2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

SOSYAL Seçimler Adaylar konuşuyor kediler, masa başında oturmuş el- lerindeki Ankara haritasını tetkik ediyorlardır. Bir tanesi ayağa kâaili- — Tamam" dedi. "yirmi günde üçer kişilik gruplarımız içinde gün- düz köylere ve gece gecekondu mın- tıkalarına giderek bütün Ankarayı do- laşabileceğiz. Bu bize hem parti prog- ramımızı tanıtma, hem de kazandığı- mız takdirde, dertleri daha iyi tanıya- rak iş başına gelme fırsatını verecek- Bir başka kadın arkadaşım tasvip erek : — Evet" dedi. Sonra devam etti: — Bugün İl Genel Meclisi ve Be- HAYAT katle not alıyorlardı. Olay Ankarada C.H.P. Genel Mer- kezinde, Kadın Kollarının bir toplan- tısında geçiyordu. Masa başındaki 11 kadın, Ankara İl Genel Meclisi ve pe lediye Meclisine aday olan C.H.P. | kadınlardı. 17 Kasımda yapılacak olan mahal- li seçimler, yurdumuza büyük bir ye- nilik getirmiş ve kadın adaylar, hemen hemen her yerde, göze çarpacak ka- dar çoğalmıştır. C.H.P. bu konuda, özel bir ilgi göstermiş, merkez kontenjan- larından kadınlara yer ayırdığı gibi yoklamalarda da, kadınların a nın teriyle, kazanmalarım lâna almış, onların çalışmalarım “destekle: miştir. Ankara ilinden Belediye Meclisi ü- yeliğine 7 ve İl Genel Meclisine 2 ka- dın adaylıklarım koymuş ve yoklama- Kadınların istedikleri K* dınlar, mahalli seçimlerin tarihi tespit edilir edilmez, aralarında sık sık toplantılar yapmaya başlamışlar- dır. Amaçları Batı ülkelerindeki bir teamülü omemleketimizde de yerleş- tirmek, Belediye ve İl Genel Meclis- lerinde kadınlara mümkün mertebe çok yer kazandırmak, şehir hizmetle- rinde, onların bilgi ve tecrübelerinden faydalanma yolunu açmaktadır. Bu ko- nuda İstanbul Ankara ile adeta ya- rışmış, seminerler, mahalli seçimlerle ilgili kurslar açmış ve kadınların se- çilmelerini sağlamak üzere büyük ça- ba sarfetmiştir. Kadınlar Belediye hizmetlerinin kadının yaşadığı hayata ve yaradılı- şına uygun işler olduğunu düşünüyor- lardı. Şehirin otemizliği ve güzelliği, gıda maddelerinin fiyat ve temizlik ra- kımından kontrolü, kimsesiz çocuklar- la ilgili meseleler, umuma açık yer- lerin sağlık ve temizlik, fiyat kontro- lü, belediye hizmetleri bakımından onları çok yakından ilgilendiriyordu, Üstelik, ev kadınlığının verdiği alış- © Türkân Bağcıoğlu — Handan Semin — Dr. Bir listenin üç gülü lediye Meclisi üyeliği ödevleri hakkın- daki fikrimiz ve yapmak istedikleri- miz, meseleleri yerinde incelediğimiz zaman daha fazla ışığa kavuşacaktır. O zaman yapmak istediklerimizle ya- pabileceklerimizi daha iyi ayarlıyabi- leceğiz, imkânlarımızı odaha iyi he- sında, yılmadan çalışmaktır. Vatandaş neler yapmak istediğimizi muhakkak duymalı, bilmelidir". Tekrar haritalar açıldı, Ankara şehrinin derdini, beklediklerini, im- kânlarım göz önüne seren o broşürler incelenmece başlandı. Hanımlar dik- Fakat üzerinde israrla, larda hepsi de kazanmışlardır. Ayrıca İl 5 kişilik kontenjanmdan 2 tanesini kadınlara ayırmıştır. Türkân Bağcı- oğlu, Mukaddes Gür ve Nesime Sun- gu Çankaya Bölgesinden o Belediye Meclisi (oüyeliklerine aday olmuşlar, Handan Semin ise İl Genel Meclisi yoklamalarında kazanmıştır. o Merzez ilçeden Dr. Melike Bali Belediye Mec- lisi adayı, Sabriye Raydemir İl Genel Meclisi adayı idi. Yenimahallenin ka- dın adayı Nezahat Sağlam ve Altın- dağın kadın adayları da Feriha Öz- türkle, Atiye Özyurt idi. Dr. Müzey- yen Çokdeğerli de Merkez İlçenin kon- tenjanına seçilmişti Melike Bali kanlık Ve bilgi ile bunların üstesin- den gelebileceklerine (o inanıyorlardı. Kadınlar, zaten uzun bir suredir ge- cekondularla ilgileniyor, onların mese- lelerini muhtelif o dernekler vasıtası ile yakından izliyorlardır. Açıkta akan lâğımlar onların baş kaygularından birini teşkil ediyordu. Pazar yerlerinin bütün meselelerini oyakından izleme fırsatını o bulmuşlardı ve şehiri mo- dern tesislere sahip pazar yerlerine kavuşturmak, halkı doğrudan doğruya yetiştirici ile karşı karşıya obırakma- nın faydalarını biliyorlardı. o Böylece hem yetiştiricinin malı değerlenecsk, hem de halk daha ucuza ihtiyaçlarını AKİS/27