2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Selim Sarper Cim karnında bir nokta pınar İdare Amirliği adaylarıdır. Ge- çen yıl kaybeden Süleyman ürgenin şansı bu yıl, geçen yıla nazaran fazla ama Küçüktepepınara nazaran azdır. Küçüktepepınar mücadeleden vazgeç- mediği takdirde CHP nin adayı ola- bilecektir. Senatoda bayram.. e Başkan ve Başkan vekil- leri seçimi Millet Meclisine naza- ran çok daha karışık ve halli güçtür. Çekişmenin sebebi Senato Başkanlığı- na kimin getirileceğidir. Bu konuda AP nin "Bilgiç Grupu" en mükemmel ve beklenilen kozları- nı haftanın başında kırdılar. AP ar- tk bağımsız bir Senato Başkanı iste- miyor, Ürgüplünün yerine kendi liste- lerinden birisini ileri sürüyordu. İleri e isim ziyadesiyle meşhur Cahit Okure Biliç ve arkadaşları şayet Okurer- In Senato Başkanlığı okabul edilirse Senato Başkan Vekilliklerinden birini bağımsızlara bırakmayı kabul ediyor- ardı. CHP bu teklifi bıyık altından gü- lerek karşıladı. Mukabil teklif tama- men, değişik oldu. Ürgüplüyü yeniden Senato Başkanı seçmekte bir mahzur görülmüyordu. o Ancak bağımsızların kontenjanında olan Başkan Vekillik- lerinden birini AP ye vermek fikrine CHP tamamen karşıydı. AP nin "Bilgiç Grupu" ise AP ço- AKİS/12 gunluğunun Ürgüplüyü ancak kendi- lerine bir Başkan Vekilliği verildiğin- de destekliyeceğini söylüyorlardı. Fakat perşembe sabahı durum de- gişti. A.P. grubu Okureri pek kifayetsiz bulmuştu. Onun yerine A.P. Balıkesir Senatörü Enver Aka ileri sürüldü. Aka- yı CHP liler kabul ettiler. Bağımsızların adayı olarak oKâbını Orbayın ismi ileri sürülmekteydi. Or- bay ismi AP üzerinde soğuk duş tesi- ri yapmaktaydı. İki parti bu işi centilmence hallet- meğe karar verdiler ve aralarında bir “centilmen pakt" yaptılar. Eğer bir anlaşmaya varılmazsa o zaman Koa- lisyonun lal işlemesi sonucunda bir ne- ticeye varmayı düşündüler. Politikacılar 13 ütutturamıyanlar Kapaktaki o Bakan) wvelki haftanın sonlarında Cumar- tesi sabahı gazetelerin manşetleri- ne şöyle bir göz gezdiren gazete oku- yucularından çoğu manşetleri tekrar tekrar heceliyerek bir kaç defa daha okumaktan kendilerini alamadılar. Man setler bir iki kelime değişikliği bir ya- na bırakılırsa hemen hemen bütün gündeliklerde aynıydı. Fuat Sirmen Yerli yerine Cahit Okurer Model: 4. P. "Bayındırlık Bakanı Uyas o Seçkin İçlileri, Ordu Milletvekili Arif Hikmet Onat Bayındırlık Bakanı oldular." Oysa daha bir gün önce gene aynı gazetelerden Arif Hikmet Onatın İçiş- leri Bakanlığına getirilmiş olduğunu Öğrenmişler ve Onatın büyükçe bir res- mi altındaki beyanatını gülümseye- rek — Türkiyede hemen bütün eşleri bakanları bu tip iddiasız beyanatlar ve- rirler — okumuşlardı. Acaba haber- lerden hangisi doğruydu? İçişleri Ha- kanlığının bir iğneli fıçıya benzeyen makam koltuğunun gerçek sahibi kim- di? Seçkin mi? Yoksa okuyucular için henüz turfanda bir isim olan Onat mı? Meselenin aslı ancak Pazar saba- hı öğrenilebildi. lence sütunlarında yer vererek bütün tafsilatıyla (yanlışlığın içyüzünü açık- ladılar. Baskentli Parlâmento muha- birleri bir kere daha politikacıların a- zizliğine uğramışlar, kısacası bir o sy içinde ikinci defa — Kısa bir süre ön- ce de lokomotif meselesinde aynı oyun oynanmıştır — hem de feci şekilde atlatılmışlardı. Seçkin ve Onatın tayinlerine ta- kaddüm eden Perşembe günü Başkent- li gazeteciler için olağanüstü bir gay- ret, ama daha çok bir tereddüt günü oldu. Bir gün sonra Anayasanın tanı- dığı mühlet sona eriyor ve yeni İçiş- leri Bakanının mutlaka o gün tayini gerekiyordu. oOBu sebeple gazeteciler