2 Kasım 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

2 Kasım 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER O gün saat 9 a 5 kala Askeri Yar- gıtayda duruşmaya (omürafaalı olarak başlandı. İlk dört sırayı sanık avukat- ları doldurmuştu. Sağ tarafta ise ba- sın mensupları yer almıştı. Gerideki sı- ralarda ise sanık yakınları ve dinleyi- ciler vardı. Duruşma Başkanı şöyle dedi: "— Karar uzundur. Gerekçeli ola- rak okunacağı için ayağa kalkmanıza lüzum yoktur. Kararın hüküm faslında ayağa kalkarsınız". Bu açıklamadan sonra Mahkeme Kâtibi kararı okumağa bağladı. Evvelâ kararın gerekçesi okundu. Bu saat 11,55 e kadar devam etti. Ondan sonra ise Askeri Yargıtayın karan ve muhalefet şerhlerinin okunmasına başlandı. Dinleyicilerin merakla o bekledikleri masına) — Cevat Kırca (Kararın bo- zulmasına) — Ahmet Gücal (Kararın bozulmasına). MÜEBBEP MAHKUMLAR VE MUHTELİF CEZALAR Fevzi Bingöl — Salim Miman — Ma- zaffer Güney — Remzi Kılıç — Terfik Saltoğlu — Erbil Yücelten — Ayçan Ünlü — Nihad Çonguroğlu — Önder Aydınlı — Kadir Yıldırım — Rıfkı Er- tan — Savaş Kilimci — Yaşar Başaran — Mustafa Karazeybek — Ferit Ka- lacak. (Hakkındaki kararla edilmiştir.) İzzet Köz — Recep Uslu — Hakkı Sümer — Ziya Gökalp Pusat — Hüsa- aynen tasdik 20/21 Mayıs sanıkları Mamakla duruşmalarda Finiş konu, Mamak Mahkemesi tarafından verilen idam kararlarının tasdik edilip edilmediğiydi. Kararın okunması bitin- ce dört idam kararının tasdik edildiği anlaşıldı. Bunlar Talât Aydemir, Fethi Gürcan. Osman Deniz, Erol Dinçere ait olan kararlardır. Geriye kalan üç idam t Kırca, Ahmet — itirazları va- rit ME haklarında verilen karar bozulm Penbe günü okunan listeye göre bilanço şudu İDAM MAHKUMLARI Talât Aydemir (İttifakla tasdik e- dildi) — Fethi Gürcan (İttifakla tas- dik edildi) — Erol Dinçer (Ekseriyetle tasdik) — Osman Deniz (Ekseriyetle tasdik) — İlhan Baş (Kararın bozul - AKİS/18 mettin Paksoy —Atillâ (Altugan — Tuncay Yener — Feridun Erman — Cemal Özdemir — Galip Gültekin — Bahtiyar Yalta — Turgut Alpagut — Mustafa Ok — Emin Arat Hakkındaki kararlar Yargıtay'ca bo zulmuştur. Mustafa Üstüner — Tevfik Ünlüer — Mustafa Tekin Pakoba — Yaşar Kor kat Sedat Ünal — Mehmet Gül — Zeki Yılmaz — Abdullah Yılmaz hakkındaki kararlar tasdik miştir. edil- Gazi Alankuş — Nihad Sertöz — Ke mal Ülkütanak — Ümmet San — Ne- zihi Fırat — Erol Ege — Zihni Çetiner — Özkat Tansal — Erkan Mersin — Turgut Saltoğlu — İhsan Seçgül — Fe- ridun Özbay (haklarındaki kararlar Yargıtay ta- rafından bozulmuştur.) Ayhan Öcal — Münip Tepeci — Ra mazan Öztürk — Osman Yetkin — Meta met Erdoğan — Güven Küçükaksu — Erhan Dağıstanlı — Metin Akpınar — Tevfik Sarıkaya — Erol Akkıvılcam — Öner Tekebaş (hakkındaki kararlar tasdik mistir. Fahri Ergun — Erol Işıltan (hakkındaki kararlar bozulmuştur.» Nusret Karakaş — Mehmet Eren- gül — Enver Apaydın — Mehmet Çi- lingiroğlu — Menteşem Erol Aydın — Tezcan Özalgın — Ergin Osmanağaoğ- edil- lu — Celâl Oğuz — Cahit Aksoy — Tevfik Ecemiş (hakkındaki kararlar tasdik edil- miştir.) Agâh Gürel — » Yüksel Eral — Ha- ran Ucun — Selim Türkkan — Or- han Günday — Sabri Sarıyer— Ke- mâl Kahyaoğlu — Mustafa Satıroğlu — Alâaddin Açan — Necdet Öz — Fethi Işıktepe — Rıdvan Metal — Uysal Altuğ — Halim Menteş — Gökalp Ka- sapoğlu — Şükrü İnanç, (hakkındaki kararlar bozulmuştur). Gündoğan Dogançay — Sabahattin Altınok — Nihat Şendoğan (hakkındaki kararlar tasdik edilmiştir.) Behzat Tanır — Necati Taylan — Hadi Kantarcı — Mustafa Cihangiroğ lu. (Yargıtaya müracaat etmediklerin- den haklarında daha önce alman mah- keme karan kesinleşmiştir, ) Sonuç dam kararlarından tastik için yapılacak işlem şudur .B.M.M. 'e gideci edilenler : Kararlar Ş ve evvelâ Adalet Komisyonunda incelendikten sonra Ge- nel Kurula sunulacaktır. Haklarında verilen kararlar Askeri e bozulanların dosyaları ise ak | numaralı Sıkı Yönetim Mah- ema tevdi edilecektir.