumhurbaşkanlığı Oo Bandosunun çaldığı İstiklal Marşından sonra Öğ- renci Birliği Başkam güzel bir konuş- ma yaptı. Barakalarda iken yetişmiş bir öğrenci olarak, imkânsızlıklar için- de dahi ilim yapılabileceğini söyledi. Sonra Rektör Kemal Kurdaş bir ko- nuşma yaptı, emeği geçenlerin hepsi- ne teşekkür etti. Mustafa Kalfa ve türk işçilerine teşekkür ettiği zaman dakikalarca alkışlandı. Rektörden sonra inönü konuştu. Bütün bina ve tesislerin en mükem- mel bir şekilde tamamlanacağım ve en mütekâmil lâboratuvarlann kuru- lup bütün araçların temin edilece- gini, fakat en kıymetli elemanın Hiz- zat öğrencilerin kendi gayret ve ça- lışmaları, olacağım söyledi. Mütevelli heyeti başkam Orhan Mersinli, İnö- nünün yanında oturuyor ve izahat veriyordu. Çıplak gri binayı renklen- dirip, çok güzel bir hava veren sarı ve beyaz vitraylar pek çok beğenildi. Bu hususta Nâzan Zadil ve Sevim Payzın cidden tebrike lâyıktılar. Bi evlenme haberi daha... Emekli ga- zetecilerden, Şark Reklâmın yakı- şıklı patronu Avni Çeviker ansızın ikin ci evlenmesini yapıverdi: Gazetecilik- te olduğu kadar, evlilikte de tecrübe sahibi olan Çeviker, kimseye çaktırma- dan, Mübeccel Çeşmiğ ile hayatını bir- leştiriverdi. Evlenme töreni Çevikerlerin evinde icra edildi. Misafir olarak tarafların aileleri vardı. Şimdi Çeviker sık sık tansiyonunu ölçtürmeğe gideceğe ben- A vadolu Ajansı İstanbul Bürosun- dan Selçuk Emrenin güzelliği ka- dar zerafeti ile de meşhur eşi Nesrin Emre annesi ile beraber, on gün için gittiği Beyrut seyahatinden bu Pazar- tesi döndü. Yaz sonunda on gün müd- detle bekârlık günlerim yâdeden Sel- çuk Emre de yuvasına kavuştu. H afta içinde, İstanbulda, Arena Ti- yatrosu "Büyük Kulak" isimli eserle sezona girdi. O gece için gelmiş olan Cüneyt Gökçerin salonda bulunuşu başroldekileri epeyce heyecanlandırdı. yivslararası Hukukçular Kongresi şerefine İstanbul Valisi ve Beledi- ye Başkanı müştereken Hiltonda bir yemek verdiler. o Davetliler bilhassa hukukçular ve üniversite mensupları idi. Kongrede onbeş milletin temsilci- leri vardı. Yalnız iki kadın üye türk- priz Kuwvetleri Komutanı Orami- ral Nejdet Uran ve eşi, Amerikan 6. Filo Komutanı William Gentner ve uçakla gelen eşi şerefine Kasımpa- şadaki Kuzey Deniz Saha Komutanlı- ğında - eski Divanhane- bir davet yaptılar. Leventler ve Mehter takım- ları çok beğenildi ve birlikte resimler çekildi. Mihr seçimlerinin yaklaşması do- layısıyla muhtarlar esaslı surette oy kampanyasına giriştiler. Ankarada, Yenişehirde üç muhtarlık üç kızkar- TÜLİDEN HABERLER deşin edinle: Vildan Aşir Savaşırın baldızları. Adaylar arasında en şans- lıları, bunlar. Savaşır da son günler- de bütün işlerini ihmal edip baldır- ları adına propaganda (yapıyormuş! Ankarada onun hatırım da kimse kı- rabilir mi bilmemi.. İller Bankası Umum Müdürü Selâ- hattin Babüroğlu bıyıklarını kesmiş Hem gençleşmiş, hem de zayıflamış görünüyor. Böylece pek meşhur hey- betinden biraz kaybetmiş. ikâyeci ve gazeteci Oktay Akbal bu Haan sonra askere alındı. Yedek- subay öğretmen olarak Sıvasın Çetin- kaya ilçesinde görevini yapacak. Her halde oradan bol bol Devlet Demiryol- ları ve askerlik hikâyeleri yazar... anınmiş iş adamlarından Hakkı Avunduk birkaç gün için Ankara- ya geldi. Bermütad oBelvü Palasta kaldı. Melâhat Ruacan, Danıştaydan aldığı karara rağmen hâlâ Yargıtayda- kl işine başlıyamadı. Mahut kırasiye cilik yüzünden işi uzayıp duruyor. AKİS/27