2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

yetsizliğidir. Ancak bu bakımdan da nat son derece talihlidir. Zira ba- kanlık koltuğuna oturmasından henzü birkaç saat sonra imzalanan bir an- laşmaya göre AlD 18 milyon dolarlık bir teknik yardım kredisi vermeyi ka- bul etmiştir. Kısa bir süre önce sağ- lanan gene teknik yardımla ilgili 6 milyon dolarlık bir diğer kredi de dik- kate alınırsa vasıta ve yedek parça sıkıntısının çok kısa bir zamanda hav- li hafifleyeceği kolayca görülebilir. Onatın düşündüğü yeniliklerden bir diğeri de 5 Yıllık Plân sebebiyle birdenbire artan çimento sıkıntısını hafifletmeğe matuftur. Kısa bir süre önce Rusyadan çimento ithal etmek zorunda kalışımızı hatırlatan Onat teşkilâtına tuğla ve taş kullanılması mümkün olan inşaatlarda hiç bir su- rette çimento kullanılmamasını emret- miştir. Onat Kimdir? A Hikmet Onat 1908 de Orduda doğdu. Babası komiser Mehmet A- li beydi. Onat ilk ve İdadi tahsilini ou- A. Hikmet Onat İş bilenindir YURTTA OLUP BİTENLER rada bitirerek 1925 yılında yüksek öğ- renimini yapmak üzere İtalyaya gitti. 1933 yılında Yüksek Elektrik Mühen- disi olarak Türkiyeye döndü ve Ordu Belediyesinde Elektrik ve Fen İşleri Müdürü olarak görev aldı. Bir süre mühendis olarak (o çalıştıktan sonra 1939 da Belediye Başkam oldu 1948 yılına kadar aralıksız Belediye Baş- kanlığı görevinde kaldı; bu arada aynı zamanda Ordu CHP İl Başkanlığına da getirilmişti. 1948 de CHP den. mil- letvekili seçildi (o 1950 yılında iktidi DP ye geçince Orduya dönerek fındık yetiştirdi. CHP İl Başkanı olarak po- litikaya devam etti. 1957 yılında tek- rar milletvekili seçildi ve CHP Grup Yönetim Kurulunda çalıştı. 1960 da 27 Mayıs Devrimini müteakip Ordu de- legesi olarak Kurucu Meclise ve 1961 seçimlerinde de BMM ne seçildi. İki yıl kadar Bütçe ve Plân Komisyonu sözcülüğünü yaptı. Evli ve 4 erkek | kız çocuk babası olan Onat: "— İngilizler gibi aldığım görevi